Kolor auta ważniejszy, niż myślisz

Okazuje się, że kobiety słusznie kierują się przy zakupie auta barwą lakieru. Wynika to z... dbałości o wartości samochodu przy odsprzedaży! Jak ustalono w Niemczech, tylko z powodu innego koloru dwa identyczne auta mogą mieć wartość różną nawet do 3 000 euro!

Jak poinformowali specjaliści z niemieckiego serwisu branżowego Mobile.de, prawie połowa klientów nad Renem uważa, że kolor auta, które chcą sprzedać na rynku wtórnym, nie ma żadnego znaczenia z punktu widzenia wartości tego samochodu.  

Z drugiej strony prawie drugie tyle osób przyznaje, że kolor samochodu ma znaczenie z punktu widzenia wartości pojazdu na rynku wtórnym, jednak często zdarzają się przypadki, kiedy to oczekiwania użytkowników są przesadzone w stosunku do rzeczywistości.

fot. Marzena Tamul

I tak np. 1/3 osób użytkujących auto w modnym obecnie kolorze białym jest przekonana, że taki wóz uda im się sprzedać po wyższej cenie. Specjaliści z Mobile.de uważają jednak inaczej (większość modeli w tym właśnie kolorze ma w rzeczywistości na niemieckim rynku wtórnym niższą wartość od przeciętnej). Negatywny wpływ na wartość pojazdu może mieć również np. niebieski lakier nadwozia lub tak rzadko spotykane kolory jak chociażby liliowy.

Oto ciekawe przykłady z opracowania Mobile.de:
– Volkswagen Passat w kolorze czarnym (rok produkcji 2000-2005) jest wart do 3 000 euro więcej niż identyczny egzemplarz w kolorze białym;
– Opel Astra w kolorze czarnym (rok produkcji 1998-2004) kosztuje na rynku wtórnym średnio o jakieś 2000 euro więcej niż egzemplarz w kolorze białym;
– Opel Vectra w kolorze liliowym (rok produkcji 1995-2002) jest oferowany taniej niż normalnie o mniej więcej 450 euro.

Interesujący przykład dotyczy np. koloru czerwonego. Ten fakt nie ma znaczenia z punktu widzenia wartości modeli takich jak Opel Vectra, jednak można tu mówić raczej o wyjątku. Jednak już w przypadku czerwonego Audi A4 cena odsprzedaży będzie średnio o 1 000 euro niższa niż w przypadku porównywalnego egzemplarza w kolorze czarnym. U Golfa VI różnica w cenie auta w kolorze czerwonym a czarnym wynosić może nawet 2 700 euro.

Podobnie rzecz się ma z lakierem w kolorze niebieskim. O ile takie właśnie egzemplarze modelu Opel Vectra i Volkswagen Golf nie odstają od średniej, o tyle w przypadku niebieskiego Audi A4 różnica wynosi już średnio 1 000 euro, jeśli porównamy ją z analogicznym pojazdem w kolorze czarnym. Kolejny przykład to niebieski VW Passat (rok produkcji od 2005), który w porównaniu z egzemplarzem w kolorze czarnym może być nawet tańszy o 2 300 euro.

Specjaliści z Mobile.de podkreślają więc, że rola koloru nadwozia z punktu widzenia ceny pojazdu na rynku wtórnym często zależy również od konkretnego modelu samochodu.

Źródło: Samar, mobile.de

Najnowsze

Niebanalne motocykle z charakterem

Norton - niezwykła, brytyjska marka, która w tym roku obchodzi swoje stulecie od lat przyciąga fanów motocykli klasycznych, choć produkuje od jakiegoś czasu także te supersportowe maszyny. Jak wyglądały jej koleje losu od początku istnienia?

fot. Norton Motorcycles

Jak właściwie kształtowała się historia Norton Commando? W sumie związana jest przede wszystkim z sercem motocykla – jego dwucylindrowym silnikiem, który najpierw napędzał model 7 Twin pod koniec lat 40., kiedy to został wprowadzony na rynek. Wówczas dysponował 497 cm3 pojemności. Silnik zachowano jedynie ulepszając go z roku na rok.

Modele Nortona takie jak Dominator czy Atlas – odpowiednio 650 cm3 i 750 cm3 – napędzała również dwucylindrowa jednostka, adoptowana w 1967r. do pierwszego modelu Commando – Mk1 750 cm3. Silnik i przeniesienie napędu w tej wersji po raz pierwszy odizolowano od ramy gumowymi elementami, co bardzo zredukowało wibracje.

Kolejna generacja Commando Mk2, która pojawiła się na rynku w 1973 r. miała już zwiększoną pojemność do 850 cm3. Zaledwie w dwa lata później zaprezentowano zmodernizowaną wersję motocykla – Commando Mk3. Zachowano jednostkę napędową z Mk2, po raz pierwszy zastosowano jednak elektryczny starter, chociaż zachowano klasyczny rozrusznik nożny. Produkcję tego modelu firma z powodzeniem kontynuowała do 1977 r., kiedy to wstrzymała jego produkcję. Po wielu próbach powrotu, dopiero w 2000 r. światło dzienne ujrzało kolejne wcielenie Commando wersja 961 SS, wskrzeszone przez ówczesnego właściciela firmy Kenny’ego Dreer’a. Obecnie firma, która wróciła do rąk Brytyjczyków, modelem 961 SE świętuje swoje stulecie istnienia. Stąd skrót SE – Special Edition.

Najnowsze

Polskie aktorki zachwycone Lancią

Tegoroczny Festiwal Gwiazd odbył się w dniach 8-12 lipca 2009. Krystyna Janda, Elżbieta Zającówna i Weronika Książkiewicz oraz inni znamienici goście, poruszali się samochodami Lancia Delta; tymi samymi, które udostępniane są gwiazdom na festiwalu w Wenecji. Samochód zdobył uznanie.

 

Krystyna Janda wyraźnie zadowolona z przejażdżki Deltą
fot. Lancia

Za kierownicą Lancia Delta siedział m.in. George Clooney, Charlize Theron, Brad Pitt oraz Tom Hanks w filmie „Anioły i Demony”. Na polskim festiwalu włoskie auta wywołały ogólne zainteresowanie, także wśród aktorów (zobacz galerię).

Dni festiwalowe zapełnione były już od południa do późnych godzin nocnych atrakcjami dla gości tego nadmorskiego kurortu. Do Międzyzdrojów zawitały międzynarodowe gwiazdy. Już pierwszego dnia Lou Bega swoim koncertem i hitami takimi jak „Mambo No. 5″ i „I Got a Girl” porwał tłum do tańca. Z kolei brytyjska gwiazda – „Touch and Go” z piosenką „Would you go to Bed with me” podbiła serca publiczności.

Codziennie, kino postawione na plaży prezentowało znane i premierowe europejskie filmy. Bardzo bogata była część teatralna festiwalu. Goście mogli obejrzeć min. „Piosenki z Teatru” Krystyny Jandy, a teatry uliczne KET i DAR bawiły przechodniów pantomimą i sztukami na szczudłach. Nagrody „Złote Wiaderka” dla najsympatyczniejszych gwiazd zostały przyznane Oldze Lipińskiej, Majce Jeżowskiej, Stanisławowi Mikulskiemu, Krzysztofowi Kolbergerowi i Bohdanowi Stupce.

Najnowsze

Elle Macpherson i jej włoska miłość

Fiat 500C - ma nową fankę w postaci supermodelki, Elle Macpherson. Brytyjka, która na codzień jeździ Fiatem 500 w wersji hatchback, poprosiła brytyjski odział Fiata o możliwość wypróbowania 500C - wersji kabrio - i natychmiast zakochała się w użyczonym samochodzie.

fot. Fiat

– Kocham Fiata 500C, ma w sobie to włoskie coś, coś sexy i cool! – mówi Elle. – Lubię sposób, w jaki prowadzi się ten samochód – jest idealny do miasta ze swoją małą średnicą zawracania i łatwością, z jaką wykonuje się nim manewry na terenie Londynu. 

Fiat 500C zadebiutował w Wielkiej Brytanii w lipcu br. i oczekuje się, że będzie największym hitem tego lata.

Najnowsze

2015 Honda CB750 – „smart-bike”

Bezpieczeństwo - wszystko czego oczekiwałabyś po motocyklu XXI w. ABS, poduszka powietrzna, kontrola trakcji, amortyzator skrętu. Do tego technologia radarowa, która zapobiega kolizji. Część z nich powinno się dać wyłączyć jedym guzikiem, by móc poszaleć na torze. Czy jednak aż tak futurystyczny design może się podobać?

fot. Yanko Design

Trzeba przyznać, że 2015 Honda CB750 to jedna z piękniejszych futurystycznych wizji jednośladów, które ostatnio zaprezentowano. Wygląda jak dzieło wybitnego rzeźbiarza, eksponat w galerii sztuki nowoczesnej. Ciekawe jak się prowadzi?

Zaprojektowana przez Igora Chaka, 2015 Honda CB 750 swoją sylwetką nawiązuje do kształtów diamentów. Do jej budowy posłużyły karbon, aluminium i tytan. To koncept, który w rzeczywistości jest następcą Hondy CB 750, produkowanego w latach 70. i 80.  Motocykl wyposażono w czterocylindrowy silnik o pojemności 750 cm3, a zasilany jest ciekłym wodorem. Motocykl wyposażony jest w dwusprzęgłową zautomatyzowaną, sześciostopniową skrzynię biegów (można ją porównać do DSG [Direct Shift Gearbox] oferowanego w samochodach np. w grupie VW, czy BMW). Ponadto zainstalowano na pokładzie systemy kontroli trakcji: grip control oraz launch control, które mogą być przydatne w deszczowe dni. Użytkownik może systemy dowolnie zestrajać, dzięki komputerowi pokładowemu.

fot. Yanko Design

Nie powinno być to trudne, ponieważ motocykl wyposażono w 5-calowy, dotykowy ekran OLED (organic LED – charakteryzuje się zwiększonym kontrastem oraz wydłużoną żywotnością), umieszczony na „środkowej konsoli” nad kierownicą. Komputer z wyświetlaczem, poza funkcją nawigacji, za pomocą technologii radarowej analizuje oraz wyświetla informacje dotyczące sytuacji drogowej i jest w stanie wykonać bezpieczne hamowanie awaryjne. Do dyspozycji przewidziano trzy opcje w menu: GPS, różne tryby jazdy oraz diagnostyki.

Tryb GPS działa jak standardowa, klasyczna nawigacja, kierująca do wybranego celu poprzez wyświetlane wskazówek. Tę jednak dodatkowo wyposażono w Wi-Fi i 3G, dzięki czemu można łączyć się z Internetem, by np. znaleźć dodatkowe informacje. Można korzystać z trzech trybów jazdy: ekonomicznej, sportowej oraz standardowej – wszystkie zmiany wprowadzane są za pomocą elektroniki. Tryby diagnostyczne to m.in. informacje dotyczące: czasu podróży, żużycia paliwa, prędkości maksymalnej etc. Jeśli komuś za mało opcji, może jeszcze dodatkowo automatycznie lub manualnie zestroić twardość elektromagnetycznego zawieszenia motocykla w zależności od jakości nawierzchni.

fot. Yanko Design

Najnowsze