Samochody na szczycie listy produktów niebezpiecznych. Raport KE nie pozostawia złudzeń
Komisja Europejska opublikowała najnowszy raport Safety Gate, dotyczący rejestru niebezpiecznych produktów nieżywnościowych. Po raz pierwszy w historii na jego szczycie znalazły się pojazdy silnikowe. Jak to możliwe?
Safety Gate to coroczny raport Komisji Europejskiej dotyczący niebezpiecznych produktów nieżywnościowych, który powstał z myślą o szybkim ostrzeganiu o niebezpiecznych produktach na rynku.
W przypadku wykrycia nieprawidłowości władze kraju, w którym namierzono wadliwe towary są zobowiązane do publikacji szczegółowych alertów, które natychmiast trafiają o pozostałych członków Safety Gate. Informacje przesyłane w ramach systemu zawierają szczegółowe dane o rodzaju produktu, który jest uznawany za niebezpieczny oraz uzasadnienie jego obecności na liście.
Każdy alert poza informacjami o wykrytym problemie zawiera również kategorię produktu oraz środki jakie podjęto w związku z ujawnioną wadą. To systemowe rozwiązanie przede wszystkim pozwala zwiększać bezpieczeństwo oraz świadomość użytkowników, ale i systematyzować poszczególne produkty z uwagi na liczbę zagrożeń.
Samochody na szczycie listy niebezpiecznych produktów w 2021 roku
Komisja Europejska opublikowała najnowszy raport Safety Gate, podsumowujący listę zgłoszeń produktów nieżywnościowych, które zostały uznane za niebezpieczne w 2021 roku. Na liście zgłoszeń pojawiły się 2 142 ostrzeżenia. Po raz pierwszy w historii największy udział w całkowitej liczbie zgłoszeń miały pojazdy silnikowe – aż 26% zgłoszeń dotyczyło właśnie pojazdów silnikowych. Tuż za nimi uplasowały się zabawki (20%) oraz sprzęt elektroniczny (9%).
Zgłoszenia dotyczące samochodów były głównie wynikiem tzw. akcji serwisowych, przeprowadzanych przez producentów w przypadku wykrycia nieprawidłowości. W ostatnich latach, ze względu na coraz większe zaawansowanie współczesnych konstrukcji oraz obawy przed konsekwencjami karnymi, producenci samochodów coraz rzadziej bagatelizują wykryte problemy i akcje serwisowe nie już należą do rzadkości.
Szczegółowe dane na temat raportu są dostępne na stronach Unii Europejskiej.
Najnowsze
-
Każdy kierowca powinien teraz używać zasady 5 minut. To gwarancja spokoju na lata
Współczesne samochody może i są w dużej mierze bezobsługowe, ale to co innego niż odporność na niewłaściwą i bezmyślną obsługę. Prędzej czy później wszystkie eksploatacyjne błędy się zemszczą. Jednym ze sposobem na uniknięcie wydatków, jest pamiętanie o zasadzie 5 minut. -
Rusza budowa nowego odcinka S11. Droga połączy cztery województwa
-
Piesi zaatakowali kierowcę na pasach, więc stracił prawo jazdy. Ale sam jest sobie winien
-
Rowerzysta jedzie ścieżką – musi przepuścić pieszego, gdy wchodzi na pasy?
-
Czy po piwie bezalkoholowym można prowadzić? Odpowiedź nie jest prosta
Zostaw komentarz: