 
	Parkingi zawalą się przez auta elektryczne? Eksperci nie mają wątpliwości
Elektromobilność to podobno przyszłość, ale co rusz pojawia się kolejny problem z nią związany, o której wcześniej jakoś nikt nie pomyślał. Tym razem okazało się, że właściciele elektryków mogą mieć za jakiś czas problem z parkowaniem, ponieważ bać się ich zaczną właściciele parkingów wielopoziomowych.
Samochody elektryczne będą miały zakaz parkowania na parkingach wielopoziomowych?
Problem nagłośnił brytyjski „The Telegraph”, informując o nowych zaleceniach dotyczących budowy parkingów wielopoziomowych. Najważniejszy ich punkt, to zalecenia dotyczące nośności takich budowli, która musi uwzględniać gwałtowny wzrost masy nowoczesnych pojazdów, szczególnie tych elektrycznych.
Dziennikarze zwrócili uwagę, że podobne zalecenia są bardzo istotne, ale co z parkingami, które były budowane wcześniej? Nie tylko kilka lat temu, ale również dekady temu – w Wielkiej Brytanii nietrudno spotkać takie parkingi, które powstały już w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Budowano je więc przed powstaniem pierwszych związanych z nimi regulacjami, wprowadzonymi dopiero w 1976 roku. Najpopularniejszym wtedy samochodem rodzinnym był Ford Cortina Mk3, ważący niecałą tonę. Obecnie hybrydowy Volkswagen Passat waży ponad 1,7 t, a elektryczny Volkswagen ID.4 od 2 do 2,2 tony, zależnie od wersji.
Duże elektryczne lub hybrydowe SUV-y ważą jeszcze więcej. Na przykład Mercedes GLE 350 de to aż 2,7 t, a Mercedes EQS SUV 580 waży 2,8 t na pusto. Przypomnijmy też obowiązujące już prawo, pozwalające na prawo jazdy kategorii B jeździć elektrycznymi pojazdami o DMC 4,25 t. Wszystko dlatego, że są znacznie cięższe od spalinowych. A stare parkingi nie były projektowane, by utrzymać dwukrotnie, a nawet trzykrotnie większy ciężar nowoczesnych samochodów.
Właściciele aut elektrycznych będą mieli problemy z parkowaniem?
Coraz częściej mówi się o tym, że samochody elektryczne grożą samozapłonem. Wraz z popularyzacją tych pojazdów rośnie liczba takich przypadków i nie zawsze mają one miejsce, podczas ładowania. Rok temu pisaliśmy, że belgijscy strażacy chcą wprowadzenia zakazu parkowania aut elektrycznych w garażach podziemnych, ze względu na ryzyko bardzo groźnego i niemal niemożliwego do ugaszenia pożaru.
Teraz okazuje się, że parkingi mogą nie wytrzymać dużej masy elektrycznych samochodów i się zawalić. Obecnie jest ich na tyle mało, że to nie problem, ale za kilka lat może stać się on naprawdę poważny.
Najnowsze
- 
                                                
                                                      Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu.
- 
                                                
                                                      Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
- 
                                                
                                                      Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
- 
                                                
                                                      Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
- 
                                                
                                                      Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	
Zostaw komentarz: