Samochód z… bambusa
Kobiety lubią otaczać się przyjaznymi, naturalnymi materiałami: wikliną, lub bambusem. To w przypadku mebli. A co z samochodami? Te ekomateriały zainspirowały dwóch projektantów do stworzenia bambusowego auta.
Chociaż metalowe nadwozie w samochodzie z pewnością może być przetopione w procesie recyklingu, wymaga to wiele energii, a zarazem nie jest całkowicie przyjazne dla środowiska. Dlatego też projektanci: Kenneth Cobonpue i Albrecht Birkner, postanowili przedstawić światu swój pomysł na ekoloczine auto. Ich celem było stworzenie samochodu z odnawialnych i ulegających biodegradacji materiałów. Stworzyli więc Phoenix, koncepcyjny samochód, którego pełnowymiarowe podwozie wykonane jest z rattanu i bambusa.
Model Phoenix |
fot. projektanci
|
Cobonpue i Birkner zbudowali 3,89 metrowy, dwumiejscowy pojazd w ciągu zaledwie dziesięciu dni. Oprócz bambusa, rattanu, do budowy użyli odrobiny stali i nylonu. Choć nie ma silnika, jest podobno zaprojektowany do zasilania „zieloną technologią „.
Wychodząc z założenia, że w krajach uprzemysłowionych klienci zazwyczaj zmieniają auto po kilku latach, model Phoenix doskonale wpisuje się w tę tendencję. Po kilku latach auto po prostu zaczyna się rozkładać. Jeśli natomiast właściciele zapragnęli by mieć go na dłużej, mogą po prostu zakupić nową bambusową „karoserię”.
Pomysł na pewno kreatywny, ale nie trzeba dodawać, że póki co jest to tylko projekt, który bez wątpienia napotka na ogromne problemy w takich obszarach jak bezpieczeństwo, wymogi stanu technicznego, czy chociażby ochrona przed warunkami atmosferycznymi i praktyczność. Cobonpue uważa jednak, że stanowi to przyszłość, krok do nowej ery, gdzie pojazdy będą mogły być wykonane z tkaniny w połączeniu z włóknami organicznymi i kompozytowymi.
Prezentuje się futurystycznie, choć „słoma” mu z nad kół wystaje… |
fot. projektanci
|
Najnowsze
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Budowa dróg często wiąże się z występowaniem nieprzewidzianych utrudnień. Rzadko zdarza się, aby były one tak interesujące jak te na budowie drogi ekspresowej S1 między Oświęcimiem i Dankowicami, gdzie odkryto cenne pozostałości sprzed tysięcy lat. -
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Zostaw komentarz: