Karolina Chojnacka

Rolls-Royce zaprezentował nową identyfikację wizualną. Wszystko w przededniu premiery nowego Ghosta

Firma tworząca najbardziej luksusowe samochody na świecie przechodzi przemianę w wiodący Dom Luksusu, oferujący dopracowane z mistrzowską precyzją rękodzieła. Zmiana wizerunku Rolls-Royce’a zacznie obowiązywać z początkiem kolejnego miesiąca, co zbiega się w czasie z światową premierą nowego Ghosta zaplanowaną na 1 września.

W ostatnich latach Rolls-Royce przeszedł spore zmiany. Portfolio marki rozszerzyło się do pięciu modeli. Okazało się, że klientela marki się odmłodziła – teraz średnia wieku przeciętnego nabywcy wynosi 43 lata. Nowa identyfikacja wizualna musiała więc połączyć wieloletnie dziedzictwo i nowoczesność, trafiając w gusta  nowej grupy demograficznej, przy jednoczesnym poszanowaniu upodobań lojalnych klientów.

Müller-Ötvös, chief executive Rolls-Royce’a, tak skomentował zmiany: 

Wraz ze wzrostem obecności marki w świecie digitalu nigdy nie było tak ważne, aby język wizualny firmy odzwierciedlał naszą pozycję wiodącej luksusowej marki na świecie. Wyruszyliśmy w fascynującą podróż unowocześniania tożsamości naszej marki, aby odzwierciedlić zmiany widoczne w naszym portfolio, demografię naszych klientów, ich styl życia i otaczający ich świat luksusu.

Rolls-Royce zaprezentował nową identyfikację wizualną. Wszystko w przededniu premiery nowego Ghosta

Pracujący nad nową identyfikacją wizualną Rolls-Royce’a zespół studia Pentagram spędził wiele godzin na rozmowach z projektantami samochodów, oraz w fabrykach aut. 

Na nowy kolor przewodni marki wybrano fiolet (dokładnie odcień o nazwie Purple Spirit), który ma kojarzyć się z bogactwem i siłą. Kolorystykę uzupełni różowe złoto (Rose Gold) o metalicznym odcieniu.

Przy wyborze nowego kroju pisma inspirowano się typografią Rolls Royce’a z lat 30. XX wieku, w stylu art. deco. W nowej wersji zrezygnowano z członu „Motor Cars” na rzecz podwójnego „R”, by podkreślić ważną rolę marki poza branżą motoryzacyjną.

Zmiany nie ominęły również, jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli świata – Spirit of Ecstasy, który od 1911 roku uświetnia maski samochodów Rolls-Royce. Figurka Ma postać pochylonej kobiety z wyciągniętymi do tyłu ramionami, które dzięki falującej tkaninie przypominają skrzydła. W hołdzie dla historycznej statuetki stworzono jej dwuwymiarową ilustrację. Zmieniono jednak stronę jej pochylenia z lewej na prawą, co ma symbolizować odważne patrzenie w przyszłość.

Rolls-Royce zaprezentował nową identyfikację wizualną. Wszystko w przededniu premiery nowego Ghosta

Przeczytaj też: Rolls-Royce opublikował pierwsze oficjalne zdjęcia Dawn Silver Bullet

Zmiana wizerunku Rolls-Royce’a zacznie obowiązywać z początkiem kolejnego miesiąca, co zbiega się w czasie z światową premierą nowego Ghosta, którą zaplanowano na 1 września.

Z tej okazji marka opublikowała również swój „przepis na spokój”, czyli informację o tym, jak ważna jest cisza w kabinie nowego Ghosta:

Mężczyźni i kobiety wybierający Ghosta to zwykle przedsiębiorcy prowadzący interesy w trudnym świecie biznesu, ceniący sobie poczucie spokoju i dobrostanu, które tworzy dla nich Rolls-Royce. Dlatego też  zespół specjalistów akustycznych marki podczas prac nad nowym Ghostem był wręcz obsesyjnie skoncentrowany na tym bardzo skomplikowanym inżynieryjnie zadaniu.

Członkowie zespołu zajmującego się akustyką zaczęli prace od przystosowania należącej do marki aluminiowej konstrukcji samochodu, która – dzięki metalowi, z którego jest wykonana i temu, iż są to przede wszystkim skomplikowane formy, nie zaś płaskie rezonujące powierzchnie – już sama w sobie charakteryzuje się większym stopniem wytłumienia dźwięku w porównaniu do stalowego odpowiednika. Dwuwarstwowa przegroda izoluje kabinę od dźwięków i tak już niemal bezgłośnie pracującego silnika V12 o pojemności 6,75 litra. W dachu, bagażniku i podłodze stworzono przestrzenie, które wypełniono następnie ponad stu kilogramami materiałów wygłuszających. Wszystkie szyby składają się z trzech warstw: pomiędzy dwiema warstwami oszklenia zatopiono bezbarwny arkusz specjalnego, wyciszającego materiału kompozytowego,

Każdy komponent został niezwykle dokładnie sprawdzony od strony jego właściwości akustycznych. Te z nich, które zaburzały ciszę, były przerabiane w fabryce Rolls-Royce’a w Goodwood. Nawet wnętrze przewodów klimatyzacyjnych poddano zmianom polegającym na wygładzeniu załamań ich przebiegu, aby lepiej chronić klientów od niechcianych dźwięków.

Przeczytaj też: Lunaz przedstawia pierwszego elektrycznego Rolls-Royce’a

W trakcie pierwszych testów zespół akustyków stwierdził jednak, że całkowite pozbycie się hałasów jest wręcz dezorientujące. Rozwiązaniem było więc stworzenie swego rodzaju „szeptu” – delikatnego dźwięku, którego można doświadczyć jako jednego subtelnego tonu. Aby to osiągnąć wszystkie kluczowe elementy zostały dostrojone tak, aby rezonowały w podobnej częstotliwości. To wymagało stworzenia elementów wytłumiających do ram foteli czy zespołu otworów pomiędzy kabiną i dużym, 500-litrowym bagażnikiem, które umożliwiły odpowiednie przemieszczanie się fal dźwiękowych.

Tom Davis-Reason, szef zespołu inżynierii akustycznej nowego Ghosta, powiedział:

Wspaniałe możliwości akustyczne Ghosta są rezultatem znaczącego postępu technologicznego i niezwykłej dbałości o detal. Nie byłyby jednak możliwe, gdyby nie baza, którą była aluminiowa konstrukcja stworzona przez markę. Nie dalibyśmy rady stworzyć tak akustycznie wysublimowanego wnętrza korzystając ze stalowej konstrukcji.

Eksperci z Rolls-Royce’a nazwali ten cały wymagający proces „Przepisem na Spokój”.

Rolls-Royce zaprezentował nową identyfikację wizualną. Wszystko w przededniu premiery nowego Ghosta

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Finał UEFA Champions League został zelektryfikowany przez Nissana

Nissan postanowił dodatkowo zelektryzować finał UEFA Champions League, dostarczając wybranym kierowcom Nissana Leaf niezwykłych przeżyć w ostatnim dniu rozgrywek. Wszystko oczywiście z zachowaniem zasad dystansu społecznego.

Z powodu wciąż trwającej pandemii koronawirusa, większość kibiców piłki nożnej nie mogła osobiście uczestniczyć w finale tegorocznych rozrywek Ligii Mistrzów, gdzie Bayern Monachium z Robertem Lewandowskim na czele pokonał 1:0 Paris Saint-Germain. Nissan postanowił jednak, oczywiście w bezpieczny sposób, dostarczyć części kibiców dodatkowe emocje.

Nissan zbudował kino samochodowe, w którym 50 właścicieli Nissanów Leaf (warto zauważyć, że po ulicach Portugalii jeździ ponad 5000 Nissanów Leaf od premiery tego modelu w 2010 roku, a kierowcy samochodów elektrycznych przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2 o pół miliona ton każdego roku) mogło zaparkować na specjalnie wyznaczonych stanowiskach przed gigantycznym ekranem i cieszyć się sportowymi emocjami z zachowaniem dystansu społecznego. Pokaz odbył się w lokalizacji, o której poinformowani zostali tylko wybrani fani.

Przeczytaj też: Test Nissan Leaf – elektryzująco modny

Gareth Dunsmore, wiceprezes ds. komunikacji marketingowej, mobilnych usług i doświadczenia klienta w Nissan Europe, powiedział:

Już po raz szósty zelektryzowaliśmy finał UEFA Champions League. W tym roku wyjątkowo nam zależało, żeby było to jeszcze bardziej emocjonujące wydarzenie.

Nigdzie indziej nie można poczuć takich emocji, jak na stadionie, ale mamy nadzieję, że udało nam się zapewnić właścicielom Nissanów Leaf jak najbardziej zbliżone sportowe przeżycia.

Finał UEFA Champions League został zelektryfikowany przez Nissana

Oprócz transmisji Nissan zorganizował także uroczysty przejazd z pucharem UEFA Champions League przez Lizbonę do Stadionu Światła na pokładzie wyczynowego samochodu elektrycznego, Nissana LEAF NISMO RC.

Jednym z gości wydarzenia był właściciel pięciotysięcznego Nissana Leaf sprzedanego w Portugalii, a jednocześnie legenda UEFA Champions League, Nuno Gomes, który dołączył do wyjątkowego spotkania. Fani mieli również unikatową szansę zrobienia sobie zdjęcia z pucharem UEFA Champions League, zanim został on przewieziony na stadion. Wszystko przy zachowaniu niezbędnych zasad bezpieczeństwa sanitarnego.

Finał UEFA Champions League został zelektryfikowany przez Nissana

Finał UEFA Champions League był pierwszym wydarzeniem, na którym Nissan pojawił się z nowym logiem marki zaprezentowanym zaledwie kilka tygodni temu przy okazji premiery w 100% elektrycznego crossovera Nissana Ariya.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowe Porsche Panamera – z wariantem hybrydowym i najlepszymi osiągami w klasie. Znamy ceny!

Porsche Panamera jest teraz jeszcze bardziej wszechstronne w łączeniu osiągów auta sportowego z komfortem ekskluzywnej limuzyny. Nowa Panamera Turbo S o mocy 463 kW (630 KM) z powodzeniem podtrzymuje dążenia producenta do oferowania najlepszych osiągów w swojej klasie. Dodatkowo Porsche kontynuuje również realizację strategii E-Performance. Nowością w gamie hybryd plug-in jest Panamera 4S E-Hybrid z zupełnie nowym zespołem napędowym o mocy 412 kW (560 KM). W porównaniu z poprzednimi wersjami hybrydowymi zasięg w trybie elektrycznym wzrósł tu nawet o 30%.

Nowe Porsche Panamera można już zamawiać! Samochody będą dostępne u dealerów w połowie października 2020 roku.

Ceny Porsche Panamera z napędem na tylne koła zaczynają się od 428 tys. zł. Wszystkie pozostałe warianty wyposażono w napęd na obie osie. Ich ceny startują od 446 tys. zł w przypadku Panamera 4, od 556 tys. zł w przypadku Panamera 4S E-Hybrid, od 648 tys. zł w przypadku Panamera GTS i od 897 tys. zł w przypadku Panamera Turbo S.

Dysponując mocą 463 kW (630 KM) oraz maksymalnym momentem obrotowym 820 Nm, nowa Panamera Turbo S oferuje o 59 kW (80 KM) i o 50 Nm więcej od poprzedniego flagowego wariantu Turbo z jednostką spalinową. Zdecydowanie pozytywnie wpływa to na osiągi: w trybie Sport Plus odmiana Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy.

Zaprojektowany w Weissach i wytwarzany w Zuffenhausen 4-litrowy silnik V8 biturbo został gruntownie przebudowany, by samochód mógł osiągnąć prędkość maksymalną 315 km/h.

Aby w kontrolowany sposób przenieść ogromną siłę napędową na drogę i zmaksymalizować dynamikę na zakrętach, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, system Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz układ stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały odpowiednio zoptymalizowane i przystosowane do wymagań każdego konkretnego wariantu.

Nowe Porsche Panamera – z wariantem hybrydowym i najlepszymi osiągami w klasie. Znamy ceny!

Przeczytaj też: Bezpłatna aplikacja Porsche ROADS – co dzięki niej może zyskać kierowca?

Jednostka V8 biturbo pod maską Porsche Panamera GTS została zoptymalizowana ze szczególnym naciskiem na sposób oddawania mocy – jej krzywa pnie się w górę aż do ogranicznika prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu charakterystyka silnika przypomina wolnossące motory w klasycznych autach sportowych. Nowa Panamera GTS zapewnia moc o 15 kW (20 KM) wyższą od swojej poprzedniczki – generuje 353 kW (480 KM) oraz 620 Nm. Tradycyjne właściwości akustyczne „V-ósemki” mają być słyszalne jeszcze bardziej niż dotąd, w czym zasłużyć się ma nowy standardowy sportowy układ wydechowy  z asymetrycznie umieszczonymi tylnymi tłumikami.

Nowe odmiany Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany na wszystkich światowych rynkach silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra. Jego parametry pozostają niezmienne – moc wynosi 243 kW (330 KM), a maksymalny moment obrotowy to 450 Nm.

Podwozie oraz układy sterowania we wszystkich nowych wydaniach Porsche Panamera skonfigurowano z myślą o uzyskaniu sportowego, a przy tym komfortowego charakteru. Niektóre układy zostały nawet zaprojektowane całkowicie od zera. Na przykład zmodernizowany system Porsche Active Suspension Management (PASM) zapewnić powinien odczuwalną poprawę komfortu tłumienia, a sterowanie elektrycznym systemem stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oferuje lepszą stabilność nadwozia. W ramach modernizacji debiutuje też nowa generacja wyposażenia z zakresu sterowania układu kierowniczego oraz ogumienia.

Nowe Porsche Panamera – z wariantem hybrydowym i najlepszymi osiągami w klasie. Znamy ceny!

Porsche zaprezentowało także kolejny zorientowany na wysokie osiągi hybrydowy wariant plug-in – Panamera 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM), zintegrowanego z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK, oraz 2,9-litrowej jednostki V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) generuje moc systemową 412 kW (560 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 750 Nm.

Nic więc dziwnego, że osiągi są imponujące: w połączeniu ze standardowym pakietem Sport Chrono sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 298 km/h. W porównaniu z poprzednimi wariantami hybrydowymi, dzięki zastosowaniu zoptymalizowanych ogniw, pojemność akumulatora brutto wzrosła z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zostały zmodyfikowane pod kątem jeszcze efektywniejszego wykorzystywania energii. W trybie elektrycznym Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg do 54 km (zgodnie z cyklem WLTP EAER City; NEDC: do 64 km).

Nowe Porsche Panamera – z wariantem hybrydowym i najlepszymi osiągami w klasie. Znamy ceny!

Przeczytaj też: Porsche razem z nowym start-upem wspierają elektomobilność

Nowe Porsche Panamera – w zależności od układu napędowego dostępne nie tylko jako sportowa limuzyna, ale także jako Sport Turismo lub wariant Executive z wydłużonym rozstawem osi – jest teraz fabrycznie wyposażone w opcjonalny wcześniej przedni pas Sport Design z efektownym wypełnieniem wlotów powietrza, dużymi otworami chłodzącymi po bokach oraz jednorzędowymi modułami przedniego oświetlenia. Zupełnie nowy przód Porsche Panamera Turbo S wyróżnia się większymi bocznymi wlotami powietrza i nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które – łącząc się ze sobą w poziomie – podkreślają szerokość pojazdu. Podwójne moduły przedniego oświetlenia wersji Turbo są teraz znacznie bardziej oddalone od siebie.

Przez pokrywę bagażnika przebiega zmodernizowany tylny pas świetlny wraz z charakterystycznym konturem. Tworzy w ten sposób harmonijne połączenie dwóch nowo zaprojektowanych lamp LED. Warianty GTS są standardowo wyposażone w nowe przyciemnione tylne światła Exclusive Design z dynamiczną wizualizacją funkcji oświetlenia powitalnego/pożegnalnego. Do oferty dodano trzy nowe rodzaje 20- i 21-calowych obręczy – tym samym ich gama obejmuje teraz 10 różnych wzorów.

Nowe Porsche Panamera – z wariantem hybrydowym i najlepszymi osiągami w klasie. Znamy ceny!

System Porsche Communication Management (PCM) wzbogacił się o dodatkowe funkcje i cyfrowe usługi, takie jak udoskonalona obsługa głosowa, radar ryzyka z aktualnym oznakowaniem drogi i informacjami o zagrożeniach, bezprzewodową łączność AppleCarPlay oraz wiele innych usług Connect. Porsche Panamera oferuje też szeroką gamę innowacyjnych systemów oświetlenia i wsparcia kierowcy, takich jak standardowy Asystent utrzymania pasa ruchu z systemem rozpoznawania znaków drogowych, a także Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystent jazdy nocą, Asystent zmiany pasa ruchu, matrycowe reflektory LED z PDLS Plus, Asystent parkowania z widokiem otoczenia czy wyświetlacz przezierny (head-up).

Najnowsze

Karolina Chojnacka

210-lecie marki Peugeot

26 września 2020 roku marka Peugeot będzie świętowała 210-lecie swojej historii, która upływa pod znakiem śmiałych rozwiązań, pasji i innowacji. Z tej okazji zaprojektowano specjalne logo.

26 września 1810 roku została oficjalnie założona (poprzez wniesienie wkładu pieniężnego) spółka Peugeot Frères Aînés. Wpis w rejestrze można nadal zobaczyć w archiwach w Terre-Blanche w departamencie Doubs.

Na przestrzeni ponad dwóch wieków rodzina Peugeota przeszła drogę od rewolucji w świecie mody XIX wieku i roli producenta stalowych konstrukcji krynolin, do przewrotu w branży motoryzacjnej, gdzie bicykle zostały zamienione na samochody.

Markę kształtują ludzie kreatywni, inżynierowie, projektanci, którzy od ponad dwustu lat tworzą koncepcję nowej mobilności. Dzięki ich współdziałaniu firma Peugeot stale kreowała i umacniała swoją markę na przestrzeni lat i z ufnością patrzy w przyszłość.

210-lecie marki Peugeot

Z okazji 210-lecia marki zaprojektowano specjalne logo. Będzie się ono przewijało w kampaniach i wydarzeniach, które rozpoczynają się już teraz i potrwają do końca roku.

Wśród licznych przygotowanych przez firmę atrakcji warto zwrócić uwagę na możliwość wejścia do Muzeum L’Aventure Peugeot w Sochaux od 1 września do 31 października za 1 euro, czy produkty lifestylowe od Peugeota dla fanów marki, które pojawią się w sprzedaży pod koniec września.

Przeczytaj też: Kolekcja lifestyle od marki Peugeot

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kona i Kona N Line – Hyundai zapowiada nowe modele SUV-ów. Co się zmienia?

Hyundai ujawnił pierwsze szczegóły wyglądu nowych modeli ich segmentu SUV-ów. Mowa tu o modelach Kona i Kona N Line, które oddają filozofię projektowania Hyundaia Sensuous Sportiness.

Nowa Kona została poddana zmianom wyglądu utrzymanym w miejskim, sportowym stylu, których celem jest wzmocnienie jej „wyjątkowej tożsamości”.

Nowa Kona ma szerszą sylwetkę i przód inspirowany nosem rekina, który podkreśla elegancki design. Dzięki zmodernizowanym światłom do jazdy dziennej samochód zyskał jeszcze bardziej nowoczesny i wyrafinowany styl. Przedni pas i zderzak niewątpliwie dodają całości odważnego wyglądu.

Kona i Kona N Line – Hyundai zapowiada nowe modele SUV-ów. Co się zmienia?

Przeczytaj też: Hyundai Soapbox zaprezentowany! Znamy pierwsze szczegóły tego nietypowego projektu

Nowa Kona N Line otrzymała jeszcze bardziej sportowy charakter, dzięki dodatkowym aerodynamicznym dodatkom stylistycznym.

Nowa Kona N Line otrzymała bardziej aerodynamiczny design dzięki nisko umieszczonym wlotom powietrza oraz bardziej agresywnym przednim zderzakiem ze statecznikami w rogach i smukłymi liniami zagięć. Wersja N Line to przedłużenie marki N. Wersja ta ma za zadanie zwiększać atrakcyjność modelu Kona, trafiając w gusta szerszego grona klientów Hyundaia.

Kona i Kona N Line – Hyundai zapowiada nowe modele SUV-ów. Co się zmienia?

Przeczytaj też: Test Hyundai i30 – koreański hit?

Więcej szczegółów o nowych modelach Kona i Kona N Line zostanie ujawnionych wkrótce.

Najnowsze