Karolina Chojnacka

Rolls-Royce jako ciężarówka? To nie żart, to poważna koncepcja!

W latach 20. XX wieku Rolls-Royce protestował, gdy urażony maharadża przerobił luksusowe samochody na śmieciarki. Nadszedł XXI wiek i... wydaje się, że brytyjska firma uznała, że pomysł maharadży wcale nie był taki zły.

Kiedy w latach 20. XX wieku maharadża Alwaru wszedł do londyńskiego salonu Rolls-Royce’a ubrany „po cywilnemu”, sprzedawca poprosił go (zapewne niezbyt grzecznie), by ten wyszedł i nie marnował jego czasu. Urażony zachowaniem sprzedawcy maharadża zamiast jednego Rolls-Royce’a kupił siedem, po czym… przerobił je na śmieciarki i samochody do zamiatania ulic! Kiedy sprawa nabrała rozgłosu, brytyjska firma zaczęła błagać o wycofanie luksusowych limuzyn ze „służby”, oferując w zamian nawet dodatkowe siedem aut zupełnie za darmo. Maharadża spełnił prośbę Rolls-Royce’a, ale pozostał nieprzejednany i już nigdy nie kupił ani jednego samochodu brytyjskiej marki.

Nadszedł XXI wiek i… wydaje się, że brytyjska firma uznała, że pomysł maharadży wcale nie był taki zły.

Rolls-Royce MTU Hybrid Truck

Najnowsza koncepcja firmy sprawi, że zaczniesz się poważnie zastanawiać, czy twój Roll-Royce jest wystarczająco duży i imponujący. Oto hybrydowy Rolls-Royce, który jest wywrotką!

Gigantyczne opony mają 3,96 metra wysokości, a siedzenie kierowcy jest tak wysoko, że nie ma szans, by zobaczył on z góry „samochody dla biedaków”. Na „masce” bez problemu można odtworzyć słynną scenę z „Titanica” stając się swoim własnym, naturalnej wielkości Spirit of Ecstasy, spoglądając w dół na maleńkie Ghosty czy Phantomy.  

Rolls-Royce MTU Hybrid Truck
Rolls-Royce MTU Hybrid Truck, fot. materiały prasowe / Rolls-Royce

Żarty na bok. Koncepcja ciężarówki Roll-Royce’a ma służyć głównie do promowania nowych 12-cylindrowych silników przemysłowych MTU V12 z serii 2000.

Nowy silnik generuje 1560 KM i ma zastąpić 16-cylindrowe silniki V16 z serii 4000 o mocy 2500 KM. Rolls-Royce zapewnia, że wydajność silnika pozostanie taka sama, przy jednoczesnym obniżeniu emisji dwutlenku węgla o 30% w nowych instalacjach lub o 22% w przypadku modernizacji starych.

Rolls-Royce jest także w trakcie opracowywania swoich silników przemysłowych, które miałyby działać na zrównoważonych paliwach, takich jak wodór. Firma ma nadzieję, że do 2023 roku silniki na paliwo wodorowe będą gotowe do zastosowań stacjonarnych. To wszystko jest częścią planów Rolls-Royce’a dotyczących przyszłości neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla.

Koncepcyjna hybrydowa ciężarówka została stworzona na MINExpo 2021, konwencję górniczą, która odbędzie się pod koniec września w Las Vegas. Miejmy nadzieję, że gdy zostanie wprowadzona do produkcji, to Rolls-Royce zaoferuje w kabinie podsufitkę Constellation.

Rolls-Royce Zenith Ghost

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze