Reklama Toyoty GT86 – męska euforia i kobiece łzy

Toyota GT86 po premierze wzbudziła gorące dyskusje. Sportowa czy tylko pozornie sportowa? Tylko 200 KM czy aż 200 KM? Poważne auto czy po prostu zabawka do jazdy? Kontrowersyjny spot reklamowy dopełnia obrazu całości. Film dosyć jasno pokazuje, kogo producent uważa za target.

Ideą dwuminutowego spotu jest pokazanie histerycznej reakcji kilku kobiet, których mąż – najwyraźniej bez wcześniejszej konsultacji – nabył Toyotę. Panie załamują ręce, ronią łzy, grożą odejściem, sugerują kryzys wieku średniego, ogólnie zachowują się jak w szczególnie ostrym przypadku PMS. Oglądałyśmy film w redakcji starając się usilnie zrozumieć, co producent chciał nam przekazać. Że kobiecie takie auto nie ma prawa się spodobać? A może że opinia żony przy zakupie samochodu nie ma znaczenia? Czy też że ten akurat model Toyoty kupuje się pod wpływem impulsu?

Sprawczyni całego zamieszania – Toyota GT86
fot. Toyota

Dodać bowiem należy, że wprawdzie kobiety są w tej reklamie przedstawione jako histeryczki, ale mężczyźni wcale nie wypadają lepiej. Wszyscy zachowują się jak duże dzieci, nie do końca odpowiedzialne, rozemocjonowane nową zabawką. Cóż, trochę kosztowna ta zabaweczka.

I co oznacza ten nagi facet w 44 sekundzie?

Innymi słowy – naprawdę nie wiemy, do kogo ta reklama jest skierowana i kogo miała przekonać do zakupu tego skądinąd niebrzydkiego samochodu…

 

Najnowsze

Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Black Series: wyścigowa siła

Mercedes-AMG prezentuje najmocniejsze wydanie Gullwinga - SLS AMG Coupé Black Series, inspirowany wyścigową wersją GT3. Powinno przypaść do gustu wszystkim wielbicielkom sportów motorowych!

Masa własna modelu SLS AMG Coupé Black Series wynosi 1550 kilogramów, co przekłada się na stosunek mocy do masy równy 2,45 kg/KM. 6,2-litrowy silnik V8 generuje moc 631 KM przy 7400 obr./min i pozwala na przyspieszenie do setki w czasie 3,6 sekundy. To czyni model SLS AMG Coupé Black Seriesnajmocniejszym produkowanym obecnie samochodem AMG z silnikiem spalinowym. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 315 km/h.

fot. Mercedes

Układ wydechowy AMG po raz pierwszy został wykonany z tytanu. Rezygnacja ze stali pozwoliła na ograniczenie masy własnej – przy wadze 17 kilogramów nowy wydech jest o około 13 kilogramów lżejszy od stosowanego dotychczas. Liczne elementy karoserii, takie jak pokrywa silnika, tylny panel za sportowymi fotelami AMG oraz kryjąca wał korbowy obudowa, łącząca silnik i przekładnię, są w całości wykonane z kompozytów – tworzyw sztucznych zbrojonych włóknem węglowym. Konstrukcja z kompozytów waży o połowę mniej od aluminiowej. Silnik i przekładnia zamontowane są w układzie transaxle – skrzynię biegów umieszczono przy tylnej osi, a za transfer siły napędowej odpowiada kompozytowy wał o masie 4,7 kilograma. Wiele części aluminiowej ramy przestrzennej także zastąpiono elementami z kompozytów. Wymiana konwencjonalnego akumulatora na litowo-jonowy pozwoliła zaoszczędzić 8 kilogramów.

fot. Mercedes

Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy: C, S, S+ oraz M. Poza zmianą przełożeń na wyższych obrotach, zredukowano czas reakcji na polecenia kierowcy. Elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału z krótszym przełożeniem tylnej osi zastępuje blokadę mechaniczną, co ma gwarantować szczególnie dobrą przyczepność napędzanych kół w każdych warunkach. Podstawowa architektura zawieszenia modelu SLS AMG Coupé Black Series z aluminiowymi, podwójnymi wahaczami przy wszystkich kołach pozostała niezmieniona, jednak w celu zwiększenia wydajności na torze modyfikacjom poddano większość jego elementów.

Tarcze hamulcowe o wymiarach 402 x 39 mm oraz 360 x 32 mm (odpowiednio, z przodu i z tyłu) zostały utwardzone w celu zwiększenia stabilności termicznej, a przy okazji są o około 40 proc. lżejsze od konwencjonalnych. W porównaniu do tradycyjnego, aluminiowo-stalowo układu hamulcowego, ten zastosowany w modelu SLS AMG Coupé Black Series jest o 16 kilogramów lżejszy.

fot. Mercedes

Nadkola poszerzone o 13 mm z przodu i o 26 mm z tyłu mieszczą sportowe ogumienie w rozmiarze, odpowiednio, 275/35 R 19 i 325/30 R 20.

Model SLS AMG Coupé Black Series można doposażyć w opcjonalny pakiet aerodynamiczny AMG, zawierający regulowane tylne skrzydło, wzorowane na tym z wersji GT3. Zastępuje ono seryjny spojler, rozsuwany automatycznie po przekroczeniu prędkości 120 km/h.

Dostępny na życzenie lakier AMG solar beam jest zarezerwowany wyłącznie dla modelu Black Series. Do wyboru jest także sześć innych odcieni nadwozia, włącznie z matowym designo magno alanite grey.

We wnętrzu do wyboru są dwie wersje kolorystyczne: Alcantara w kolorze czarnym lub czarnym i czerwonym. Metalowe oprawy otworów wentylacyjnych pokrywa lśniąca czerń, a deskę rozdzielczą – mieszanka skóry designo i Alcantary z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami. Sportowe fotele kubełkowe AMG zapewniają podparcie podczas dynamicznej jazdy, są też o 15 kilogramów lżejsze od standardowych.

fot. Mercedes

Jedną z opcji wyposażenia jest system dźwięku przestrzennego Bang & Olufsen BeoSound AMG. Składa się on z 1000-watowego wzmacniacza i 11 głośników. Procesor DSP pozwala wybrać tryb dźwięku studyjnego („Reference”) lub przestrzennego. Lista opcji obejmuje również m.in. obudowy lusterek, silnika i elementy wykończenia kabiny z włókna węglowego, system multimedialny AMG (zawiera: COMAND APS, AMG Performance Media oraz kamerę cofania), a także interfejs multimedialny.  

Model SLS AMG Coupé Black Series zadebiutuje na rynku w czerwcu 2013 roku.

Najnowsze

Wytrącony z równowagi – Jeremy Clarkson publikuje kolejną książkę

7 listopada ukazała się najnowsza książka Jeremy’ego Clarksona – Wytrącony z równowagi. To bardzo obszerny zbiór aż osiemdziesięciu trzech felietonów mistrza ciętego pióra, które zapełniły ponad 500 stron druku, urozmaiconego przez polskiego wydawcę zdjęciami opisywanych samochodów.

Jednak Wytrącony z równowagi nie jest książką o samochodach. Owszem – Clarkson pisze o nich w charakterystycznym dla siebie stylu, który nie pozwala pomylić go z nikim innym, robi to jednak w taki sposób, że recenzja każdego samochodu wydaje się jedynie pretekstem do poruszenia wielu innych, niekoniecznie związanych z motoryzacją rzeczy. Jeremy pisze o piłkarzach zwijających się z bólu po rzekomym faulu, wakacjach w Sankt Mortiz, swoich perypetiach w szkole średniej, zdjęciach robionych mu przez paparazzich, wyjątkowej wrażliwości swoich oczu, japońskim sposobie na gigantyczne korki, iPhonie, traumatycznych doznaniach z biwakowania z rodzicami i żonach polityków. W Wytrąconym z równowagi tradycyjnie nie zabraknie wyjątkowo celnych, inteligentnie złośliwych i przede wszystkim rozśmieszających komentarzy pod adresem różnych nacji, środowisk, a nawet współprowadzących program Top Gear: Clarkson wyjaśni, co wynika z faktu, że Amerykanie nie pojmują znaczenia słowa „przyszłość”, dojdzie do zaskakującej konkluzji obnażającej osobliwy związek Włochów i Francuzów oraz zdradzi, czym grozi ewolucja człowieka w kierunku wyznaczanym przez osobę Jamesa Maya. Ci, którzy poszukują życiowych porad, również nie powinni się poczuć się zawiedzeni: w książce najbardziej rozpoznawalnego dziennikarza na świecie znajdą sporo lifestylowych wskazówek, dotyczących na przykład wyboru odpowiedniego zegarka, mycia samochodu, oszczędnej jazdy i innych ważkich dla każdego mężczyzny kwestii. W nowej książce Clarksona znajdzie się nawet urokliwa recenzja skutera Vespa (dlaczego to dobrze, że jest włoski?) oraz osobliwego pojazdu z napędem na osiem kół (jak się nim jeździ po morskim dnie?).

fot. materiały prasowe

Wytrącony z równowagi to kolejny manifest życiowy Clarksona, którego wyraziste, ale ciągle ewoluujące poglądy czytelnik bez trudu znajdzie między wierszami recenzji ponad osiemdziesięciu pojazdów. Recenzji, które recenzjami są tylko z pozoru, będąc tak naprawdę znakomitymi felietonami o życiu, doprawionymi olbrzymią dawką ulubionego przez Polaków brytyjskiego, obrazoburczego humoru.

Najnowsze

Wieczorek Ashanti w Tawernie Korsarz: Marta i Bartek w 888 dni dookoła świata

O podróży w 888 dni dookoła świata w dwie godziny? Czemu nie? 13 listopada w warszawskiej Tawernie Korsarz, Marta Owczarek i Bartłomiej Skowroński - absolutnie pozytywnie zakręcona dwójka podróżników - opowiedzieli o swojej wyprawie, angażując w swoją opowieść licznie zgromadzonych słuchaczy.

Kim są Marta i Bartek?
Przed rozpoczęciem przygody życia – pani adwokat i pan inżynier. Plany na roczną podróż dookoła świata nieco się wydłużyły i tym sposobem para podziwiała piękno Azji, wysp Pacyfiku, Australii, Nowej Zelandii oraz Ameryki Południowej przez ponad dwa lata. Do zmiany lokalizacji używali naprawdę przeróżnych środków transportu, począwszy od pieszej wędrówki, przez rowery, chińskie motorowery, a skończywszy na motocyklach, z którymi postanowili zaprzyjaźnić się na dłużej. O swoich przeżyciach na bieżąco relacjonowali na swoim blogu byledalej.waw.pl
Pełna optymizmu Marta Owczarek.
fot. Dominika Dragun
Marta i Bartek są abosolutnymi amatorami w motocyklowej materii, o czym sami otwarcie mówią. To jednak nie przeszkodziło im w eksplorowaniu kuli ziemskiej.
13 listopada w warszawskiej Tawernie Korsarz wszyscy entuzjaści tej podróży mieli okazję posłuchać zabawnej i pełnej emocji relacji Marty i Bartka. Trzeba przyznać, że prezentacja należała do tych, których słucha się z przyjemnością, do czego przyczyniły się świetny kontakt ze zgromadzonymi oraz pełen entuzjazm tej dwójki. Bohaterowie spotkania opowiadali o „smaczkach” swojej podróży, pokazując wspaniałe zdjęcia z opisywanych miejsc, ludzi i zwierząt.
fot. Dominika Dragun
A tematów było wiele. Począwszy od jazdy bez… prawa jazdy, przez prezentację lokalnych kultur i tradycji, dwukrotnie złamanej nodze Marty, złotych zębach i skończywszy na opowieści o miejscowych przysmakach.

Chcesz wygrać jedną z trzech książek „Byle dalej” autorstwa Marty Owczarek i Bartka Skowrońskiego o ich podróży m.in. motocyklowej po świecie? Poleć znajomym nasz profil na Facebooku (jeśli masz konto) oraz napisz poniżej w komentarzach swoją opinię na temat niezwykłej wycieczki Marty i Bartka lub opisz swoje własne doświadczenia w tym względzie. Trzy najciekawsze komentarze nagrodzimy książkami. Konkurs kończymy 15 listopada o północy.
Marta Owczarek i Bartłomiej Skowroński.
fot. Dominika Dragun
Ten wieczór był naprawdę fantastyczny! Szczegóły wyprawy Marty i Bartka znajdziecie na ich blogu www.byledalej.waw.pl lub przeczytacie w wydanej niedawno książce o tytule „Byle dalej: w 888 dni dookoła świata”.

Pomysłodawcą cyklu spotkań podróżniczych w Tawernie jest pan Krzysztof Samborski.

 

Najnowsze

BMW zapowiada motocykl z silnikiem typu bokser

Podczas mediolańskich targów motocyklowych EICMA Stephan Schaller, prezydent BMW Motorrad w swojej mowie zapowiedział premierę motocykla z chłodzonym powietrzem silnikiem typu boxer w 2013 roku. Model powstanie dla celebracji 90.rocznicy istnienia BMW Motorrad.

Wróćmy do 1932 roku i przypomnijmy sobie o pierwszym motocyklu BMW – modelu R 32, którego konstrukcja stała się podstawą serii maszyn z silnikiem boxer przez ponad dziewięć dekad. Boksery to silniki o przeciwległych cylindrach, o parzystej liczbie tłoków, w których cylindry usytuowane są na wspólnej osi.
fot. BMW
Według zapowiedzi Stephana Schallera motocykl, który powstanie z okazji 90. urodzin BMW Motorrad będzie łączył emocjonalną stylistykę z innowacyjną technologią, tworząc zupełnie nowy i niezastąpiony koncept. 
Data premiery rynkowej będzie ogłoszona już niebawem. 
Wydaje się, że 90. rocznica urodzin marki, to wydarzenie zbyt poważne, by BMW mogło pozwolić sobie na jakiekolwiek faux pas. Jesteśmy bardziej, niż pewne, że ta premiera przyciągnie uwagę wielu miłośników motocykli bawarskiej marki i nie tylko.

Najnowsze