
Masz taki przycisk na lusterku? Rozwiązuje poważny problem, o którym mało się mówi
Jedną z podstaw bezpieczeństwa podczas jazdy samochodem, jest odpowiednia widoczność. W warunkach drogowych nie brakuje niestety czynników utrudniających nam obserwację otoczenia, ale z niektórymi z nich możemy łatwo poradzić sobie dzięki odpowiedniemu wyposażeniu. Tak jest na przykład z przyciskiem na lusterku wstecznym.
Jak ograniczyć oślepianie podczas jazdy nocą?
Największe problemy z widocznością kierowcy mają w nocy. Wiemy, bardzo odkrywcze, ale nie chodzi nam o fakt, że jest ciemno. Oprócz ciemności kierowcy często muszą borykać się także z oślepiającymi ich pojazdami.
W teorii problem oślepiania powinny rozwiązać odpowiednio ustawione światła. Odpowiednio, czyli skontrolowane przez diagnostę, a także właściwie ustawione przez kierującego na wysokość, co regulujemy zwykle za pomocą pokrętła. Uwaga – światła z automatyczną regulacją wysokości, także trzeba okresowo sprawdzać i w razie potrzeby kalibrować.
Oślepianie innych powoduje także nieumiejętne korzystanie ze świateł drogowych (długich), ale może powodować je także ukształtowanie terenu.
Policjanci byli w szoku – tak zaśmieconego auta jeszcze nie widzieli
Jak działa lusterko fotochromatyczne?
Bardzo irytujące podczas jazdy po zmierzchu, bywają światła w samochodzie, który jedzie za nami. Nawet jeśli wszystko ma ustawione prawidłowo, to i tak widoczne są w lusterku wstecznym i mogą nas rozpraszać podczas jazdy, szczególnie jeśli na drodze nie ma innych źródeł światła.
Z pomocą w takich sytuacjach przychodzi lusterko fotochromatyczne. Wyposażone jest ono w czujnik światła i jeśli wykryje on takie właśnie punktowe oślepianie, przyciemni powierzchnię lustra. Aby jednak działało, musimy wcisnąć przycisk znajdujący się na nim. Nie zawsze przecież możemy uważać, że jest nam ono potrzebne.
Co robi dźwignia lub języczek pod lusterkiem?
Lusterko fotochromatyczne to bardzo przydatny dodatek, ale nieobecny w starszych samochodach, a także w nowszych należących do niższych klas. W takich autach stosuje się lusterka z umieszczoną pod nimi dźwigienką, zwaną też języczkiem. Przestawienie powoduje zmianę kąta ustawienia lustra, pod którym znajduje się tryb nocny. Lustro jest wtedy przyciemnione i światła pojazdów z tyłu nas nie będą oślepiały.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: