Przesadził busem z prędkością na śniegu i pojechał na czołówkę. osobówka do kasacji

Zima to raczej nie jest nowe w Polsce zjawisko. Mimo tego nie brakuje na naszych drogach kierowców, którzy nie wiedzą, jak jeździć w takich warunkach.

Autor nagrania miał wyjątkowego pecha. Załapał się na zimowe warunki jeszcze w marcu i spotkał na swojej drodze kierowcę, który nie był na nie przygotowany. Wyjechał z łuku białym busem, prosto na czołówkę.

Wyprzedzał na czołówkę, a potem zjechał ze skarpy

Kierujący autem dostawczym nie wiedział chyba, że na śniegu pojazdy się ślizgają. Nie ma też pojęcia o technice jazdy, co widać po skręconych maksymalnie kołach. Skoro auto nie skręca, to koła za mało skręcone, prawda? W ten sposób pozbawił się wszelkich szans, na wyjście z tej sytuacji.

Pirat w BMW wyprzedzał na czołówkę. Zabił kierowcę, jadącego z naprzeciwka

Prędkość w momencie uderzenia nie była duża, ale ciężki bus poważnie uszkodził przód Toyoty Yaris. Na tyle poważnie, że ubezpieczyciel orzekł szkodę całkowitą, a kierowca musiał spędzić kilka dni w szpitalu.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Porsche prawie wypadło z piętrowego parkingu! Take rzeczy tylko w Rosji

„Samochód prawie wypadł z piętrowego parkingu” - brzmi jak scena z filmu sensacyjnego z Tomem Cruisem w roli głównej. Ale to nie film. To rzeczywistość. W Rosji.

Uważajcie na piętrowych parkingach. Ich nawierzchnia często wykonana jest ze śliskiego betonu, który nie gwarantuje wystarczającej przyczepności. A to może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji.

Przeczytaj też: Młody Rosjanin wsiadł do nowego Porsche Taycana Turbo S i wyjechał nim przez szybę salonu!

Przekonał się o tym Denis Kazionov, rosyjski hokeista, który jadąc po śliskiej po śliskiej nawierzchni piętrowego parkingu swoim Porsche Macan, stracił panowanie nad samochodem. Auto przebiło się przez ścianę i cały przód zawisł kilka metrów nad ziemią. Niewiele brakowało, by Porsche spadło na ziemię. Gdyby kierowca jechał szybciej, z pewnością doszłoby do tragedii.

W rozmowie z Russia Today Kazionov powiedział:

Jechałem z moją rodziną — żoną i synem po otwartym parkingu z jedną zewnętrzną ścianą. Jezdnia była śliska, jak w wielu centrach handlowych, dodatkowo pokrywał ją śnieg. Gdy wcisnąłem hamulec auto nie zareagowało — po prostu sunęło prosto na ścianę. Byliśmy w szoku.

Przeczytaj też: Rosjanin zrzucił swojego Mercedesa-AMG G 63 z helikoptera

Trzeba przyznać, że pasażerowie mieli sporo szczęścia. Nie pozostaje nic innego jak cieszyć się, że nie doszło do poważniejszego wypadku i pamiętać, że nawet z pozoru błahe sytuacje i manewry, w niesprzyjających okolicznościach mogą skończyć się tragedią.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Kierowcy nadużywali klaksonu w czasie Strajku Kobiet. Sąd uznał, że mieli do tego prawo

Podczas jednego z październikowych protestów Strajku Kobiet po wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji, dwóch młodych kierowców wyrażało swoje niezadowolenie z wyroku trąbieniem. To nie spodobało się policji. Sprawa trafiła do sądu.

I w sądzie znalazła swój szczęśliwy finał. Sąd Rejonowy w Nysie uniewinnił dwóch kierowców obwinionych przez policję o nadużywanie klaksonu w czasie październikowego Strajku Kobiet, poinformował lokalny portal nto.pl.

Sprawa dotyczyła  październikowej manifestacji, która odbyła się w Nysie po wyroku Trybunału Konstytucyjnego w sprawie aborcji.

Przeczytaj też: SHERO Rally Team, pierwszy saudyjski kobiecy zespół rajdowy. W inspirowaniu innych kobiet pomagają im Polacy

Część uczestników protestu przyjechała na niego samochodami. Niektórzy kierowcy trąbili. To nie spodobało się policjantom. Jak relacjonował lokalny portal, policyjne patrole wywoływały z kolumny pojedyncze auta, informując kierowców o popełnionym przez nich wykroczeniu – nadużywaniu sygnałów dźwiękowych – i proponując im mandat w wysokości 100 złotych. Dwóch z nich stanęło przed sądem. Jeden odmówił przyjęcia mandatu, a drugi nie zgodził się z policjantami

Przed sądem obaj mężczyźni zaprzeczali jakoby brali udział w manifestacji.

Sędzia Mariusz Ulman, cytowany przez portal nto.pl, tak ustnie uzasadnił wyrok uniewinniająy:

Wbrew wyjaśnieniom obu obwinionych sąd uznał, że ich zachowanie było przejawem wyrażania swoich poglądów, w związku z orzeczeniem Trybunału Konstytucyjnego. To był przejaw realizacji konstytucyjnego prawa człowieka do wyrażania swoich poglądów. Korzystanie z podstawowego prawa człowieka nie może być karane.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

BMW i4 oficjalnie zaprezentowane! Tak wygląda niemiecki rywali Tesli

Koniec tajemnic i domysłów. Niemiecki producent oficjalnie zaprezentował wersję produkcyjną BMW i4, bawarskiego konkurenta Tesli Model 3. Robi wrażenie?

Nowe, elektryczne BMW i4 wygląda bardzo dobrze, a przy tym zaskakująco zwyczajnie. Wizualnie samochód przypomina nową Serię 3, różniąc się jednak od niej bardziej opadającym tyłem. No i oczywiście napędem.

2021 BMW i4

Przeczytaj też: BMW Concept i4 – tak brzmi napęd elektryczny przyszłości!

Szczegóły techniczne nie są do końca znane. Producent chwali się maksymalnym zasięgiem wynoszącym nawet 590 km i mocą, która w najmocniejszej wersji ma przekraczać 540 KM. Od 0 do 100 km/h elektryk ma się rozpędzać w około 4 sekundy.

Przeczytaj też: BMW i4 – nawet do 600 km zasięgu i 530 KM pod maską

Niemiecki producent zapewnia, że BMW i4 zapewni kierowcom idealne połączenie komfortu, osiągów i sportowych emocji.

Cena elektryka nie jest jeszcze znana, ale z pewnością nie będzie niska. BMW spodziewa się, że pierwsze pierwsze sztuki pojawią się w salonach jeszcze przed końcem 2021 roku.

2021 BMW i4

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i zapowiedzi BMW okażą się prawdą, to Tesla Model 3 zyska groźnego konkurenta.

Najnowsze

Superszybka stacja ładowania pojazdów elektrycznych w Warszawie – kto może z niej skorzystać i ile to kosztuje?

W budynku Royal Wilanów przy ulicy Klimczaka 1 w Warszawie do użytku została oddana pierwsza w Warszawie stacja super szybkiego ładowania samochodów elektrycznych o mocy sięgającej 100 kW.

Po polskich drogach pod koniec 2020 roku jeździło już ponad 20 tys. samochodów elektrycznych (dane z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców). W porównaniu z 2019, ich liczba na przestrzeni jednego roku wzrosła o ponad połowę, można więc mówić już o prawdziwym boomie. Ten sektor motoryzacji rozwija się bardzo dynamicznie – dla wielu kierowców aspekt ekologiczny ma przy wyborze nowego samochodu kluczowe znaczenie i coraz chętniej decydują się na modele zasilane tylko prądem lub w formule hybrydowej.

Superszybka stacja ładowania pojazdów elektrycznych w Warszawie - kto może z niej skorzystać i ile to kosztuje?

Nie dziwi więc, że coraz więcej deweloperów i zarządców budynków komercyjnych decyduje się na instalację rozwiązań, dedykowanej tej grupie prowadzących pojazdy. Nowa, czterostanowiskowa, ogólnodostępna i zarazem najszybsza jak do tej pory stacja ładowania pojazdów elektrycznych w Warszawie już działa.  To w tej chwili  jedyne miejsce o takich parametrach (2 złącza dysponujące prądem stałym o mocy 100 kW) w stolicy, przystosowane do obsługi wszystkich, a nie tylko wybranych modeli samochodów. Stacja zlokalizowana jest na poziomie -1, w ramach parkingu podziemnego budynku usługowo-biurowego Royal Wilanów, położonego w centralnym punkcie dzielnicy Wilanów– przy ul. Klimczaka 1, naprzeciwko wilanowskiego ratusza. Jej zaletą są aż cztery stanowiska ładujące, co umożliwia zasilenie do czterech pojazdów jednocześnie.

Dwa z nich dysponują szybkim złączem typu DC CCS, pozostałe posiadają złącze standardowe zasilane prądem zmiennym (AC). Nowo uruchomiona stacja dysponuje kablem typu high power, dzięki czemu możliwe jest wykorzystanie pełnej mocy stacji. W porównaniu z szybką ładowarką DC o mocy 50 kW, czas ładowania samochodu skraca się średnio o około 40-50%.

Superszybka stacja ładowania pojazdów elektrycznych w Warszawie - kto może z niej skorzystać i ile to kosztuje?

Korzystanie ze stacji jest odpłatne – aby to zrobić, należy pobrać mobilną aplikację Ecotap Poland i ustawić preferowaną metodę płatności. Jest dostępna zarówno w  AppStore i Google Play, a bezpośredni odnośnik do niej znajduje się także w aplikacji Royal Wilanów. Koszt 1 kWh dla użytkowników Ecotap Poland wynosi 1,80 PLN. Po naładowaniu pojazdu system wysyła użytkownikowi wiadomość oraz dodatkowo oferuje jeszcze 15 darmowych minut na powrót i odpięcie pojazdu od zasilania. Po przekroczeniu tego czasu naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 0,50 PLN/min.

Co ważne, w trakcie korzystania ze stanowisk ładujących nie trzeba uiszczać dodatkowej opłaty parkingowej. Aby zostać z niej zwolnionym, należy walidować bilet w Biurze Obsługi Parkingu. Ze stacji ładowania może skorzystać każdy, przez 24h na dobę, niezależnie od tego czy jest klientem bądź użytkownikiem obiektu.

Najnowsze