
Producent samochodów elektrycznych planuje wejść na giełdę! W grę wchodzą miliardy dolarów
Lucid Motors, producent pojazdów elektrycznych, prowadzi rozmowy o wejściu na giełdę w ramach fuzji ze spółkami celowymi (tzw. SPAC), prowadzonymi przez Michaela Kleina.
Lucid Motors, producent pojazdów elektrycznych, planuje wejść na giełdę w ramach fuzji z tzw. spółkami celowymi. Anonimowe źródła donoszą, że transakcja jest wyceniana na 15 miliardów dolarów. Lucid, który jest wspierany przez suwerenny fundusz majątkowy Arabii Saudyjskiej, współpracuje w tej sprawie z doradcami finansowymi. Rozmowy o fuzji trwają, ale jeszcze się nie zakończyły.
Przedstawiciele Lucid Motors i Michael Klein nie skomentowali tych doniesień.
Przeczytaj też: Lucid Air przejedzie 832 km na jednym ładowaniu! To pierwszy elektryk nowej generacji?
Klein ma dwa SPAC. To tzw. spółki celowe przeznaczone do wprowadzania innych spółek na giełdę bez przechodzenia przez tradycyjny i żmudny proces.
Kilku producentów pojazdów elektrycznych zawarło już umowy z SPAC, ponieważ startupy starają się zwiększyć udziały i zebrać gotówkę, aby konkurować z liderem branży – Teslą. Lucid Motors byłby jedną z najbardziej uznanych firm zajmujących się pojazdami elektrycznymi, która wybrałaby tę drogę.
Lucid celuje w luksusowy segment rynku, a jego CEO, Peter Rawlinson, był wcześniej głównym inżynierem Tesli zajmującym się sedanem Model S.
Firma została założona w 2007 roku pod nazwą Atieva i przez lata była bardziej skoncentrowana na technologii akumulatorów niż na opracowywaniu luksusowego samochodu. Rewolucja nastąpiła w 2016 roku. Firma zmieniła nazwę na Lucid i rozpoczęła prace nad tym, co ostatecznie stało się samochodem elektrycznym – Lucid Air.
Przeczytaj też: Producent elektrycznego Lucid Air nie chce konkurować z Teslą, ale z… Mercedesem?
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: