Prodrive Hunter – terenowy hypercar wart miliony. Do „setki” przyspiesza w mniej niż 4 sekundy
Czy jest na świecie fan motorsportu, który nie chciałby postawić w garażu auta, które stanęło na podium w legendarnym Rajdzie Dakar? Jeśli ma się odpowiednio gruby portfel to można je zamówić i jeździć nim po drogach i bezdrożach.
Prodrive Hunter to terenowy hypercar, który został zbudowany w oparciu o pojazd rajdowy, startujący w Rajdzie Dakar. Sebastien Loeb za kierownicą BRX Huntera T1+ wywalczył w Rajdzie Dakar 2022 drugie miejsce.
„Drogowa” wersja Huntera nie różni się zbyt od rajdowego odpowiednika. Auto zostało jedynie poddane modyfikacjom dającym możliwość dopuszczenia do ruchu. W niektórych miejscach klatka bezpieczeństwa stanowiąca jednocześnie rurową konstrukcję nośną została obudowana, a kompozytowe nadwozie pozbawiono wnęk na koła zapasowe.
W kabinie czekają na kierowcę kubełkowe fotele i sześciopunktowe pasy. Nie usunięto też systemu gaśniczego z rajdową homologacją. Zmodyfikowano natomiast wyświetlacz kierowcy, na którym są wszystkie najważniejsze wskazania z prędkościomierzem. W środkowej części kokpitu znajdują się elementy odpowiedzialne za sterowanie funkcjami jak w każdym aucie drogowym.
Prodrive Hunter napędza 3,5-litrowa jednostka pochodząca od Forda z podwójnym doładowaniem. Generuje ona 600 KM i 700 Nm, które trafiają na cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni sterowanej łopatkami. Do „setki” przyspiesza w mniej niż 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to około 300 km/h.
Prodrive Hunter został wyceniony na 1,25 miliona funtów, co w przeliczeniu daje 7 milionów złotych. Szef Prodrive, David Richards twierdzi, że auto najlepiej sprawdzi się na bliskowschodnich pustyniach i to właśnie na Bliski Wschód trafiły pierwsze modele samochodu. Szejkowie będą mogli pojeździć, ocenić i zamówić samochody budowane zgodnie ze specyfiką klienta.
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne
Zostaw komentarz: