Praca w motoryzacji: studenci mile widziani
Nowy rok akademicki zaczął się już na dobre, a razem z nim poszukiwania dodatkowego źródła dochodów. Coraz atrakcyjniejszym rynkiem pracy dla studentów jest branża motoryzacyjna.
fot. Motocaina.pl |
Przedstawiciele Exact Systems, firmy specjalizującej się w outsourcingu usług kontroli jakości części samochodowych, potwierdzają, że zakłady motoryzacyjne chętnie współpracują ze studentami. W Exact Systems studenci otrzymują atrakcyjne wynagrodzenie – od 7 do 12 zł netto za godzinę, oraz możliwość szybkiego awansu.
Branża motoryzacyjna atrakcyjnym pracodawcą dla studentów
Z rankingu najbardziej atrakcyjnych pracodawców „World’s Most Attractive Employers Index”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Universum, wynika, że do grupy najbardziej atrakcyjnych pracodawców powróciła branża motoryzacyjna[1]. Aż 7 producentów aut, m.in. Volkswagen, BMW i Toyota, znalazło się w pierwszej 50 naszego rankingu. O takim wyborze na pewno decydują mocne marki tych firm, a także możliwość pracy przy innowacyjnych produktach, co gwarantuje młodym osobom stałe podnoszenie kwalifikacji oraz rozwój w międzynarodowym środowisku – mówi Sebastian Dyla, Senior Employer Branding Consultant w Universum.
W Exact Systems studenci stanowią 75% wszystkich outsourcingowanych przez nas pracowników. Tak duży udział młodych osób z indeksem wynika z tego, że posiadają one predyspozycje wymagane do pracy w koncernach motoryzacyjnych takie jak zdolności manualne, interesują się motoryzacją oraz preferują elastyczny czas pracy – mówi Paweł Gos, prezes zarządu Exact Systems.
Informacje dotyczące pracy dla studentów w branży motoryzacyjnej |
|
Średnie wynagrodzenie |
7-12 zł netto/h |
Liczba godzin do przepracowania |
W zależności od możliwości, średnio ok. 85 h/miesiąc |
Wymagania |
Status studenta (mile widziany kierunek techniczny) Elastyczny czas pracy Dobra organizacja pracy Zdolności manulane |
Stanowiska |
Kontroler Jakości, Lider zmiany, Koordynator regionu |
Regiony Polski |
Śląsk (Tychy, Dądbrowa Górnicza, Gliwice), Wielkopolska (Poznań) |
Źródło: Exact Systems
Dobre wynagrodzenie i studenckie życie
Dla studentów szukających pracy ważne są dwie rzeczy: wysokość zarobów oraz czas pracy. Praca jako kontroler jakości czy lider zmiany odpowiada na obie potrzeby. Po pierwsze, stawki godzinowe, które oferujemy studentom oddelegowywanym do zakładów motoryzacyjnych są relatywnie wysokie i wynoszą, w zalezności od regionu Polski, od 7 do 12 zł netto. Po drugie, godziny i wymiar czasu pracy są dostosowywane do możliwości studentów, którzy na początku współpracy z nami deklarują, w jakich godzinach i dniach chcą pracować. Dzięki temu mają możliwość pogodzenia zajęć na uczelni z pracą i nie muszą rezygnować ze studenckiego życia.
Specjalizacja branżowa: od szeregowego pracownika do kierownika
Praca w zakładzie motoryzacyjnym bardzo często stanowi także pierwszy szczebel drabiny
w karierze zawodowej studenta. Nie jest niczym nowym, że sam dyplom uczelni wyższej nie stanowi przepustki na rynek pracy. Dla pracodawcy coraz ważniejsze jest doświadczenie, najcenniejsze zaś to kierunkowe. Jak wynika z danych GUS, absolwentom studiów wyższych niełatwo jest znaleźć pracę, a jej poszukiwania średnio trwają ok. 10 miesięcy[2]. Znalezienie zatrudnienia jest jeszcze trudniejsze, gdy po zakończeniu studiów, absolwent nie może wpisać żadnego doświadczenia do swojego CV. Dlatego na rynku pracy łatwiej radzą sobie te osoby, które w trakcie nauki zdecydowały się na rozpoczęcie swojej zawodowej kariery. Warto podkreślić, że łączenie pracy z nauką przestało być domeną studentów studiów zaocznych. Także studenci dzienni próbują znaleźć dodatkowe źródło utrzymania.
[1] Źródło: http://www.universumglobal.com/stored-images/d1/d1ab7acf-1f7c-4cc0-9dba-edef590321a5.pdf
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: