Powstanie koncept motocykla Yamaha
Yamaha Motor Europe rozpoczęła współpracę z twórcą motocykli typu custom Keinosuke Keino Sasaki - powstanie projekt koncepcyjnego motocykla Yamahy.
Yamaha we wspólnym projekcie z Keino stworzy jednoślad napędzany 4-cylindrowym, rzędowym silnikiem zapożyczonym z modelu Yamaha XJR1300. Konstruowanie motocykla potrwa kilka miesięcy i odbędzie się w nowojorskim warsztacie Keino, zaś jego premiera jest zaplanowana na lato 2014. Projekt bazuje na motywie sportowego dziedzictwa Yamahy – jak to napisał producent – „motocykli inspirowanych przeszłością, tworzonych dla przyszłości”.
O nowościach Yamahy na 2014 rok przeczytasz tu. |
Chłodzona powietrzem, 4-cylindrowa jednostka w układzie rzędowym, generująca moc 98 KM to odmiana dla Keinosuke Keino Sasaki, który zazwyczaj modyfikuje amerykańskie motocykle w układzie V.
Keinosuke Keino Sasaki |
![]() |
fot. Yamaha |
Celem projektu jest stworzenie maszyny koncepcyjnej w stylu retro vintage, o wysokich osiągach.
– Naszym celem jest podkreślenie pięknego, chłodzonego powietrzem silnika – mówi Keino. – Kluczowe będą elementy podwozia, takie jak rama, zbiornik paliwa i przód owiewki. Dzieło będzie zgodne z wizją Yamahy dotyczącą sportowego dziedzictwa, lecz utrzymane w zgodzie z moją własną filozofią tworzenia motocykli. Zastosowanie elementów vintage w pojeździe legendarnej pod względem osiągów marki Yamahy jest dla mnie wyjątkową okazją. Będę się także koncentrował na wydobyciu mechanicznego piękna z tego motocykla.
Yamaha nawiązała współpracę z utalentowanymi twórcami motocykli typu custom na świecie. Tak powstał projekt „Yard Built”. Do niektórych motocykli ich twórcy produkują unikalne zestawy części zamiennych, dostępnych w regularnej sprzedaży Yamahy, za pomocą których klienci mogą spełnić swoje marzenia o modyfikacji własnych pojazdów. W ramach projektu „Yard Built”, przy współpracy z takimi mistrzami jak Deus czy Wrenchmonkees, powstały już wyjątkowe customy, m.in. na bazie XJR1300 i SR400.
Keino, który urodził się i wychował w Fukuoka, w Japonii, wspomina pierwszy motocykl – należącą do jego ojca Yamahę 650. Jego pierwsze szkice modyfikacji motocykla przedstawiały właśnie „650” ze zmienioną pozycją kierownicy i siedziska w taki sposób, aby młody Keino mógł usiąść na motocyklu i dosięgnąć manetek. W wieku 11 lat projektant dostał swoją własną Yamahę – dirt bike TY125. Po okresie szkolenia pod okiem Indiany Larrego i Paula Coxa w manhattańskich warsztatach American Dream Machine, Gasoline Alley i na końcu Indian Legacy, Japończyk założył Keino Cycles na nowojorskim Brooklynie.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: