Porsche zwiększa udziały w Rimac Automobili. Czy w takim razie potwierdzą się plotki o sprzedaży Bugatti?
Rada Nadzorcza Porsche AG zgodziła się na zwiększenie udziałów producenta w Rimac Automobili – z 15 do 24 procent. Czy to oznacza, że doniesienia o sprzedaży Bugatti Rimacowi są prawdziwe?
Rimac opracowuje i produkuje zaawansowane technicznie komponenty dla segmentu elektromobilności, w tym wysokowydajne zespoły napędowe oraz systemy akumulatorów. Wytwarza też supersportowe samochody z napędem elektrycznym. Jako inwestor Porsche wspiera młodą firmę z branży technologii i sportowych aut od 2018 roku.
Brytyjski magazyn motoryzacyjny „Car” w zeszłym roku poinformował, że Volkswagen jest bliski sprzedaży Bugatti firmie Rimac Automobili, założonej przez chorwackiego przedsiębiorcę Mate’a Rimaca. Magazyn powoływał się na sprawdzone źródła. W zamian Porsche, także należące do Volkswagena, przejęłoby większy niż dotychczas procent udziałów w firmie Rimac.
Przeczytaj też: Czy Volkswagen sprzeda Bugatti firmie Rimac?
Wczoraj poinformowano, że Rada Nadzorcza Porsche AG zgodziła się na zwiększenie udziałów producenta w Rimac Automobili – z 15 do 24 procent.
We wrześniu 2019 roku producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen zwiększył swoje udziały w Rimac Automobili do 15 procent. Ostatnie podwyższenie kapitału stanowi rozszerzenie tego strategicznego partnerstwa – Porsche inwestuje w chorwacką firmę dodatkowe 70 milionów euro. Oznacza to, że będzie miało 24 procent udziałów, bez sprawowania kontroli nad przedsiębiorstwem.
Lutz Meschke, wiceprezes zarządu i członek zarządu Porsche AG ds. finansów oraz IT, powiedział:
Rimac ma doskonałe kompetencje, jeśli chodzi o rozwiązania prototypowe oraz małe serie (produkcyjne).
Cenimy Mate Rimaca i jego zespół jako ważnych partnerów, zwłaszcza jeśli chodzi o wspieranie nas w rozwoju komponentów. Rimac jest na dobrej drodze, aby stać się kluczowym dostawcą Porsche i innych producentów w segmencie zaawansowanych technologii. Porsche złożyło już firmie swoje pierwsze zamówienia na opracowanie wysoce innowacyjnych, seryjnych komponentów.
Mate Rimac, założyciel firmy, z zadowoleniem przyjął decyzję o zwiększeniu zaangażowania Porsche:
Porsche okazuje nam wielkie wsparcie od 2018 r. Uważamy to za prawdziwy przywilej – że jedna z najsłynniejszych marek samochodów sportowych na świecie jest częścią Rimaca. Jesteśmy dumni, że możemy razem pracować nad ekscytującymi, zelektryfikowanymi produktami. Ponieważ do grona klientów Rimac należy wielu producentów samochodów z całego świata, zarówno dla nas, jak i dla Porsche ważne jest, byśmy pozostali firmą całkowicie niezależną. Partnerstwo z Porsche pomaga nam rozwijać się i rosnąć – co jest korzystne dla wszystkich naszych klientów.
Przeczytaj też: Rimac C_Two jest już gotowy do jazdy
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: