Policyjny pościg za kierowcą poszukiwanym listami gończymi

Poszukiwany mężczyzna na widok nieoznakowanego radiowozu rzucił się do ucieczki. Pościg chwilę trwał, ale jego finał był łatwy do przewidzenia.

Jak podaje policja w swoim komunikacie:

Wieliccy kryminalni prowadzili działania za 35-letnim mieszkańcem powiatu, który  był poszukiwany od ponad 4 lat, dwoma listami gończymi za m.in. przestępstwa przeciwko mieniu a także przestępstwa narkotykowe.

Jeśli dobrze rozumiemy, chodziło o to, że policjanci z wydziału kryminalnego komendy w Wieliczce, próbowali ustalić miejsce pobytu mężczyzny, oskarżonego o kradzieże i handel narkotykami. Pomimo wysłania za nim dwóch listów gończych, od czterech lat udawało mu się uniknąć zatrzymania.

Motocyklista uciekał przed policją z błahego powodu. Teraz ma poważne kłopoty

Na wideo możemy zobaczyć moment, w którym policjanci zauważyli poszukiwanego, kiedy jechał gdzieś za kierownicą Volkswagena Passata. Ruszyli za nim, a mężczyzna na widok nieoznakowanego radiowozu, zaczął uciekać. Pościg chwilę trwał, a zakończył się w momencie, kiedy 35-latek zjechał na polną drogę i zatrzymał się w pobliżu lasu, mając nadzieję zgubić w nim pościg na piechotę.

Pił alkohol za kierownicą i uciekał przed policją

Policja z dumą podkreśla w swoim komunikacie, że „funkcjonariusze którzy podjęli pieszy pościg za poszukiwanym, wybitnie dbają o sprawność fizyczną”. Cieszymy się razem z nimi, że policjanci z wydziału kryminalnego, którzy zajmują się łapaniem przestępców, nie mają marnej kondycji. Dzięki temu tylko kilka minut zajęło im dogonienie poszukiwanego.

Najnowsze

Kierowca nie widział pieszych, piesi nawet nie spojrzeli w stronę samochodu

Można powiedzieć „Polska w pigułce”. Absurdalne przejście dla pieszych, kierowca zbyt zajęty, żeby patrzeć na drogę oraz piesi wyzuci z jakichkolwiek oznak instynktu samozachowawczego.

Przejście dla pieszych wyznaczone przez cztery pasy ruchu. Żadnej sygnalizacji, nawet wysepki pośrodku nikt nie postawił. Zarządca drogi wysłał jasny sygnał do pieszych „wejdź na zebrę, a potem może jakoś to będzie, zresztą twoje bezpieczeństwo to nie mój problem”.

Nagłe hamowanie na drodze, bo przecież trzeba przepuścić pieszych, zakończone kolizją

Do takiego przejścia zbliża się kierowca samochodu. Ma obowiązek zachować szczególną ostrożność i obserwować cały rejon przejścia, nawet jeśli jakiś geniusz wyznaczył przejście tak ogromne. Ale ten kierowca nie rozgląda się na boki. On nawet nie patrzy przed siebie.

Jak dochodzi do potrąceń na przejściach dla pieszych? Idealna sytuacja poglądowa

Uzupełnieniem tego obrazka jest grupka pieszych. Nie pojedyncza, zamyślona albo niedołężna osoba, lecz cztery na oko młode i sprawne osoby, które dziarskim krokiem idą przed siebie. Weszły na przejście, ponieważ kierowca auta jadącego najbliższym im pasem, zatrzymał się. Czy pomyślały, że mają do pokonania jeszcze trzy pasy i powinni nadal zachować szczególną ostrożność. Oczywiście że nie. Czy którakolwiek z tych osób spojrzała na prawo w połowie przejścia, tak jak uczy się małe dzieci w szkole, żeby upewnić się czy z drugiego kierunku nie nadjeżdża auto? Może kogoś zastanowił dźwięk zbliżającego się samochodu? Chyba znacie odpowiedź.

Czerwone światło? Przecież pieszych nie dotyczy

Dwoje pieszych zauważyło auto dopiero, kiedy zostali potrąceni. Pozostali piesi zauważyli auto, kiedy prawie przejechało im po stopach. Tak to właśnie wygląda, kiedy tworzy się niebezpieczną infrastrukturę i kiedy piesi są przekonani, że dbanie o własne bezpieczeństwo to nie ich sprawa. Wtedy wystarczy tylko jeden błąd jednego nieuważnego kierowcy. I jakie ma to znaczenie dla potrąconych, że jedynym winnym zajścia zostanie uznany kierowca?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

W czasie pandemii kierowcy wciskają gaz do dechy. Rekordzista miał na liczniku 300 km/h

Od momentu wybuchu pandemii koronawirusa, California Highway Patrol wypisał 15 000 mandatów za przekroczenie dozwolonej prędkości 161 km/h. Rekordzista miał na liczniku 300 km/h.

Wyjątkowo spieszący się kierowca Audi RS7 jechał 300 km/h, czyli 187 mil na godzinę – trzykrotnie przekraczając ustalony na drodze limit 65 mil na godzinę. Policja ruszyła w pogoń za piratem drogowym, który w trakcie pościgu rozbił auto. Na szczęście nikomu nic się nie stało i nikt nie został ranny. Kierowca został aresztowany.

Przeczytaj też: Samozwańczy szeryf atakuje kierowcę, bo nie jechał 50 km/h

Od połowy marca do połowy sierpnia funkcjonariusze California Highway Patrol wypisali ponad 15 000 mandatów za przekroczenie prędkości 161 km/h (czyli 100 mph), co stanowi ponad 100% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Iowa State Patrol odnotował 101% wzrost liczby mandatów wystawionych za przekroczenie prędkości 100 mph i 75% wzrost liczby mandatów wystawionych za przekroczenie prędkości o 25 mph (czyli około 40 km/h).

W Ohio od kwietnia policjanci wystawili 2200 mandatów za jazdę z prędkością większą niż 100 mil na godzinę, co stanowi wzrost o 61% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku.

Przeczytaj też: Kierowca celowo wjechał na autostradę pod prąd! Daleko nie ujechał

Wielu kierowców postanowiło wcisnąć gaz do dechy, wykorzystując opustoszałe w wyniku pandemii koronawirusa drogi i autostrady. Trend ten utrzymuje się również teraz, gdy stany powoli wracają do normalności.

Funkcjonariusze amerykańskiej drogówki apelują:

Zwolnijmy trochę i cieszmy się dniem!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Aston Martin Vantage Roadster – kabriolet z najszybciej składanym dachem w historii

Aston Martin Vantage Roadster posiada 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem , który generuje moc 510 KM i 685 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik jest sprężony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią ZF i przekazuje całą moc tylko na tylne koła.

Setkę samochód osiąga w zaledwie 3,7 sekundy, a maksymalnie rozpędza się do 306 km/h. Ponad 300 na godzinę z wiatrem we włosach? Czemu nie! Podczas jazdy można korzystać z kilku trybów pracy podwozia i układu kierowniczego. Do wyboru: Sport, Sport+ oraz Track.

Przeczytaj też: Aston Martin DB5 Junior – elektryczna wersja kultowego samochodu w skali 2/3

To co wyróżnia Astona Martina Vantage Roadster na tle konkurencji, to najszybciej składany dach w historii kabrioletów. Podczas postoju dach można złożyć w zaledwie 6,7 sekundy! 6,8 sekundy zajmie złożenie dachu przy prędkości 50 km/h. Jest to rekordowo krótki czas w porównaniu do innych aut dostępnych na rynku. Bez obaw można stwierdzić, że Vantage Roadster jest modelem z najszybciej automatycznie składanym miękkim dachem spośród wszystkich samochodów na rynku.

Aston Martin Vantage Roadster – kabriolet z najszybciej składanym dachem w historii

Ceny Aston Martin Vantage Roadster zaczynają się od 161 tysięcy dolarów.

Przeczytaj też: Najdroższy Aston Martin na świecie

Najnowsze

Honda CBR650R – w nowej, ostrej stylistyce. Dane techniczne

Wszechstronny sportowy motocykl Hondy klasy średniej zyskał widelec Showa 41 mm z dużym tłokiem i z rozdzielonymi funkcjami pracy (Separate Function Big Piston) oraz zgodność wysokoobrotowego, czterocylindrowego silnika z normą EURO5. Co ejszcze się zmieniło?

Główną nowością w zmodernizowanym CBR650R jest zastosowanie widelca USD Showa 41mm typu Separate Function Big Piston – wysokiej jakości zawieszenia, które jeszcze skuteczniej wspomaga znakomite prowadzenie się motocykla.

Zgodność silnika z normą EURO5 została osiągnięta bez obniżenia mocy maksymalnej. Inne usprawnienia obejmują lepszą widoczność wyświetlacza LCD, nowe reflektory oraz gniazdo ładowania USB typu C pod siedzeniem. Dodatkiem są drobne zmiany kosmetyczne obejmujące nowe osłony boczne i nowe mocowanie tablicy rejestracyjnej.

CBR650R będzie dostępny w dwóch zmienionych opcjach kolorystycznych: Matt Gunpowder Black Metallic ma teraz dyskretne srebrne (a nie czerwone) akcenty, podczas gdy wersja Candy Chromosphere Red ma bardziej wyrazistą czarno-białą grafikę na bokach owiewki oraz (dodatkowo w stosunku do poprzedniej wersji) na zbiorniku paliwa i tylnej kanapie.

Honda CBR650R - w nowej, ostrej stylistyce. Dane techniczne

Stalowa rama typu diament wykorzystuje tłoczone (zamiast kutych) płyty mocowania sworznia wahacza i dwie eliptyczne belki o specjalnie dostosowanej sztywności (sztywniejsze w rejonie główki ramy i bardziej „elastyczne” w części belkowej). Zapewnia to zrównoważoną charakterystykę prowadzenia z wysoką precyzją informacji zwrotnych odbieranych przez kierowcę. Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 25,5°/101 mm, przy rozstawie osi 1 450 mm. Masa własna wynosi 208 kg.

Zamocowany promieniowo, czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca współpracuje z pływającymi tarczami o średnicy 310 mm, a z tyłu hamowanie zapewnia jednotłoczkowy zacisk i tarcza 240 mm. Hamowanie usprawnia dwukanałowy system ABS.

Honda CBR650R - w nowej, ostrej stylistyce. Dane techniczne

Agresywna pozycja kierowcy wynika z zastosowania kierownicy typu clip-on, która mocowana jest teraz pod górną półką i z pozycji dopasowanych tylnych podnóżków. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Wysokość siedzenia wynosi 810 mm.

16-zaworowy silnik DOHC o pojemności 649 cm3 jest tak dostrojony, aby zapewnić najczystsze, najradośniejsze osiągi, jakie można uzyskać z czterocylindrowej jednostki napędowej średniej wielkości, z tradycyjnie już błyskawiczną reakcją w całym zakresie obrotów i mocną, wysokoobrotową górą, z której rzędowe czwórki Hondy są znane od dekad. Moc maksymalna 70 kW pojawia się przy 12 000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 63 Nm przy prędkości obrotowej 8 500 obr/min. Łatwa konwersja z ograniczeniem mocy do 35 kW stanowi ukłon w stronę posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

W ramach aktualizacji na rok 2021, jedyne zmiany w specyfikacji silnika dotyczą zgodności z normą EURO5, co wymagało zmian w oprogramowaniu ECU, w geometrii krzywek rozrządu, w czasach zaworów dolotowych, zmiany rury wydechowej, katalizatora i tłumika, a także dodania czujnika położenia wału korbowego.

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-suwowy, 16-zaworowy DOHC, rzędowy 4-cylindrowy

Pojemność skokowa (cm³)

649 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

67,0 x 46,0

Stopień sprężania

11,6:1

Moc maksymalna

70 kW przy 12 000 obr/min

Max. moment obrotowy

63 Nm przy 8 500 obr/min

Pojemność układu smarowania

2,7 l

SYSTEM PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

15,4 l

Zużycie paliwa

4,9 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12V/8,6 AH

Moc alternatora

370 W

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Stalowa dwubelkowa rurowa (diament)

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2 120 x 750 x 1 150 mm

Rozstaw osi

1 450 mm

Kąt pochylenia kolumny

25,5°

Wyprzedzenie

101 mm

Wysokość siedziska

810 mm

Prześwit

130 mm

Masa własna

208 kg

Promień zawracania

 

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Regulowane przednie zawieszenie z widelcem USD Showa Big Piston z rozdzieleniem funkcji i goleniami o średnicy 41 mm (SFF-BP).

Tył

Pojedynczy amortyzator z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok 43,5 mm

KOŁA

 

Obręcz przednia

Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion

Obręcz tylna

Odlew aluminiowy, 6- drążonych ramion

Opona przednia

120/70ZR17 M/C (58W)

Opona tylna

180/55ZR17 M/C (73W)

Hamulce

 

Układ ABS

ABS 2-kanałowy, hydrauliczne hamulce z podwójnymi tarczami hamulcowymi 310 mm z przodu i tarczą hamulcową 240 mm z tyłu

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Cyfrowy prędkościomierz, cyfrowy obrotomierz słupkowy, podwójny licznik przebiegów dziennych, cyfrowy słupkowy wskaźnik paliwa, załączony bieg i wskaźnik zmiany biegu na wyższy, cyfrowy zegar

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

Najnowsze