
Policja chwali się pozytywnym wpływem nowych mandatów. I podaje przeczące temu dane!
Drastyczna podwyżka mandatów przedstawiana była, jako skuteczny sposób na walkę z piratami drogowymi. Dobrze więc, że policjanci postanowili zrobić małe podsumowanie pierwszego miesiąca od wprowadzenia tych zmian. Tylko chyba coś im nie wyszło.
Warmińsko-mazurska policja już sam swój komunikat zatytułowała w ciekawy sposób – „Nadmierna prędkość główną przyczyną tragedii na drogach”. Trudno z tym dyskutować. Wszak to sami policjanci większość zdarzeń drogowych kwalifikują jako „niedostosowanie prędkości do panujących warunków”. A czy to była prędkość, nieuwaga kierowcy, brak umiejętności, zły stan techniczny samochodu – co za różnica. Skoro doszło do kolizji lub wypadku, to znaczy, że nie zatrzymałeś się w porę lub nie utrzymałeś auta na asfalcie. Czyli było za szybko.
Policyjny pościg niczym z GTA! Ale zatrzymanie złodzieja jak z kabaretu
Jednak o wiele ciekawsze rzeczy widać w samym przygotowanym przez nich wideo. Słyszymy, że wprowadzona od 1 stycznia 2022 roku podwyżka mandatów „ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo na drodze”. Na potwierdzenie tego widzimy tabelkę, z której wynika coś wprost przeciwnego!
Popatrzcie tylko – w styczniu 2021 roku nastąpił gwałtowny spadek liczby wypadków, w porównaniu do roku 2020. Tymczasem w styczniu 2022 roku liczba ta… wzrosła! To ten „wpływ nowych mandatów na bezpieczeństwo” o jakim mówi policja? Z kolei liczba kolizji faktycznie jest najniższa od czterech lat, ale jak łatwo zauważyć, spada ona regularnie co roku i w podobnym stopniu. Trudno tutaj doszukiwać się więc wpływu mandatów na zachowanie kierowców. Osoby przygotowujące to zestawienie nie zauważyły, że same sobie przeczą?
Nowy taryfikator mandatów – kierowcy reagują na 1500 zł grzywny
Sympatycznym smaczkiem są też nagrania z policyjnego radaru, pokazujące kierowców przekraczających prędkość. Funkcjonariusz dokonujący pomiaru, musi stać przy osi jezdni, na wprost pojazdu, którego prędkość chce zmierzyć. Jeśli robi to pod kątem, zaburza wynik. Tymczasem na fragmentach nagrań widzimy pomiary samochodu na zakręcie, albo robione pod dużym kątem.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: