
Polaris przejmuje fabrykę motocykli elektrycznych Brammo
Amerykański producent kojarzony głównie z quadami, skuterami śnieżnymi i pojazdami side-by-side, ogłosił w zeszłym tygodniu, że wykupił firmę Brammo.
Mimo że słysząc „Polaris” pierwszym skojarzeniem, które nasuwa się na myśl są pojazdy ATV, fabryka jest również właścicielem marek motocykli Indian i Victory. W tym roku oferta poszerzy się również o jednoślady z napędem elektrycznym.
Brammo jest w Stanach wiodącą marką pojazdów elektrycznych i bierze udział w wyścigach eGrandPrix. By potwierdzić, że to motocykle z którymi trzeba się liczyć, polecamy obejrzeć film z Brammo Empulse RR w akcji na torze.
Produkcja będzie płynęła w sumie z dwóch połączonych fabryk i rozpocznie się w drugiej połowie bieżącego roku w Spirit Lake w stanie Iowa. Decyzja o wykupie producenta pojazdów elektrycznych nie zapadła z dnia na dzień. Polaris zainwestował w Brammo już w 2011. Od tego czasu firmy współpracowały przy wielu projektach pojazdów off-road i on-road.

„Jesteśmy zadowoleni z naszej współpracy z Brammo w ciągu ostatnich trzech lat. Wspólnym celem Polarisa i Brammo jest wprowadzenie zaawansowanych i najwydajniejszych rozwiązań elektrycznych do wiodących produktów marki Polaris. Połączenie fabryk nie spowoduje jednostronnego czerpania korzyści. W Polarisie pojawią się rozwiązania z zastosowaniem akumulatorów litowo-jonowych, a Brammo wciąż będzie wspierane w rozwijaniu swoich innowacyjnych napędów” opowiada dyrektor generalny firmy Scott Wine.

Fabryka Brammo stworzyła wiele pojazdów elektrycznych, w tym wielokrotnie nagradzane modele Emperia i Empulse. O możliwościach i najlepszej technologii świadczyć mogą liczne nagrody, np. 2013 Playboy “Motorcycle of Year” i “Best Electric” (Empulse R), 2012 GQ “Best Stuff of the Year” (Empulse), 2011 Popular Science “Best of What’s New” (Empulse), 2011 Motorcycle.com “Best of 2011” i 2010 Silver Edison Award.
prócz nagród, motocykle Brammo zbierają trofea w wyścigach, jak na przykład w 2013 roku FIM eRR North American World Cup Champion i w 2012 – TTXGP World Championship.
Połączenie marek Polaris i Brammo wydaje się bardzo interesujące. Czekamy na efekty współpracy.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: