Polacy najbardziej lubią niemieckie auta? Te dane mogą zaskoczyć

Podobno „bez gwiazdy nie ma jazdy”, a wszyscy hejterzy śmiejący się z Passata, sekretnie marzą, żeby sobie kiedyś kupić mało zajeżdżony egzemplarz. Tymczasem te stereotypy o motoryzacyjnych sympatiach Polaków nie zawsze się sprawdzają.

Dane dotyczące najchętniej sprowadzanych samochodów używanych zdają się wpisywać w nasze narodowe stereotypy. Audi A4, Golf, Passat – to ulubieńcy rodaków. Tymczasem osoby decydujące się na zakup nowego samochodu, mają trochę inne preferencje.

Nowe statystyki sprzedaży samochodów w Polsce wyglądają optymistycznie, ale to tylko pozory

Według danych podanych przez Instytut Samar, w 2020 roku najchętniej wybieraną marką w naszym kraju została Toyota. Japoński producent sprzedał 61 330 samochodów. Zmieniła tym samym na stanowisku lidera Skodę, która znalazła chętnych „tylko” na 56 334 swoich aut. Warto nadmienić, że Toyota odnotowała spadek zainteresowania, w porównaniu do 2019 roku, o zaledwie 2,3 procent, podczas gdy czeska marka o 17,94 procenta.

Jeszcze więcej stracił uplasowany na trzecim miejscu Volkswagen – ze sprzedażą na poziomie 37 207 samochodów, miał wynik gorszy o 30,9 procent niż w 2019 roku.

Dilerzy samochodów będą masowo bankrutować? Ogromny problem wywołało prawodawstwo unijne

Na czwartym miejscu znalazła się Kia – koreańska marka zakończyła rok 2020 z wynikiem 24 113 aut, co przekłada się na spadek zainteresowania o 17,96 procent. Piąte miejsce przypadło Renault ze sprzedażą na poziomie 21 024 aut (-23,77 proc.), a szóste Dacii z wynikiem 20 939 samochodów (-32,2 proc.). Zaskakująco mało stracił Mercedes, bo tylko 6,75 procenta, co przełożyło się na sprzedaż na poziomie 20 291 sztuk i dało mu siódme miejsce.

Ósma pozycja należy do Forda (19 064 aut, -36,72 proc), dziewiąta do Hyundaia (18 404 aut, -24,51 proc.), a dziesiąta do BMW (18 290 aut, -11,64 proc.). Zaskakująco dobrze poradziło sobie za to Audi, które w przeciwieństwie do wszystkich marek (poza kilkoma niszowymi) zanotowało wzrost zainteresowania i to aż o 13,25 procenta! Przełożyło się to na sprzedaż w 2020 roku na poziomie 15 602 aut, zapewniając marce 11. miejsce na polskim rynku. Podobne powody do zadowolenia ma jedynie Lexus, którego sprzedaż wzrosła o 12,57 procenta, co w przypadku japońskiego producenta oznacza 4450 aut i 23. miejsce w zestawieniu.

Czy to nowy rodzaj marketingu? Mitsubishi informuje o swoich planach… w komentarzach pod naszymi artykułami

Najchętniej wybieranym modelem była w Polsce Octavia (18 667 szt.), na drugim miejscu uplasowała się Corolla (17 507 szt.), a ostatnie miejsce podium zajął Yaris (15 379 szt.). Pozostałe miejsca należą kolejno do Dustera (12 987 szt.), Fabii (12 136 szt.), RAV4 (9587 szt.), Tipo (8744 szt.), Clio (8616 szt.), C-HR (8271 szt.) oraz Golfa (7342 szt.).

W ciągu całego 2020 roku sprzedano w Polsce 428 377 samochodów osobowych. Porównując do roku 2019, jest to wynik o 22,9 procenta gorszy, ale wynik spodziewany. Pandemia koronawirusa, która dotarła do naszego kraju w marcu, miała bardzo negatywny skutek na większość branż. Niepewność zatrudnienia nie sprzyjała decyzjom zakupowym, tak w przypadku zwykłych kierowców, jak i flot. Nie pomogło także czasowe zamknięcie salonów oraz zwykły strach przed wizytą w nich, kiedy zostały ponownie otwarte. W ostatnich miesiącach minionego roku sprzedaż zaczęła wyraźnie rosnąć, ale było to za mało, żeby zrównoważyć początkowe załamanie rynku.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Skoda Octavia to dobry wybór, wcale mnie to nie dziwi. Dobre i uniwersalne auto dla rodziny i dla firmy. Mam nową octavie w wynajmie długoterminowym z master1. Świetne auto, naprawdę zero problemów.

Odpowiedz

Anonymous - 5 marca 2021

Ja tam wolę moja yaris, japońskie auta według mnie i mojego męża są wygodniejsze i bezawaryjne

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze