
Pojazdy okazały się zbyt ciężkie, chociaż jechały na pusto!
Czy pojazd może ważyć o kilka ton za dużo, chociaż jedzie zupełnie bez ładunku? Najwyraźniej może.
Inspektorzy sprawdzają nie tylko wagę pojazdów przewożących towary, ale również jadących „na pusto”. Tego typu kontrole przeprowadzili ostatnio opolscy inspektorzy ITD.
Dostawczak był przeciążony, nawet kiedy jechał na pusto! Jak to możliwe?
Wynik tych kontroli to pięć przypadków na sześć, kiedy rzeczywista masa własna pojazdów znacznie odbiegała od masy własnej wpisanej w dowodzie rejestracyjnym. Największa różnica między „oficjalnymi danymi”, a wynikiem ważenia wyniosła 6,3 tony. Przy wpisanej masie własnej 8,5 tony, pusty pojazd ważył 14,8 t!
Wszystkie dostawczaki w Polsce jeżdżą przeładowane? Niepokojące wyniki kontroli
Różnice spowodowane były wprowadzonymi przez przewoźników modyfikacjami, w tym zamontowaniem systemów załadowczych. W wyniku kontroli inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów. Przewoźnicy muszą teraz zgłosić właściwym organom modyfikację pojazdu, powodującą zmianę masy własnej pojazdu.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: