Pojazdy okazały się zbyt ciężkie, chociaż jechały na pusto!
Czy pojazd może ważyć o kilka ton za dużo, chociaż jedzie zupełnie bez ładunku? Najwyraźniej może.
Inspektorzy sprawdzają nie tylko wagę pojazdów przewożących towary, ale również jadących „na pusto”. Tego typu kontrole przeprowadzili ostatnio opolscy inspektorzy ITD.
Dostawczak był przeciążony, nawet kiedy jechał na pusto! Jak to możliwe?
Wynik tych kontroli to pięć przypadków na sześć, kiedy rzeczywista masa własna pojazdów znacznie odbiegała od masy własnej wpisanej w dowodzie rejestracyjnym. Największa różnica między „oficjalnymi danymi”, a wynikiem ważenia wyniosła 6,3 tony. Przy wpisanej masie własnej 8,5 tony, pusty pojazd ważył 14,8 t!
Wszystkie dostawczaki w Polsce jeżdżą przeładowane? Niepokojące wyniki kontroli
Różnice spowodowane były wprowadzonymi przez przewoźników modyfikacjami, w tym zamontowaniem systemów załadowczych. W wyniku kontroli inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów. Przewoźnicy muszą teraz zgłosić właściwym organom modyfikację pojazdu, powodującą zmianę masy własnej pojazdu.
Najnowsze
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Nie powinno się jeździć na rezerwie, ani tym bardziej na oparach paliwa. Możemy jednak znaleźć się w sytuacji bez wyjścia, kiedy zatankowanie nie będzie możliwe. Pojawia się wtedy pytanie, jak daleko można przejechać na rezerwie paliwa, a ile samochód przejedzie, kiedy komputer pokaże zasięg 0 km. -
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
-
Najgorsze, co możesz usłyszeć na przeglądzie auta. Gorsze niż niezaliczenie przeglądu
Zostaw komentarz: