
Pojazdy okazały się zbyt ciężkie, chociaż jechały na pusto!
Czy pojazd może ważyć o kilka ton za dużo, chociaż jedzie zupełnie bez ładunku? Najwyraźniej może.
Inspektorzy sprawdzają nie tylko wagę pojazdów przewożących towary, ale również jadących „na pusto”. Tego typu kontrole przeprowadzili ostatnio opolscy inspektorzy ITD.
Dostawczak był przeciążony, nawet kiedy jechał na pusto! Jak to możliwe?
Wynik tych kontroli to pięć przypadków na sześć, kiedy rzeczywista masa własna pojazdów znacznie odbiegała od masy własnej wpisanej w dowodzie rejestracyjnym. Największa różnica między „oficjalnymi danymi”, a wynikiem ważenia wyniosła 6,3 tony. Przy wpisanej masie własnej 8,5 tony, pusty pojazd ważył 14,8 t!
Wszystkie dostawczaki w Polsce jeżdżą przeładowane? Niepokojące wyniki kontroli
Różnice spowodowane były wprowadzonymi przez przewoźników modyfikacjami, w tym zamontowaniem systemów załadowczych. W wyniku kontroli inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów. Przewoźnicy muszą teraz zgłosić właściwym organom modyfikację pojazdu, powodującą zmianę masy własnej pojazdu.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: