Poduszki w pasach bezpieczeństwa – film
Jeszcze parę lat temu samochód z jedną poduszką gazową uważany był za szczyt luksusu. Teraz producenci wprowadzają samochody wyposażone w kilka airbag'ów. Nowy pomysł proponuje Ford - poduszki w pasach bezpieczeństwa... Zobacz jak to działa!
![]() |
fot. Ford
|
![]() |
fot. Ford
|
Pamiętacie samochody jeszcze 10 lat temu? Takie wyposażone w jedną poduszkę powietrzną kierowcy – to był luksus. Obecne auta mają kilka airbagów, kurtyn i nie jest to niczym szczególnym. Oferta producentów jest tak szeroka, że można mieć ich jeszcze więcej: choćby chroniącą kolana (montowana pod kierownicą), z boku foteli, czy przed tylną szybą jak – w małej Toyocie IQ.
Poduszek nigdy za wiele – w końcu to gwarancja naszego bezpieczeństwa. O tym, że ciągle istnieją miejsca, w których można by je było zamieścić przekonuje Ford. Jego najnowszy projekt poprawy bezpieczeństwa -szczególnie wśród dzieci – polega na montażu poduszki gazowej w pasach pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. W razie wypadku komputer pokładowy wysyła sygnał, który powoduje uwolnienie gazu napełniającego poduszki. Dzięki rozłożeniu siły uderzenia na cały pas – dokładnie 5 razy większa powierzchnia niż konwencjonalny airbag – takie poduszki powietrzne niosą mniejsze ryzyko urazów, np. pęknięcia żeber. Cała procedura trwa około 40 milisekund – niewiele… czasem to jednak one decydują o naszej przyszłości.
Nowe rozwiązanie będzie miało swoją premierę wraz z debiutem nowej generacji Forda Explorera w przyszłym roku. Czy potem zobaczymy je w innych modelach marki? Tego na razie nie wiadomo.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: