Olbrzymi spadek rejestracji aut w Polsce – to już ponad 60 procent!

Potwierdziła się prognoza Instytutu Samar. Liczba dziennych rejestracji spadła do poziomu nieco ponad 800 aut osobowych i dostawczych, co spowodowało, że zanotowany spadek wyniósł ponad 64%. Przez pandemię koronawirusa praktycznie wszystkie marki notują wyraźne spadki.

Sektor motoryzacyjny cierpi. Chodzi tu nie tylko o wstrzymanie produkcji w wielu fabrykach samochodów na świecie, ale także o tym, że wiekszość z nas w sytuacji, gdy nie jesteśmy w stanie przewidzieć najbliższej przyszłości, gwarancji utrzymania pracy, a co za tym idzie, dotychczasowych zarobków, nie decyduje się na poważne zakupy. Do takich z pewnością należy zakup samochodu. Przecież tu nie chodzi wyłącznie o samo kupowanie, ale możemy mieć problem z wyborem poszczególnych modeli i wersji – choć część z producentów zdecydowała się wprowadzić wirtualne salony samochodowe – to późniejsze kroki, takie jak odbiór auta (może być zdecydowanie późniejszy niż zakładano ze względu na ograniczone moce produkcyjne poszczególnych fabryk), rejestracja, czy ubezpiecznie samochodu – mogą być wyraźnie utrudnione przez wciąż rozwijający się w Polsce wirus COVID-19.

Przeczytaj też: COVID-19: czy maseczka w aucie będzie obowiązkowa? Nie, ale są warunki

W pierwszej dekadzie kwietnia 2020 roku zarejestrowano 6 404 samochody osobowe i dostawcze, o 64,01% mniej niż przed rokiem. Średnio każdego dnia rejestrowano 801 pojazdów. W analogicznym okresie roku ubiegłego średnia dzienna liczba rejestracji wynosiła 1 963 szt.

W ciągu pierwszych 10 dni kwietnia zarejestrowano 5 557 samochodów osobowych, co oznacza spadek o 65,21% wobec analogicznego okresu 2019 roku. Średnia dzienna sprzedaż spadła do 695 szt. (versus 1 728 szt. rejestrowanych podczas pierwszych 10 dni kwietnia 2019 roku).

Przeczytaj też: Załamanie sprzedaży nowych samochodów w Polsce. Winny oczywiście koronawirus

Wszyscy czołowi producenci zanotowali spadki, włącznie z Toyotą, która do tej pory opierała się ogólnym tendencjom. W ciągu pierwszych 10 dni kwietnia zarejestrowano 966 aut osobowych tego japońskiego producenta, o 56,3% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na drugim miejscu znalazła się Skoda (680 szt.; -68,0%), na trzecim – Volkswagen (406 szt.; -75,3%), a na czwartym – KIA (378 szt.; -56,7%). Pierwszą piątkę zamyka marka premium – BMW (342 szt.; -45,0%).

Udział osób fizycznych w rejestracjach w omawianym okresie wyniósł 29,1% (1 615 szt., spadek o 65,3%), zaś klientów firmowych 70,9% (3 942 szt.; -65,2%).

Źródło: Samar

Najnowsze

Antonow An-225 Mrija wylądował w Polsce. Transport z pomocą medyczną do walki z epidemią COVID-19

We wtorek 14 kwietnia br. o godzinie 9.57 na warszawskim lotnisku Okęcie wylądował Antonow An-225 Mrija, największy transportowy samolot świata. Ogromna maszyna przywiozła do Polski niezbędne środki do walki z koronawirusem.

Na wypełnionym po brzegi pokładzie samolotu znajdowały się m.in. maski ochronne typu FFP2 , medyczne kombinezony oraz przyłbice chroniące twarz.

Transport na zlecenie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przygotowały spółki KGHM Polska Miedź S.A. i Grupa LOTOS S.A. Lotniczy kolos wystartował w poniedziałek z lotniska w chińskim Tianjinie. To największy jednorazowy transport z pomocą medyczną do walki z epidemią COVID-19.

Pilne: COVID-19: czy maseczka w aucie będzie obowiązkowa? Nie, ale są warunki

Antonow An-225 Mrija wylądował w Polsce. Transport z pomocą medyczną do walki z epidemią COVID-19

Samolot Antonow An-225 Mrija („mrija” po ukraińsku znaczy „marzenie”) to największa maszyna lotnicza na świecie. Powietrzny kolos ma ponad 84 metry długości, rozpiętość skrzydeł maszyny wynosi blisko 85 metrów, a wysokością dorównuje 6-pietrowemu budynkowi. Samolot został wyprodukowany tylko w jednym egzemplarzu. Powstał w 1988 roku, w czasach ZSRR, w zakładach lotniczych Aviant. Jest tak duży, że jest w stanie przewieźć prom kosmiczny na swoim grzbiecie, a w ładowni blisko 100 samochodów osobowych lub towar cargo o wadze 250 ton, czyli dwa razy więcej, niż wynosi jego masa własna.

Antonow An-225 Mrija wylądował w Polsce. Transport z pomocą medyczną do walki z epidemią COVID-19

Wcześniej maszyna gościła w Polsce tylko dwukrotnie – w 2003 i w 2005 roku. Jest to jej pierwsza wizyta w stołecznym porcie lotniczym.

Najnowsze

Karolina Pilarczyk musiała przerwać zdjęcia do nowego programu przez epidemię koronawirusa

Karolina Pilarczyk - drifterka, podwójna Mistrzyni Europy w driftingu to kobieta niezwykle aktywna. Jak przyznaje, drifting jest jej największą pasją, dlatego na popularyzacji tego sportu skupia się nie tylko w czasie sezonu ale także poza nim.

Karolina często udziela się w mediach, opowiada o driftingu, angażuje się w ważne społecznie akcje związane z bezpieczeństwem na drodze (ambasadorka akcji stołecznej policji „Jak szybko to nie na drodze..” ).

Karolina Pilarczyk musiała przerwać zdjęcia do nowego programu przez epidemię koronawirusa

Niedawno podczas konferencji on line na której Karolina zaingurowała tegoroczny sezon driftingowy i pokazała swoje auta, przyznała także, że w planach na ten rok jest projekt programu telewizyjnego o driftingu, który produkuje IplaTV, który poprowadzi właśnie Karolina i jej partner Mariusz Dziurleja.

Więcej: Karolina Pilarczyk rozpoczęła sezon driftingowy. Wirtualna prezentacja z rekordową oglądalnością!

Karolina Pilarczyk musiała przerwać zdjęcia do nowego programu przez epidemię koronawirusa

Niestety pandemia i ogólnopolska akcja #zostanwdomu przerwała zdjęcia do tego programu.

„Mam nadzieję, że uda nam się szybko wrócić do zdjęć i dokończyć nagrania. Ten program to spełnienie jednego z moich marzeń, aby drifting trafił do szerokiej publiczności i aby każdy tak jak ja mógł pokochać ten ekscytujący motorsport.” powiedziała z uśmiechem Karolina.

Najnowsze

Porsche tworzy podcast o przyszłości – „Next Visions”

Porsche poszerza swoją platformę tematyczną „Next Visions”: w nowym podkaście o tej samej nazwie prelegenci będą prowadzić otwarte dyskusje na tematy związane z przyszłością.

Pierwszy sezon składa się z pięciu odcinków, dostępnych we wszystkich popularnych serwisach podkastów. W każdym odcinku dwóch ekspertów będzie omawiać kwestie społeczne, ekonomiczne i etyczne naszych czasów.

Ebru Koksal, były dyrektor zarządzający tureckiego klubu piłkarskiego Galatasaray SK, oraz Herminia Ibarra, profesor zachowania organizacyjnego w London Business School, rozpoczną od rozmowy o radykalnych decyzjach zawodowych i znaczeniu przywództwa. Ich dyskusja dostarczy odpowiedzi na pytania, jak wygląda autentyczne przywództwo w epoce zorientowanej na nowe rozwiązania techniczne oraz jak w ogóle zdefiniować udaną karierę.

Sprawdź również: Ruszył nowy podcast o elektromobilności napędzany rzetelnymi danymi – prowadzą Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk

Odcinki podkastu koncentrują się między innymi na odpowiedziach na następujące kwestie: jak planowanie przestrzenne wpływa na naszą osobowość? W jakim stopniu systematycznie rosnące wykorzystanie sztucznej inteligencji ogranicza naszą autonomię? Czego stratedzy ekonomiczni mogą się nauczyć od artystów?

Zobacz: Pół godziny z gwiazdą – Mercedes stworzył własny podcast

Rozmowy odbyły się w ramach „Domu Pięknego Biznesu” – corocznego zgromadzenia liderów myśli naszego społeczeństwa. Poszczególne odcinki podkastu „Next Visions” prowadzą Tim Leberecht, organizator wydarzenia i autor bestsellera „The Business Romantic”, oraz Christian Knörle, szef ds. budowania firm w Porsche Digital. Oprócz wersji angielskiej trwa produkcja niemieckojęzycznej wersji audycji.

Najnowsze

Mazda wspiera fundację Alivia, która działa na rzecz chorych na raka. Przekaże 30 samochodów

W ramach akcji specjalnej #HelpTogether Mazda Motor Poland oraz stacje dealerskie Mazdy w całej Polsce przekazują flotę około 30 pojazdów, aby wesprzeć Fundację Alivia, działającą na rzecz chorych na raka.

Alivia, w ramach kampanii ONKOOBRONA zapewnia pacjentom onkologicznym bezpieczny i komfortowy transport do ośrodków leczenia.

Pacjenci z chorobą nowotworową, szczególnie w trakcie immunoterapii, chemioterapii czy radioterapii mają szczególnie obniżoną odporność. Osoby te podczas epidemii COVID-19 nie mogą korzystać z publicznego transportu, aby dojeżdżać na cykliczne zabiegi czy konsultacje.

Zobacz również: Panowie za kierownicą różowego Lexusa LFA i inne motopomysły na profilaktykę raka piersi

Samochody Mazdy posłużą pracownikom fundacji Alivia do zorganizowania przewozu lub doraźnej pomocy logistycznej dla chorych na raka w całej Polsce. Część samochodów trafi też do pracowników służby zdrowia i podopiecznych Fundacji, którzy mogą samodzielnie z nich korzystać.

Przeczytaj tównież: Motocykliści na rzecz walki z rakiem

Fundacja Alivia od 10 lat dodaje odwagi chorym na raka. Misją organizacji jest pomoc pacjentom w dostępie do leczenia, a także wspieranie polskiej onkologii i służby zdrowia oraz edukacja i popularyzacja nowości światowej onkologii w Polsce. Do praktycznych narzędzi dla podopiecznych Fundacji, by mogli wygrywać z chorobą każdego dnia, będzie teraz należała flota samochodów Mazdy. Wśród udostępnionych modeli są zarówno SUV-y nowej generacji – Mazda CX-30, jak i przestronne Mazdy 6 czy komfortowe Mazdy CX-5.

Najnowsze