Off-road po kobiecemu – w Wiśle zakończył się rajd Women’s Challenge 4×4

Za nami III edycja najbardziej kobiecego rajdu off-road w Polsce. W długi, czerwcowy weekend miasto Wisła stało się gospodarzem Women’s Challenge 4x4. Jak poradziły sobie kobiety w terenówkach? Czy elektryczne auto 4x4 dojechało do mety? Kto zdobył nagrodę specjalną i poleci na rajd kobiet „Shemud 4x4” do Malezji?

Za kierownicą kobieta, na fotelu pilota – również kobieta. Organizatorka to… kobieta, więc rajd „Women’s Challenge 4×4” to zdecydowanie najpiękniejszy off-road w Polsce. 

„Nie tylko skład osobowy mamy nietypowy, bo wśród startujących pojazdów znalazła się elektryczna terenówka” – podsumowuje Dagmara Kowalczyk, organizatorka „Women’s Challenge 4×4”. To debiut przerobionego na prąd Defendera, czyli „Sokoła 4×4”.

Wystartowały nim mama z córką – Agnieszka i Agnieszka Gryszczuk, wspierana przez Alberta Gryszczuka, konstruktora zmodyfikowanego samochodu. Co ciekawe, po zakończeniu sześciu OS-ów, w „Sokole 4×4” było jeszcze 80% energii! Rodzinne teamy są bardzo popularne na trasach „Women’s Challenge 4×4”, w tym roku wśród pilotek znalazła się również mama 3,5 miesięcznego dzidziusia!

Na uroczystym starcie w centrum miasta zawodniczki przywitał burmistrz Wisły, pan Tomasz Bujok. Po prezentacji załogi przejechały na tor off-road „Pod Piramidą”, gdzie zaczęła się prawdziwa rywalizacja. W błocie, wodzie, na podjazdach i kamieniach, na wąsko wytaśmowanych leśnych odcinkach i trawersach zlokalizowanych na górskiej łące ścigało się ponad 60 zawodniczek. 

Wystartowały i auta i pojazdy typu UTV, głównie Can-Am’y Mavericki, klasyfikowane oddzielnie z samochodami. Można było zapisać się do jednej z trzech klas – Gość, Adventure i Exteme, w zależności od doświadczenia i modyfikacji pojazdu. Każda klasa miała do przejechania sześć OS-ów, na których liczyły się umiejętności, precyzja oraz oczywiście prędkość. Klasy Adventure i Gość jechały tę samą trasę, dodatkowe wyzwania czekały na załogi startujące w klasie Extreme. 

Dla tzw. „off-road’owych wyjadaczek”, organizatorzy wysoko podnieśli poprzeczkę. Terenowi mogły sprostać tylko tzw. „zmoty”, czyli samochody przygotowane do najcięższych warunków. Tu najlepsza okazała się różowa „Bestia”, czyli 19-letni Wrangler Nikoli Soleckiej, pilotowanej przez Katarzynę Muszyńską. Najliczniej obsadzona klasa Adventure pozwalała rozwinąć off-road’owe skrzydła. 

Na koniec dnia najlepszymi wynikami mogły pochwalić się w klasie Adventure Katarzyna Białowąs- Woś i Julia Boronowska, które zajęły pierwsze miejsce przed załogami: Anna Kimla/Agnieszka Wandzel oraz Agnieszka Łapaj/Katarzyna Stodulska.

W klasie Gość triumfowała załoga Anna Motyka/Magdalena Kiejna i Mateusz Motyka przed Anną Gacek/Moniką Kłodą i Kacprem Kimlą oraz Roksaną Walczuch/Katarzyną Mikołajczyk i Dariuszem Walczuchem. W klasie Extreme na najwyższym stopniu podium stanęły Nikola Solecka z Katarzyną Muszyńską. Na drugim miejscy uplasowały się Agnieszka Domagalska i Anna Kot, a na trzecim Katarzyna Drewniak z Karoliną Pawełek. Po złoto wśród pojazdów typu UTV, sięgnęły Agnieszka Pilch i Magdalena Soszka. Srebro zdobyły Dominika Tajner i Virginia Ohl, brąz Eliza Urbańska z pilotką Bogusią Bajer. Nagrodę specjalną, czyli wpisowe na kobiecy rajd off-road „Shemud 4×4” w Malezji zdobyła Dominika Tajner.

Najbardziej kobiecy off-road’owy weekend zakończyło niedzielne spotkanie „Siła Pasji”, podczas którego prelegentki opowiadały o tym, jak pasja zmieniła ich życie.

Trzecia odsłona „Women’s Challenge 4×4” za nami. I choć nie opadły jeszcze kurz i błoto na odcinkach specjalnych, to zawodniczki już odliczają czas do czwartej odsłony tego wyjątkowego wydarzenia. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze