Nowy Volkswagen Beetle – co, gdzie kiedy?
Nadal nie wiadomo, jak będzie wyglądał, ale wszyscy chcieliby już go zobaczyć. W końcu to Garbus - kultowe auto dla każdego, niezależnie od wieku, płci i zamożności portfela. Nowy model zadebiutuje w przyszłym roku, ale już kilka kart zostało odkrytych.
Dotychczas wyglądał tak – jaki będzie po zmianach? |
![]() |
fot. VW
|
Ma być konkurentem Mini. Oba samochody są przecież legendami i ucieleśnieniem marzeń wielu pasjonatów. Nowy Beetle, tym razem bez przydomka „new” ma charakteryzować się sportowym duchem i wszystkim tym co najlepsze było w dotychczasowym Garbusie.
Od nowa zaprojektowano konstrukcję nadwozia, nawiązująca do zaprezentowanego w 2005 roku prototypu Ranger. Samochód nie będzie jednak zbyt innowacyjny, ale przecież nie oto chodzi. Jego silniki również nie zaskoczą nas oryginalnością, choć oczywiście podążają za ekologicznym trendem. W ofercie znajdzie się hybrydowy silnik 1,4 litra o mocy 150 KM i silniku elektrycznym osiągającym 27 kW oraz standardowe silniki benzynowe: 1,2 litra o mocy 105 KM, 160-konny silnik 1,4 i 2-litrowa jednostka 210-konna. Klient będzie mógł wybrać jeden z dwóch diesli: 105-konny 1,6 i 140-konny silnik 2-litrowy.
Do premiery nowego Beetle jeszcze wiele dni i tygodni, ale na pewno nie spędzimy ich bezczynnie, a będziemy zastanawiać się, czy dziecko zakładów w Puebla okaże się równie ciekawe, jak jego zapowiedzi.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: