Nowy Peugeot 208 zaskakuje nie tylko wyglądem

Nowy Peugeot 208 powstał na bazie najnowszej generacji platformy Groupy PSA, określanej skrótem CMP. Przystosowana do różnych rodzajów napędu i pozwala zastosowanie silnika spalinowego (benzynowego, wysokoprężnego) lub elektrycznego.

Dostępny od samego początku elektryczny napęd nowego Peugeota e-208 zapewnia moc 136 KM oraz moment obrotowy 260 Nm. Przyspieszenie tej wersji od 0 do 100 km/h trwa 8,1 s. Do wyboru są trzy tryby jazdy – eco (zapewniający maksymalny zasięg), normal (dla optymalnego komfortu podczas codziennego użytkowania) oraz sport (ukierunkowany na osiągi i doznania z jazdy). Dostępne są również dwa tryby hamowania, włączane za pomocą dźwigni zmiany biegów i sterujące odpowiednimi trybami ładowania akumulatora.

Peugeot e-208 jest wyposażony w akumulator o pojemności 50 kWh i pozwala na przejechanie do 340 km (według normy WLTP) Baterie mają 8-letnią gwarancję lub przebieg 160 tys. km po których zachowają minimum 70% pojemności. Dostępne są trzy tryby ładowania akumulatora z klasycznego gniazda domowego (czas 16 godzin, ze wzmocnionego gniazda Green Up Legrand), ze stacji Wall Box (pełne naładowanie w 5 godzin i 15 minut prądem trójfazowym (11 kW) lub w ciągu 8 godzin prądem dwufazowym (7,4 kW) oraz z publicznej stacji ładowania (przy ładowarce 100 kW naładowanie akumulatora do 80% trwa 30 minut).

Benzynowe wersje nowego 208 napędzają silniki 3-cylindrowe o pojemności skokowej 1,2 l – PureTech 75 (z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach), PureTech 100 (z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub automatyczną skrzynią EAT8) i PureTech 130 (z automatyczną skrzynią EAT8). Silnik wysokoprężny to 4-cylindrowa jednostki o pojemności skokowej 1.5 BlueHDi 100 (z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach).

Nowy Peugeot 208 jest dłuższy, szerszy i niższy od obecnej wersji. Ma wyróżniającą się, sportową sylwetkę, którą podkreślają długie i płynnie zarysowane linie nadwozia oraz szerokie błotniki. W wersji GT Line lub GT nadkola wyposażone są w lakierowane na czarno poszerzenia. W wersjach z najbogatszym wyposażeniem 17-calowe felgi są zdobione przykręcanymi wkładkami, które można spersonalizować.

Rozpoznawalny na pierwszy rzut oka przód samochodu zręcznie łączy elementy nawiązujące do stylistyki nowego 508 w dolnej części nadwozia, z charakterystycznym układem świateł (zależnie od wersji) przypominającym ślady trzech pazurów. Zarys przedniego zderzaka tworzy jedna linia obejmująca w centralnej części wlot powietrza o unikatowym kształcie. Jest on harmonijnie wbudowany w zderzak z centralnie umieszczonym logo lwa. Tył nowego 208 został wyposażony w czarną listwę, która biegnie przez całą szerokość pokrywy bagażnika i łączy tylne światła z trzema śladami lwich pazurów, świecącymi się w dzień i w nocy (stale świecąca sygnatura świetlna). W dolnej części zderzaka znajduje się również dyfuzor wykończony lśniącym czarnym lakierem oraz, w zależności od wersji silnikowej, uzupełniony chromowanymi końcówkami rury wydechowej.

Nowe 208 czerpie inspirację z modelu koncepcyjnego Fractal i wyposażony jest w nową generację systemu Peugeot i-Cockpit. Wykorzystuje on ten sam trzypoziomowy układ co w pozostałych modelach marki. Zależnie od poziomu wyposażenia, na panelu wirtualnych zegarów ukazują się informacje odczytywane na dwóch poziomach. Przed górnym ekranem cyfrowym informacje są wyświetlane na wzór hologramu. W centralnej części, nad przełącznikami, znajduje się ekran dotykowy o przekątnej 5, 7 lub 10 cali, w zależności od poziomu wyposażenia lub wybranych opcji.

Nowy Peugeot 208 znajdzie się w sprzedaży na jesieni 2019 roku. Już niedługo w wybranych krajach będzie można zarezerwować samochód w wersji spalinowej i elektrycznej online na specjalnej stronie internetowej.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze