Nowy Ford Tourneo Connect, czyli Volkswagen Caddy w przebraniu. Co oferuje kierowcy Fordswagen?
Nowy Ford Tourneo Connect to pierwszy z serii pojazdów użytkowych stworzonych przez Forda we współpracy z Volkswagenem. Nowy Tourneo Connect ma wiele wspólnego z modelem Caddy.
Osiem lat po debiucie drugiej generacji Tourneo Connect na drogi wyjeżdża jego następca. to pierwszy z serii pojazdów użytkowych stworzonych przez Forda we współpracy z Volkswagenem. Nowy Tourneo Connect ma wiele wspólnego z modelem Caddy.
Duża atrapa chłodnicy i ostro narysowane reflektory nadają samochodowi charakteru Forda, jednak pozostałe elementy bardzo mocno zdradzają pokrewieństwo z Volkswagenem. Linia boczna, tył, a nawet wnętrze - wszystko jest niemal identyczne jak w modelu Volkswagen Caddy. Oznacza to minimalizm i spory ekran na środku - może mieć przekątną 8,25 cala lub 10,25 cala. Co ciekawe, nawet multimedia pochodzą z Volkswagena.
Nowy Ford Tourneo Connect oferuje miejsce dla siedmiu osób, zarówno w modelach z krótkim rozstawem osi L1, jak i długim rozstawem osi L2. Gdy drugi i trzeci rząd siedzeń nie są używane, można je złożyć, pochylić lub wymontować, aby uzyskać przestronną przestrzeń bagażową na sprzęt roboczy lub sportowy. Przednie siedzenie pasażera składa się na płasko, umożliwiając bezpieczny przewóz w pojeździe przedmiotów o długości do 3 metrów, takich jak kajaki, meble do samodzielnego montażu lub drewno.
Ford Tourneo Connect – wersje wyposażenia
Klienci będą mogli wybierać spośród trzech wersji wyposażenia: Sport, Titanium i Trend. Co będzie je wyróżniać?
- Sport – wyraziste pasy na masce silnika, bardziej dynamicznie wystylizowana dolna część przedniego zderzaka, 17-calowe ciemne obręcze kół z lekkiego stopu
- Titanium – satynowe chromowane detale, przyciemniane szyby, 16-calowe felgi aluminiowe
- Trend – czarna ramka przedniego wlotu powietrza wykończona na wysoki połysk, stylowe kołpaki kół
Ford Tourneo Connect – systemy wsparcia kierowcy
Na pokładzie nie zabraknie systemów wsparcia kierowcy takich jak pre-collision, asystent pasa ruchu, czy system monitorowania zmęczenia kierowcy. W bogatszych wersjach Tourneo Connect będzie miał także aktywny tempomat, asystent parkowania czy asystent holowania przyczepy.
Ford Tourneo Connect – gama jednostek napędowych
Gama czterocylindrowych turbodoładowanych silników obejmuje jednostkę benzynową o pojemności skokowej 1,5 litra EcoBoost dysponującą mocą 114 KM i momentem obrotowym 220 Nm oraz dwa silniki wysokoprężne 2,0 litra EcoBlue rozwijające moc 122 KM i moment obrotowy 320 Nm lub moc 102 KM i moment obrotowy 280 Nm. Choć Ford określa benzyniaka mianem EcoBoost, a diesla EcoBlue, w rzeczywistości są to dobrze znane jednostki Volkswagena, które w Caddy występują jako TSI i TDI.
Wszystkie modele są standardowo wyposażone w płynnie działającą sześciobiegową manualną skrzynię biegów. Jednak, co ważne, każdą jednostkę (poza bazowym dieslem) sparujemy również z przekładnią automatyczną. Po raz pierwszy w Tourneo Connect kierowcy mogą korzystać z napędu na wszystkie koła.
Ford Tourneo Connect, tak jak Caddy, będzie produkowany w poznańskich zakładach Volkswagena. Pierwsze egzemplarze mają wyjechać z fabryki na początku 2022 roku.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: