Site icon Motocaina

Debiutuje nowy Ford Puma – wewnątrz jest szał!

Nowy Ford Puma 2024

Nowy Ford Puma 2024

Według Forda, Puma to najlepiej sprzedający się model tej marki w Europie. Puma serca swoich klientów podbija podwyższonym nadwoziem, zadziornym wyglądem oraz komfortowym wnętrzem.

Ceny nowego Forda Puma poznamy zapewne bliżej premiery rynkowej, która już niebawem w Polsce.

Nowy Ford Puma – dyskretne zmiany na zewnątrz i pod maską

Patrząc na auto z zewnątrz to wciąż dobrze znany Ford Puma, a jedynie ze zmodyfikowanymi reflektorami i przeprojektowanym zderzakiem. Z tyłu również zmiany są kosmetyczne. Nowa Puma jest dostępna w sześciu kolorach, nowością jest lakier Cactus Grey. Nowy Ford Puma może „stać” na aluminiowych kołach o rozmiarze od 17 do 19 cali, w zależności od wersji.

Oferta silników obejmuje teraz 155-konny motor EcoBoost Hybrid o pojemności 1.0, wsparty 48-woltową instalacją elektryczną w wersjach Puma Titanium, ST-Line i ST-Line X lub mocniejszy o mocy maksymalnej 170 KM w wersji Puma ST Powershift. W palecie jednostek pozostały również benzynowe warianty 1.0 125 KM i 155 KM, które współpracują ze skrzynią Powershift, a 125-konną wersję można zamówić także z 6-biegową manualną przekładnią.

W późniejszym czasie ma także pojawić się w pełni elektryczna Puma Gen-E, której debiut zaplanowano na późniejsze miesiące tego roku.

Nowy Ford Puma przeszedł rewolucję wewnątrz

Przeprojektowano całą deskę rozdzielczą, na której dominującymi elementami są ekrany – cyfrowych zegarów (12,8 cala) i systemu multimedialnego SYNC4 (12 cali). Ten drugi jest skomunikowany z chmurą w standardzie łączności 5G i ma działać płynniej niż do tej pory. Pojawiło się bezprzewodowe połączenie Apple CarPlay i Android Auto, a dźwięk z systemu multimedialnego jest teraz emitowany m.in. z centralnego głośnika, który ma przypominać soundbar.

Puma powitała też na pokładzie Alexę – mobilnego asystenta osobistego, któremu można wydawać polecenia np. zmiany temperatury lub stacji radiowej.

Nowością we wnętrzu jest też laminowana przednia szyba ma poprawić komfort akustyczny w czasie jazdy. Oferowany jako opcja jest również otwierany, panoramiczny dach szklany, który doświetla wnętrze i pozwala pasażerom podziwiać otaczające środowisko podczas jazdy.

Nowy Ford Puma zyskał wiele technologii poprawiających bezpieczeństwo

Nowa Puma otrzymała zaawansowane systemy, spotykane dotychczas w dużych modelach, by zapewnić bardziej komfortowe i bezstresowe podróżowanie właścicielom kompaktowego crossovera.

Ford Puma ST Powershift – namiastka sportu

Wisienką na torcie jest usportowiona odmiana Puma ST Powershift. Najmocniejszy w gamie Forda wariant silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra osiąga moc maksymalną 170 KM i maksymalny moment obrotowy 248 Nm. Motor współpracuje z siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową Powershift.

Wersja Puma ST zwraca uwagę dopasowanym do jej charakteru designem nadwozia ze splitterem Ford Performance, który zwiększa siłę docisku na przedniej osi o prawie 80 procent w porównaniu do bazowej wersji nowej Pumy. Charakterystycznym dla ST elementem są też: górna i dolna kratka osłony chłodnicy, poprawiające chłodzenie silnika i zwiększające jego wydajność.

Exit mobile version