Nowe modele BMW R nineT – zmodyfikowane technicznie motocykle o mocy 109 KM

23 października 2020
87
Na nadchodzący sezon 2021 BMW Motorrad udoskonalił rodzinę R nineT, wprowadzając pewne modyfikacje techniczne, a także znacznie rozszerzając gamę wyposażenia standardowego i opcjonalnego.
Loading module...

Rozszerzony zakres standardowych funkcji, dopracowanie konstrukcji i jeszcze większa siła uciągu – tak BMW przedstawia nowe modele BMW R nineT - R nineT, R nineT Pure, R nineT Scrambler i R nineT Urban G / S.

Kiedy BMW Motorrad zaprezentował R nineT w 2013 roku, był on czymś więcej niż roadsterem wzorowanym na klasycznym archetypie: od samego początku łączył klasyczny design motocykla i nowoczesną technologię z doskonałym kunsztem i szeroką gamą opcji do dostosowywania.

Niedługo później pojawiły się nowe wersje R nineT: R nineT Urban G / S jako enduro z genami legendarnego R 80 G / S z 1980 roku, R nineT Scrambler jako hołd dla tego charakterystycznego gatunku motocykli dla tych, którzy kochają purystyczny, zredukowany i nonkonformistyczny styl, oraz R nineT Pure jako roadster zredukowany do tego, co niezbędne.

Na nadchodzący sezon 2021 BMW Motorrad jeszcze bardziej udoskonalił rodzinę R nineT, wprowadzając pewne modyfikacje techniczne.

Przeczytaj też: Alta "Lauren" Gunawan – pierwsza motocyklistka w ochronie prezydenta USA!

W nowych modelach R nineT silnik typu bokser przeszedł zarówno techniczne, jak i wizualne dopracowanie, i został teraz zaprojektowany tak, aby spełniał wymagania klasy zanieczyszczeń EU-5. Jego maksymalna moc wynosi teraz 80 kW (109 KM) przy 7250 obr/min (poprzednio 81 kW (110 KM) przy 7750 obr/min), podczas gdy maksymalny moment obrotowy wciąż wynosi 116 Nm przy 6000 obr/min.

Nowo zaprojektowane głowice cylindrów zapewniają bardziej harmonijne przejście od zewnętrznych do wewnętrznych żeberek chłodzących, a nowo zaprojektowane części przepustnicy i osłony głowic cylindrów zapewniają jeszcze większą estetykę motocykla.

Wewnątrz głowic cylindrów znajduje się nowy system turbulencji, który zawirowuje mieszankę, aby zapewnić jeszcze lepsze i czystsze spalanie oraz zwiększony moment obrotowy. Dzięki jeszcze pełniejszej krzywej mocy i momentu obrotowego – zwłaszcza w zakresie od 4000 do 6000 obr/min - poziomy mocy uciągu są teraz wyraźnie lepsze niż w przypadku poprzednika.

Przeczytaj też: BMW R 1250 RT – nowy motocykl turystyczny o mocy 136 KM

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!