Alta „Lauren” Gunawan – pierwsza motocyklistka w ochronie prezydenta USA!
31-letnia Alta "Lauren" Gunawan to pierwsza kobieta elitarnym, motocyklowym zespole ochrony prezydenta „The Motorcade Support Unit”.
„The Motorcade Support Unit” to czternastoosobowa jednostka motocyklowa Secret Service, która jest odpowiedzialna za spontaniczne zatrzymywanie ruchu na skrzyżowaniach, przed jadącym samochodem prezydenta. Następnie jej zadaniem jest osłanianie konwoju do momentu, gdy bezpiecznie przejedzie skrzyżowanie i zabezpieczanie kolejnych skrzyżowań z przodu kolumny:
– To z pewnością zaszczyt, móc powiedzieć, że chronisz prezydenta, bo niewiele osób może to robić, ale wiąże się to również z dużym obciążeniem i odpowiedzialnością. Kiedy jeździmy motocyklem, nie tylko staramy się robić to dobrze, ale musimy czasem jeździć po chodnikach, uważać na pieszych i rowerzystów oraz dostrzegać i przewidywać inne zagrożenia – powiedziała 31-motocyklistka Alta „Lauren” Gunawan.
Alta jeździ motocyklem od czasów studenckich – wielu jej znajomych miało własne motocykle, więc chciała z nimi dzielić pasję. Jej dziadek był policjantem i ta praca bardzo się jej podobała. Dlatego postanowiła zrobić kurs ochrony, a po dołączeniu do Secret Service musiała jeszcze przejść trudny, dwutygodniowy kurs z zadań dla motocyklowej ochrony.
Alta przyznaje, że największą trudność sprawiało jej podnoszenie z ziemi, tak ciężkiego motocykla (500 kg), ale i podczas ćwiczeń nie było lekko, więc musiała dać z siebie wszystko! Tylko 40 % kursantów zdaje egzamin końcowy, a Alta pozytywnie ukończyła kurs za drugim razem:
– Jestem dumna, że mogę być tym wzorem do naśladowania, jako pierwsza kobieta w takim zespole. Zawsze chciałam dać coś innym z siebie. Dzięki „rozbiciu szklanego sufitu” mogę pokazać młodym kobietom, że wszystko mogą osiągnąć, dzięki ciężkiej pracy i poświęceniu – mówiła Alta, która służbę pełni na motocyklu Harley Davidson.
Harley-Davidson od 1908 roku buduje w swojej fabryce kompletne motocykle policyjne, popularne we wszystkich stanach USA, podczas gdy inne marki muszą być modyfikowane do użytku policyjnego. W ostatnim czasie jednak, prezydent Donald Trump podkreśla, że motocykle policyjne powinny być rodzimej produkcji, a Harley-Davidson swoje zakłady produkcyjne stopniowo przenosi do Indii, Brazylii i Tajlandii.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Fajny artykuł, ale jak zawsze musi zostać zepsuty wstawką słabo znającego temat dziennikarzyny.. H-D wszystkie modele poza budżetowymi produkuje i będzie produkował w USA. Indie czy Tajlandia dotyczy tylko małych pojemności serii „street”.