Karolina Chojnacka

Nowe barwy brytyjskiej legendy. Oto Williams FW43B

Williams zaprezentował bolid Formuły 1 na nadchodzący sezon 2021 - FW43B.

Williams FW43B, którym w tym roku będą ścigali się George Russell i Nicholas Latifi wizualnie mocno różni się od swojego poprzednika z sezonu 2020. Przód bolidu jest zdominowany przez biel, natomiast tylna część samochodu jest jest niebieska, ze wzorem w paski i motywem „W” z logotypu Williamsa. Całość uzupełniają żółte wstawki.

Williams FW43B

Przeczytaj też: Aston Martin AMR21, czyli powrót brytyjskiej legendy do Formuły 1

Sezon 2021 będzie pierwszym pełnym sezonem Williamsa od czasu przejęcia zespołu przez grupę inwestycyjną Dorilton Capital. Po zmianach kadrowych w ekipie z Grove, szefem zespołu zostanie Simon Roberts, a dyrektorem generalnym Jost Capito:

Williams Racing to ikona sportu i zespół, który zyskał reputację sukcesu dzięki czystej determinacji i wytrwałości w połączeniu z innowacjami, pasją i umiejętnościami wyścigowymi oraz absolutną chęcią wygrywania . Wzloty i upadki są typowe dla każdej sportowej marki będącej w stawce przez dłuższy okres czasu, a historyczne osiągnięcia mogą być silnym czynnikiem motywującym, ale nie można na nich polegać definiując przyszły sukces we współczesnej erze Formuły 1.

Dlatego stworzyliśmy nowe, świeże malowanie samochodu 2021, takie, które podkreśla naszą niesamowitą przeszłość i zachowuje ducha, motywację, które pozostają u podstaw DNA Williamsa, a jednocześnie spogląda w przyszłość i wyznacza nasze długoterminowe ambicje powrotu do czołówki.

Przeczytaj też: Haas F1 Team, czyli amerykański zespół w rosyjskich barwach

Najnowsze

Salon BMW M i M Motorsport został otwarty w Polsce. Zobaczcie, jak wygląda!

Oprócz pełnej oferty drogowych modeli pasjonaci motorsportu mogą wybierać także spośród pojazdów znanych z torów całego świata, m.in. BMW M2 CS Racing, M4 GT3, M4 GT4, M6 GT3.

W nowym salonie kierowcy mogą nie tylko zapoznać się z pełną gamą modelową BMW M, w wyjątkowych indywidualnych konfiguracjach, ale również przetestować możliwości tych pojazdów podczas jazd próbnych. Dealer organizuje dla swoich klientów jazdy testowe odbywające się w klasycznych warunkach drogowych, jazdy na torze oraz „road tripy” w różnych malowniczych zakątkach Polski.

Salon BMW M i M Motorspor

Ponadto oferuje fanom BMW M możliwość udziału w cyklicznych wydarzeniach motorsportowych, organizowanych na prestiżowych torach wyścigowych. W czasie tych spotkań kierowcy doskonalą swoją technikę jazdy w oparciu o wiedzę i doświadczenie profesjonalistów, w tym m.in. Ireneusza Sikory – utytułowanego zawodnika sportów motorowych. 

Salon BMW M i M Motorspor

Architektura salonu BMW M Sikora łączy w sobie elegancję i prostotę formy oraz dynamizm charakterystyczny dla marki M. Cały dach obiektu jest podparty na pochylonych filarach, a imponujące, ponad 4-metrowe szyby swoim kształtem nawiązują do logo BMW M.

Salon BMW M i M Motorspor

Na indywidualne zamówienie zostało wykonane pokrycie ścienne, które w połączeniu z surowym, nowoczesnym wnętrzem nadało obiektowi elegancki oraz minimalistyczny charakter, pozwalający na zindywidualizowaną i pełną dynamiki ekspozycję pojazdów. Nowoczesne wyposażenie i meble stworzone zostały specjalnie z myślą o koncepcji całego obiektu. Dodatkowo z myślą o klientach stworzono Strefę Lounge, komfortowe miejsce spotkań, sprzyjające relaksowi i odpoczynkowi.

Salon BMW M i M Motorspor

Najnowsze

Klimatyzacja z systemem Nanoe – czy warto ją mieć w swoim samochodzie?

Kiedyś była luksusem zarezerwowanym dla droższych aut, teraz znajdziemy ją nawet w budżetowych modelach i to nierzadko w standardzie. Klimatyzacja to dziś jeden z podstawowych elementów wyposażenia.

Twórcą technologii Nanoe jest japoński Panasonic. Jej sekretem są tzw. rodniki hydroksylowe, które znajdują się w cząsteczkach jonowych powstających w wyniku poddawania pary wodnej działaniu wysokiego napięcia. Mówimy o naprawdę mikroskopijnych strukturach – cząsteczki Nanoe są średnio 500-krotnie mniejsze od cząsteczek pary wodnej.

Układ klimatyzacji nasyca powietrze cząstkami Nanoe zanim to dostanie się do kabiny samochodu. I robi to w zawrotnym tempie. W ciągu jednej sekundy w powietrzu przybywa 480 miliardów rodników hydroksylowych. Co istotne, system bazuje na wilgoci znajdującej się w powietrzu, więc nie wymaga żadnego działania ze strony kierowcy czy stosowania dodatkowych płynów.

Klimatyzacja z systemem Nanoe

Rodniki hydroksylowe wiążą wodór, więc unieszkodliwiają wirusy i bakterie znajdujące się w powietrzu – efektywność technologii Nanoe w unieszkodliwianiu wirusów grypy wynosi 99,9%. A to nie wszystko, bo oczyszczają również powietrze z alergenów, nieprzyjemnych zapachów, pleśni oraz pyłów PM 2.5 będących jednym z głównych składników smogu.

Klimatyzacja z systemem Nanoe

Mikroskopijne rozmiary cząsteczek sprawiają, że w łatwy sposób docierają w nawet najbardziej odległe zakamarki samochodu. Choć standardowe układy klimatyzacji przyczyniają się do osuszania powietrza, te z technologią Nanoe działają wręcz odwrotnie – nawilżają je, poprawiając samopoczucie kierowcy i pasażerów, a także pozytywnie wpływając na ludzką skórę. A zdolność do powstrzymywania rozwoju grzybów i pleśni sprawia, że klimatyzacja czas sama się oczyszcza.

Najnowsze

Modele Volkswagen ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Za pomocą najnowszego oprogramowania, modele ID.3 i ID.4 mogą być w Europie gruntownie aktualizowane online!

Samochody zawsze będą dostępne z aktualnym oprogramowaniem dzięki funkcji „Over-the-Air ”. Oprogramowanie w wersji ID.2.1, które określa wstępne techniczne warunki aktualizacji „Over-the-Air”, jest automatycznie instalowane we wszystkich nowych modelach z rodziny ID. wyprodukowanych od 8 tygodnia kalendarzowego tego roku.

Modele Volkswagen ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Od lata tego roku Volkswagen zapewni użytkownikom modeli z rodziny ID. aktualizacje regularnie co trzy miesiące. Oprócz optymalizacji wydajności oprogramowania mogą one również obejmować instalację nowych funkcji lub opcji wyposażenia.

Modele Volkswagen ID. będą regularnie aktualizowane „Over-the-Air” już w 2021 roku

Pierwsze aktualizacje „Over-the-Air” są w tej chwili z powodzeniem testowane na ponad 3000 aut firmowych. Wkrótce pierwsi klienci będą mogli korzystać z ciągłej poprawy wydajności systemu oraz z nowych funkcji. W ten sposób Volkswagen wyznacza ważny punkt w rozwoju architektury elektronicznej swoich samochodów.

Najnowsze

Nowy Mercedes Klasy C wyposażony jest w zawsze aktualną generację systemu MBUX

Asystent głosowy „Hej Mercedes” w nowej Klasie C staje się bardziej interaktywny i może „uczyć się” zachowań użytkownika, gdy ten aktywuje usługi online w aplikacji Mercedes me.

Informacje pojawiające się na wyświetlaczu kierowcy (panelu wskaźników) oraz na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego prezentowane są w przejrzysty sposób, w nowej estetyce, znanej dotądz najnowszej Klasy S. Wygląd interfejsu można indywidualizować, wybierając jeden z trzech stylów wyświetlania (dyskretny, sportowy, klasyczny) oraz trzech trybów (nawigacja, systemy wspomagające, usługi).

{{ gallery(3247) }}

W klasycznym stylu kierowcę wita znajomy widok, z dwoma wskaźnikami i zmienną zawartością pomiędzy nimi. W stylu sportowym dominują centralnie umieszczony wyświetlacz i czerwona kolorystyka, a w stylu dyskretnym zawartość ekranu zostaje zredukowana do najbardziej istotnych parametrów. Dodatkowo oba wyświetlacze przejmują wybrany schemat kolorystyczny nastrojowego oświetlenia.

Nowy Mercedes Klasy C wyposażony jest w zawsze aktualną generację systemu MBUX

Nowością jest tryb systemów wspomagających, w którym wskaźniki prezentują sytuację na drodze w czasie rzeczywistym, uzupełniając widok o ważne informacje. Wprost z Klasy S pochodzi tryb pełnoekranowej nawigacji, dostarczający kierowcy najlepsze możliwe wskazówki podczas podróży.

Dzięki funkcji MBUX Smart Home nowa Klasa C staje się teraz mobilnym centrum sterowania inteligentnym domem. Pozwala np. sterować ustawieniami temperatury i oświetlenia, pozycją rolet czy urządzeniami elektrycznymi. Czujniki ruchu i styki okienne informują użytkownika o obecności proszonych lub nieproszonych gości.

– Hej Mercedes, czy ktoś jest teraz w moim domu?

– Sprawdzone. Ostatni wykryty ruch nastąpił w kuchni, godzinę temu.

Właśnie tak mogą przebiegać w przyszłości rozmowy pomiędzy kierowcą lub pasażerem a inteligentnym domem użytkownika za pomocą asystenta głosowego MBUX. W momencie debiutu funkcja MBUX Smart Home będzie obsługiwać wiele urządzeń oferowanych przez wiodących dostawców – odpowiednie umowy zawarto jużz Bosch Smart Home oraz Samsung SmartThings. Kolejni dostawcy dołączą do tego grona w późniejszym terminie.

Nowy Mercedes Klasy C wyposażony jest w zawsze aktualną generację systemu MBUX

Na życzenie dostępny jest także kolorowy wyświetlacz head-up. Kierowca widzi go jako wirtualny obrazo wymiarach 9 x 3 cale (ok. 23 x 8 cm), unoszący się ponad maską, w odległości około 4,5 m. W ergonomicznym miejscu pod centralnym wyświetlaczem znajduje się czytnik linii papilarnych, który pozwala użytkownikom szybko, wygodnie i bezpiecznie zalogować się do MBUX-a.

{{ gallery(3248) }}

Skaner wprowadzono z uwagi na ochronę osobistych ustawień i danych, takich jak ulubione, ostatnie miejsca docelowe, prognozy oparte na zachowaniu użytkownika, wpisy do kalendarza czy wiadomości e-mail. Również procesy płatności za pośrednictwem Mercedes me są zarezerwowane tylko dla użytkowników.

Najnowsze