Nissan Navara po faceliftingu. Jeszcze mocniejsze zawieszenie i większa ładowność

Nissan przedstawił szczegóły dotyczące zmodernizowanego pick-upa Navara, który jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie. Cała gama nowoczesnych rozwiązań technologicznych sprawia, że Navara jest w ścisłej czołówce klasy pick-upów.

Właściciele firm, a także rodziny bez wątpienia docenią niższe zużycie paliwa oraz zaprojektowaną od nowa sześciobiegową manualną skrzynię biegów, dzięki której podróże będą teraz jeszcze bardziej komfortowe.

Dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu Navara może przewozić cięższe ładunki, natomiast inteligentny system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) daje jeszcze większe poczucie pewności w czasie jej holowania.

Dzięki modernizacji jednostki napędowej zużycie paliwa obniżono nawet do 6,9 l/100 km. Silnik tego niezwykle wszechstronnego pojazdu użytkowego wyposażono w dwie turbosprężarki. Występuje on w dwóch wariantach mocy: 163 KM/120 kW oraz 190 KM/140 kW. Dzięki zamontowaniu dwóch turbosprężarek (zamiast jednej) moment obrotowy oferowany przez podstawową wersję jednostki napędowej wzrósł o 22 Nm, do 425 Nm.

Nissan był pierwszym producentem, który zastosował zawieszenie 5-drążkowe w klasie 1-tonowych pick-upów, wprowadzając na rynek model Navara Double Cab w 2015 roku. Teraz to samo rozwiązanie trafiło także do wersji King Cab – jest to pierwszy przypadek zastosowania takiego zawieszenia w tym segmencie rynku pick-upów.

Ładowność odmiany King Cab zwiększyła się w porównaniu z poprzednim modelem o 55-95 kg (w zależności od wersji) i wynosi obecnie 1165 kg (przy dopuszczalnej masie całkowitej 3200 kg). Z kolei Double Cab oferuje ładowność zwiększoną o 54–114 kg (w zależności od wersji) i jest w stanie przewieźć od 1115 do 1180 kg ładunku przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3250 kg.

Kolejnym z wartych zauważenia systemów zastosowanych w zmodernizowanym modelu jest układ stabilizacji toru jazdy przyczepy. Nowe rozwiązanie analizuje kąt odchylenia pojazdu względem osi pionowej i potrafi na tej podstawie przewidzieć wychylenie boczne przyczepy.

Jest ono następnie neutralizowane poprzez delikatne przyhamowanie poszczególnych kół lub ograniczenie podawanej na nie siły napędowej, tak by przywrócić stabilność całego zestawu. W nowym modelu oferowane są również takie rozwiązania, jak inteligentny system hamowania awaryjnego, system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu oraz inteligentny system kamer 360°. 

Wszystkie wersje modelu mają zwiększony prześwit, a także udoskonalone zawieszenie i nowe wzory obręczy kół. Ich średnica w wersjach podstawowych wzrosła z 16 do 17 cali. Wyższe wersje mają przeprojektowane reflektory LED z czarnymi błyszczącymi oprawami, które zastąpiły dotychczasowe elementy chromowane.

Najnowsze

Skoda Kamiq już w produkcji

Pierwszy egzemplarz Skody Kamiq opuścił linię produkcyjną w głównej fabryce w Mlada Boleslav. Trzeci SUV, po modelach Kodiaq i Karoq dostępny na rynku europejskim stanowi kolejny krok w ofensywie marki.

W produkcję nowego SUV-a Skoda zainwestowała około 100 milionów euro. Dla powodzenia projektu zaadaptowano linię produkcyjną dla platformy MQB27, wyprodukowano nowe tłoczniki. W lakierni, nadwoziowni i montażowni wprowadzono zasadnicze zmiany oraz zmodyfikowano szczegóły, m.in. w celu wdrożenia charakterystycznych dla nowego modelu dwuczęściowych reflektorów LED. Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom każdego dnia fabrykę w Mlada Boleslav opuszcza 400 egzemplarzy Skody Kamiq.

Nowy SUV o długości 4241 mm, szerokości 1793 i wysokości 1531 mm oferuje sporą ilość miejsca dla pasażerów i bagażu. Już w standardowym wyposażeniu Kamiq zaoferuje m.in. Front Assist kontrolujący odległość od pojazdów, pieszych i innych obiektów jadących na drodze oraz Lane Assist utrzymujący pojazd w obszarze pasa ruchu. Dodatkowo w opcji dostępny jest także Side Assist, który wykrywa pojazdy znajdujące się poza zasięgiem wzroku kierowcy z odległości 70 metrów. Samochód opcjonalnie może zostać wyposażony również w asystentów parkowania.

Cennik Skody Kamiq pojawi się już w lipcu. Wraz z publikacją cennika rozpocznie się również przyjmowanie zamówień na samochód. W salonach nowy czeski SUV pojawi się w trzecim kwartale bieżącego roku.

Najnowsze

Łukasz Lonka nie żyje

Na skutek tragicznego wypadku odszedł Łukasz Lonka - motocrossowy mistrz Polski w klasie MX Open. Miał 29 lat.

Do wypadku doszło podczas niedzielnych zawodów East Motocross Cup 2019, rozgrywających się w Nowodworze koło Lubartowa. Podczas pokonywania niezbyt trudnej sekcji toru, składających się z trzech niedużych górek., Lonka miał źle najechać na jedną z nich, w skutek czego wylądował za daleko i na wykrzywionym motocyklu. Upadł wyjątkowo pechowo, uderzając głową w zeskok.

Siła uderzenia okazała się na tyle duża, że musiano go natychmiast reanimować. Wezwany na miejsce śmigłowiec pogotowia ratunkowego przetransportował zawodnika do szpitala, gdzie lekarze walczyli o jego życie. Niestety w środę rano żona Łukasza Lonki poinformowała, że jej mąż zmarł.

Wypadek ten o tyle trudno zrozumieć, że mowa o wielokrotnym mistrzu Polski, który zajmował się tym sportem od dziecka. Co więcej tor w Nowodworze był mu świetnie znany. Odejście Łukasza Lonki to wielka strata dla polskiego sportu.

Najnowsze

Edyta Klim

Rescue Ink – twardzi motocykliści na ratunek wykorzystywanym zwierzętom

Rescue Ink to organizacja non-profit zajmująca się odzyskiwaniem zwierząt z miejsc, gdzie są one źle traktowane i zapewnieniem im godnych warunków życia.

Amerykańscy motocykliści z Rescue Ink, wykorzystują swoją wspólną siłę do akcji ratowania zwierząt. Ci motocykliści są wyczuleni na każdą sprawę znęcania się nad zwierzętami, a że w większości są to min. byli policjanci, wojskowi, kulturyści, gangsterzy, detektywi i prawnicy – to doskonale radzą sobie w sytuacji zagrożenia, znając prawa swoje i zwierząt.

Często podczas akcji pomaga im własny wizerunek twardzieli, których może być stać na wszystko. Promują się jako „1700 funtów mięśni z ponad 80 tatuażami” i mottem „Prześladowcy są przegranymi”.

– Niektórzy ludzie lubią myśleć o nas, jak o superbohaterach. Prawda jest taka, że ​​jesteśmy super miłośnikami zwierząt. Przez lata, dzięki licznym przypadkom, przeszkodom i wielkim wyzwaniom, pozostajemy silni i oddani naszej misji – mówią o sobie motocykliści.

Zobacz także:

Bikers Against Child Abuse International – niosą pomoc krzywdzonym dzieciom

Ratują zwierzęta z różnych opresji. Tropią i niszczą areny walk psów, a zwierzęta, które udaje im się uratować, kierują na leczenie i szukają dla nich nowego domu z dala od agresywnych właścicieli. Zawarli umowy ze schroniskami dla zwierząt oraz organizacjami publicznymi. Współpracowali z władzami w celu ograniczenia, a nawet zatrzymania nadużyć na zwierzętach.

Wsparli ich zwykli ludzie, a także sławni artyści, dzięki czemu, do tej pory udało się zaoferować dużo lepsze warunki życia wielu zwierzętom, takim jak: psy, koty, konie, świnie, a nawet ryby. W wolnych chwilach motocykliści odwiedzają także dzieci, by uczyć je szacunku do każdego stworzenia oraz biorą udział w różnych filmach dokumentalnych, których sami są bohaterami.

Strona organizacji non-profit:

http://www.rescueink.org

Najnowsze

Bezmyślny rowerzysta, czy nadpobudliwy kierowca?

Kolejna sytuacja konfliktowa pomiędzy kierowcą samochodu, a rowerzystą. Tym razem żadna ze stron nie była bez winy?

Bezsprzecznie głównym prowodyrem całego zajścia był rowerzysta, który nie zamierzał korzystać ani ze ścieżki rowerowej, ani z przejazdu rowerowego. Po prostu przeciął w niedozwolonym miejscu cztery pasy na ulicy, wymuszając pierwszeństwo na samochodach.

Kierowca auta z kamerą zareagował nieco nerwowo, przyspieszając na prawym pasie chociaż widział, że rowerzysta właśnie na niego zjeżdża. Nagranie nie ma dźwięku, ale sam autor przyznaje, że zatrąbił na rowerzystę, który zaczął odwracać się i wymachiwać ręką. Chyba nie widział w swoim zachowaniu nic karygodnego.

Z kolei kierowca na lewym pasie niemal się zatrzymał. Po co? Żeby zwrócić uwagę autorowi nagrania. Też uważacie, że niepotrzebnie trąbił na rowerzystę, skoro z daleka widział, że ten łamie przepisy? Czy może dobrze zrobił zwracając cykliście uwagę za pomocą klaksonu?

Najnowsze