Nissan Navara po faceliftingu. Jeszcze mocniejsze zawieszenie i większa ładowność
Nissan przedstawił szczegóły dotyczące zmodernizowanego pick-upa Navara, który jest już dostępny w sprzedaży w całej Europie. Cała gama nowoczesnych rozwiązań technologicznych sprawia, że Navara jest w ścisłej czołówce klasy pick-upów.
Właściciele firm, a także rodziny bez wątpienia docenią niższe zużycie paliwa oraz zaprojektowaną od nowa sześciobiegową manualną skrzynię biegów, dzięki której podróże będą teraz jeszcze bardziej komfortowe.
Dzięki przeprojektowanemu zawieszeniu Navara może przewozić cięższe ładunki, natomiast inteligentny system stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) daje jeszcze większe poczucie pewności w czasie jej holowania.
Dzięki modernizacji jednostki napędowej zużycie paliwa obniżono nawet do 6,9 l/100 km. Silnik tego niezwykle wszechstronnego pojazdu użytkowego wyposażono w dwie turbosprężarki. Występuje on w dwóch wariantach mocy: 163 KM/120 kW oraz 190 KM/140 kW. Dzięki zamontowaniu dwóch turbosprężarek (zamiast jednej) moment obrotowy oferowany przez podstawową wersję jednostki napędowej wzrósł o 22 Nm, do 425 Nm.
Nissan był pierwszym producentem, który zastosował zawieszenie 5-drążkowe w klasie 1-tonowych pick-upów, wprowadzając na rynek model Navara Double Cab w 2015 roku. Teraz to samo rozwiązanie trafiło także do wersji King Cab – jest to pierwszy przypadek zastosowania takiego zawieszenia w tym segmencie rynku pick-upów.
Ładowność odmiany King Cab zwiększyła się w porównaniu z poprzednim modelem o 55-95 kg (w zależności od wersji) i wynosi obecnie 1165 kg (przy dopuszczalnej masie całkowitej 3200 kg). Z kolei Double Cab oferuje ładowność zwiększoną o 54–114 kg (w zależności od wersji) i jest w stanie przewieźć od 1115 do 1180 kg ładunku przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 3250 kg.
Kolejnym z wartych zauważenia systemów zastosowanych w zmodernizowanym modelu jest układ stabilizacji toru jazdy przyczepy. Nowe rozwiązanie analizuje kąt odchylenia pojazdu względem osi pionowej i potrafi na tej podstawie przewidzieć wychylenie boczne przyczepy.
Jest ono następnie neutralizowane poprzez delikatne przyhamowanie poszczególnych kół lub ograniczenie podawanej na nie siły napędowej, tak by przywrócić stabilność całego zestawu. W nowym modelu oferowane są również takie rozwiązania, jak inteligentny system hamowania awaryjnego, system wspomagania ruszania pod górę, system kontroli zjazdu oraz inteligentny system kamer 360°.
Wszystkie wersje modelu mają zwiększony prześwit, a także udoskonalone zawieszenie i nowe wzory obręczy kół. Ich średnica w wersjach podstawowych wzrosła z 16 do 17 cali. Wyższe wersje mają przeprojektowane reflektory LED z czarnymi błyszczącymi oprawami, które zastąpiły dotychczasowe elementy chromowane.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: