Niemiecka fabryka Tesli nadal nie jest otwarta i może jeszcze długo nie być!
Budowa pierwszej fabryki Tesli w Europie to nieprzerwane pasmo problemów, którego końca nadal nie widać. Chociaż zakład jest już gotowy, samochody mogą nie wyjechać z niej jeszcze przez długi czas.
O problemach narastających wokół fabryki wybudowanej nieopodal Berlina, informowaliśmy już wielokrotnie. Protestowali przeciwko niej ekolodzy, w związku z wycinką dużych połaci lasu. Protestowali mieszkańcy, ze względu na ryzyko niedoborów wody w regionie, ponieważ zakład będzie miał duże jej zapotrzebowanie. Potem okazało się, że w okolicy żyje chroniony gatunek węży, którego bytowania nie można aktualnie zakłócić, organizując mu przymusową przeprowadzkę.
Budowa fabryki Tesli w Niemczech zablokowana przez sąd na wniosek ekologów!
Pomimo tych utrudnień, zakład w końcu powstał, a jego uroczyste otwarcie miało nastąpić 1 lipca. Już teraz wiadomo, że się to nie stanie. Tesla póki co planuje przesunięcie daty na koniec 2021 roku, ale niewykluczone, że i ona każe się nierealistyczna. Jest to wynik zastrzeżeń i protestów, dotyczących… negatywnego wpływu fabryki na środowisko. To doprawdy interesujące, że produkcja aut elektrycznych (czyli w teorii ekologicznych), może budzić tak wiele zastrzeżeń, właśnie grup dbających o środowisko.
Niemcy protestują przeciw budowie fabryki Tesli. Bo będzie zatrudniać Polaków?
Ostatecznej zgody na otwarcie zakładu, nie wydała brandenburska Rządowa Agencja ds. Środowiska, która nadal analizuje dokumentację. Zastrzeżenia do spełniania norm środowiskowych zostały także zgłoszone do niemieckiego sądu, który rozpatruje sprawę. Nad dokumentami i planami Tesli (liczącymi 11 tys. stron!) może się pochylić każdy, ponieważ zostały one upublicznione, a następnie każdy będzie miał możliwość zgłoszenia swoich zastrzeżeń. Wcześniej zrobiono to w zeszłym roku i wtedy wpłynęło 400 uwag. Sami więc widzicie, że jeszcze długo możemy nie zobaczyć żadnej Tesli europejskiej produkcji.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.