
Nie zapanował nad Mercedesem-AMG GT podczas ruszania
Od wielu lat w samochodach stosuje się systemy wsparcia, które mają niwelować błędy kierowców. Nie znaczy to, że zwalniają nas z myślenia, szczególnie kiedy siadamy za kierownicą naprawdę mocnego auta.
Do kolizji doszło na drodze krajowej numer 8, w miejscowości Magnice. Sprawca nie zapanował nad swoim samochodem podczas ruszania ze świateł, przeciął pas zieleni i zderzył się z drugim samochodem, jadącym w przeciwnym kierunku.
Jakim autem trzeba jechać, żeby mieć problemy z opanowaniem go podczas ruszania? W tym przypadku był to Mercedes-AMG GT w topowej wersji R. Skrzynia przenosi w nim na tylną oś 585 KM oraz 700 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,6 s. Kontrola trakcji w sportowych modelach Mercedesa działa naprawdę dobrze, ale w tak ekstremalnym samochodzie bezrefleksyjne deptanie gazu to proszenie się o kłopoty.
Od kilku lat Mercedes-Benz oferuje dla wszystkich nabywców tego modelu specjalne szkolenia w AMG Driving Academy. Odbywają się one w Polsce, np. na Torze Kielce, Torze Poznań lub na Silesia Ring. Warto korzystać z tego rodzaju treningu umiejętności posługiwania się samochodem, którego potencjał zwykły kierowca jest w stanie na publicznej drodze wykorzystać w maksymalnie 30 procentach.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: