
Nie zapanował nad Mercedesem-AMG GT podczas ruszania
Od wielu lat w samochodach stosuje się systemy wsparcia, które mają niwelować błędy kierowców. Nie znaczy to, że zwalniają nas z myślenia, szczególnie kiedy siadamy za kierownicą naprawdę mocnego auta.
Do kolizji doszło na drodze krajowej numer 8, w miejscowości Magnice. Sprawca nie zapanował nad swoim samochodem podczas ruszania ze świateł, przeciął pas zieleni i zderzył się z drugim samochodem, jadącym w przeciwnym kierunku.
Jakim autem trzeba jechać, żeby mieć problemy z opanowaniem go podczas ruszania? W tym przypadku był to Mercedes-AMG GT w topowej wersji R. Skrzynia przenosi w nim na tylną oś 585 KM oraz 700 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,6 s. Kontrola trakcji w sportowych modelach Mercedesa działa naprawdę dobrze, ale w tak ekstremalnym samochodzie bezrefleksyjne deptanie gazu to proszenie się o kłopoty.
Od kilku lat Mercedes-Benz oferuje dla wszystkich nabywców tego modelu specjalne szkolenia w AMG Driving Academy. Odbywają się one w Polsce, np. na Torze Kielce, Torze Poznań lub na Silesia Ring. Warto korzystać z tego rodzaju treningu umiejętności posługiwania się samochodem, którego potencjał zwykły kierowca jest w stanie na publicznej drodze wykorzystać w maksymalnie 30 procentach.
Najnowsze
-
Płatne parkowanie a wzrost wypadków motocyklowych – to szokujące dane! Jak jeździć bezpieczniej?
Wydaje się, że przesiadka na jednoślad w mieście to same korzyści - dowiedz się, czy ma to sens i czy jesteś na to gotowy. -
Test BMW 120 – z potencjałem na przyjaciela
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
-
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
Zostaw komentarz: