Nie zapanował nad Mercedesem-AMG GT podczas ruszania
Od wielu lat w samochodach stosuje się systemy wsparcia, które mają niwelować błędy kierowców. Nie znaczy to, że zwalniają nas z myślenia, szczególnie kiedy siadamy za kierownicą naprawdę mocnego auta.
Do kolizji doszło na drodze krajowej numer 8, w miejscowości Magnice. Sprawca nie zapanował nad swoim samochodem podczas ruszania ze świateł, przeciął pas zieleni i zderzył się z drugim samochodem, jadącym w przeciwnym kierunku.
Jakim autem trzeba jechać, żeby mieć problemy z opanowaniem go podczas ruszania? W tym przypadku był to Mercedes-AMG GT w topowej wersji R. Skrzynia przenosi w nim na tylną oś 585 KM oraz 700 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,6 s. Kontrola trakcji w sportowych modelach Mercedesa działa naprawdę dobrze, ale w tak ekstremalnym samochodzie bezrefleksyjne deptanie gazu to proszenie się o kłopoty.
Od kilku lat Mercedes-Benz oferuje dla wszystkich nabywców tego modelu specjalne szkolenia w AMG Driving Academy. Odbywają się one w Polsce, np. na Torze Kielce, Torze Poznań lub na Silesia Ring. Warto korzystać z tego rodzaju treningu umiejętności posługiwania się samochodem, którego potencjał zwykły kierowca jest w stanie na publicznej drodze wykorzystać w maksymalnie 30 procentach.
Najnowsze
-
Znaleziska sprzed ponad 4000 lat na budowie drogi S1. Co dalej z budową ekspresówki?
Budowa dróg często wiąże się z występowaniem nieprzewidzianych utrudnień. Rzadko zdarza się, aby były one tak interesujące jak te na budowie drogi ekspresowej S1 między Oświęcimiem i Dankowicami, gdzie odkryto cenne pozostałości sprzed tysięcy lat. -
Jeden jechał za szybko, drugi wymusił – kto jest winny w tej sytuacji?
-
Co z nowym podatkiem dla kierowców? Rząd ma nowy plan, jak uderzyć nas po kieszeni
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Zostaw komentarz: