Nawigacje GPS utrudniają życie Amerykanów
Kolejna porcja statystyk z Ameryki przynosi ciekawe spostrzeżenia - nawigacja GPS wcale nie musi nam upraszczać podróży.
fot. sxc
|
Po koniecznym przeprogramowaniu systemu MyFord Touch and SYNC, który w pierwszej wersji okazał się zbyt trudny dla większości użytkowników, amerykanie przeprowadzili ankietę na temat użytkowania fabrycznie montowanych nawigacji GPS. Prawie dwadzieścia tysięcy respondentów oceniło swoją nawigację pod względem prostoty użytkowania, wyznaczania trasy, czytelności wyświetlacza, prędkości systemu, komend głosowych i reakcji na komendy głosowe od kierowcy.
Największym problemem w nawigacjach GPS jest brak możliwości wyszukania wpisanego w system adresu. Ta sytuacja zdarzyła się aż jednej trzeciej ankietowanych. Inne, ale prawie równie częste problemy dotyczyły trudności z wpisaniem adresu, niekompletne lub niesprecyzowane trasy, złe wyznaczenie celu podróży, a także źle skonstruowane menu lub odbijający światło ekran. Statystycznie na jedną nawigację przypadało trzy i pół problemu.
Według ankietowanych najlepszy system nawigacji GPS posiada Dodge Charger, tuż za nim plasuje się Hyundai Genesis Coupe i Chrysler 300. W najmniej czytelne nawigacje wyposażone są między innymi Volvo CX90, Jaguar XJ, Lincoln MKX i Toyota RAV4.
Fabryczne nawigacje to wciąż dość świeży element wyposażenia samochodu, nic więc dziwnego, że niektórym producentom zdarzają się wpadki. Może jednak warto czasami odejść od technologii i wrócić do starych, dobrych, papierowych map?
Najnowsze
-
Kierowcy od ponad roku mają nowe uprawnienia i nawet o tym nie wiedzą
To niespotykana sytuacja, żeby kierujący posiadający daną kategorię prawa jazdy, nagle otrzymywali szersze uprawnienia, bez konieczności przechodzenia żadnych egzaminów. Taka sytuacja miała jednak miejsce ponad rok temu, ale przeszła zupełnie bez echa. -
Umiesz „zachować szczególną ostrożność”? Jeśli nie, grozi ci 1000 zł mandatu
-
Transport o wadze 150 ton dotarł na odcinek drogi S1. To ważny fragment TST
-
Kierowca Mercedesa AMG za wszelką cenę chce być najszybszy. Efekt jest żałosny
-
Guzik na pasach bezpieczeństwa pełni ważną funkcję, ale kierowcy o nim zapominają
Zostaw komentarz: