Natalia Florek po 2 rundach zagranicznych – relacja
Natalia Florek, czwarta po I rundzie Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski, relacjonuje swoje dwa występy zagraniczne, podczas eliminacji w czeskim Brnie oraz na torze Slovakiaring. Redakcja Motocainy dorzuca swoje trzy grosze...
Relację Natalii z pierwszej rundy WMMP na torze w Poznianiu przeczytasz tu.
Natalia Florek |
fot. materiały Natalii Florek
|
Brno
Podczas wyścigu w czeskim Brnie nie było zbyt różowo. Na trzecim kółku wywróciłam się. Dlaczego? Powód prozaiczny – zły wybór mieszanki opon, która przy niskiej temperaturze okazała się zbyt twarda. Jednak determinacja dojazdu do mety nie opadła i mimo upadku, szybo się pozbierałam i dokończyła wyścig. Utraciłam jedną pozycję, ale przywiozłam punkty. W stsounku do czasów osiąganych na tym torze w zeszłym sezonie, bardzo poprawiłam swoje rezultaty, zatem efekt końcowy mojego startu w Brnie był zadowalający..
fot. materiały Natalii Florek
|
Slovakiaring
W stosunku do zeszłego roku poprawiłam czas na słowackim obiekcie o ponad 2 sekundy. Warto dodać, że dokonałam tego przy mało sprzyjających, zdecydowanie gorszych niż w poprzednim roku warunkach atmosferycznych. Jeszcze 2 godziny przed startem tor był mokry i było duże prawdopodobieństwo, że znów spadnie deszcz. Na szczęście jednak udało się – wyścig był suchy. Tak jak na każdej zagranicznej rundzie wyścig Superstock 600 Junior był łączony z klasą Superstock 600, zarówno dla zawodników z Europy Środkowej Pucharu Alpe Adria jak i polskich zawodników. Moim głównym celem na tej rundzie była szybsza jazda na tym torze, poprawienie swoich czasów. Już na kwalifikacjach udało się zdjąć 2 sekundy względem zeszłego sezonu, a w wyścigu kolejne 0,5 sekundy.
fot. materiały Natalii Florek
|
Po starcie wyścigu jechało za mną dwóch polskich zawodników – M. Legutki i M. Gajc. Maciej Gajc wyprzedził mnie w połowie wyścigu. Nasz dystans zwiększał się, jednak mimo to nie odpuszczałam – cały czas miałam go w zasięgu wzroku. Na mniej więcej dwa okrążenia przed metą zdołałam go wyminąć, tuż na zjeździe ze stromej góry. Tor Slovakiaring ma spore różnice poziomów, są na jego trasie cztery wzniesienia, pod które podjeżdżając praktycznie nie widać, co jest za nimi. Aby wyprzedzić Macieja opóźniłam hamowanie, przez co tylne koło uniosło się do góry. Zaraz za tą hopą był prawy, niestety ostry zakręt, więc trudno było się w niego wpasować po takim manewrze. Ostatecznie utrzymałam pozycję i dojechałam szósta z Polaków.
Dziękuję za wsparcie firmie transportowo-spedycyjnej AFA-TRANS.pl, Shell Polska, MTC Gruntkowski, firmie DISTRIBAN.pl, firmie BOTSPED.pl, PIRELLI Polska, oraz Motocaina.pl.
fot. materiały Natalii Florek
|
Od redakcji
Tydzień temu odbyła się kolejna runda zmagań wyścigowych, na torze w Moście. Relacja Natalii Florek z tej IV eliminacji WMMP już w przyszłym tygodniu. Na tym obiekcie Natalia miała w zeszłym roku wywrotkę – wyścig był deszczowy, a zawodniczka startowała w Moście po raz pierwszy (relację Natalii z tej rundy przeczytasz tutaj).
Trzeba zaznaczyć, że Natalia Florek to obecnie jedyna zawodniczka w Polsce, która osiąga takie sukcesy w wyścigach motocyklowych. Zaczynała od mniejszych klas pojemnościowych, teraz pnie się po szczeblach dyscypliny, którą kocha, by móc wkrótce znaleźć się u szczytu: własnych możliwości i najważniejszych klas Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski.
Zawodniczka, której od dwóch sezonów patronuje Motocaina.pl, od jakiegoś czasu poszukuje sponsora strategicznego – bez wsparcia finansowego trudno podwyższać poprzeczkę w sporcie motorowym. Każdą firmę zainteresowaną współpracą (liczy się nawet drobne wsparcie) prosimy o kontakt na mail redakcja@motocaina.pl
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Dołączyła na chwilę;-) Jak na europejską czołówkę to Monika średnio szybko pojechała w zeszłym roku.
Anonymous - 5 marca 2021
Dlaczego wszyscy czepiają się dziewczyn .Obie są dobre Lepsze niż połowa facetów na torze -tzw Doświadczonych zawodników .Natalia ma mniejsze doświadczenie ale to dopiero jej 3 sezon w Wmmp wo gule ..Znam zawodników którzy nigdy nie wyjdą z rokkie 600 mimo startów od kilku lat Natalię Przeniesiono z 2 czasem 2010 r po 1 sezonie ..Niestety na torze rządzi Kasa I małe drobne interesy . a nie chęć rozwoju tego sportu .I to dotyczy wszystkich zawodników ,menagerów i zwłaszcza działaczy .A zwłaszcza pseudo zawodowych zespołów ( kup ode mnie motor to wystartujesz w moim zespole )
Anonymous - 5 marca 2021
Szczególnie podoba mi się przypis od redakcji 😉 chyba jedyna zawodniczka ścigająca się w Polsce obecnie bo w Polsce mamy wiecej zawodniczek i to nawet bardziej utalentowanych i z dużo wiekszymi sukcesami ale nie o wszystkich piszecie. Od reszty komentarza sie powstrzymam i pozdrawiam.
Anonymous - 5 marca 2021
Natalia Florek nie jest obenie jedyną zawodniczką w Polsce. Monika Jaworska jest zawodniczką WMMP od lat… pomimo braku startów w tym sezonie w WMMP i o tym nie zapominajmy! nie wspomnę o innych kobietach które startują amatorsko. Jednocześnie gratuluję sukcesów Pani Natalii.
Anonymous - 5 marca 2021
Trzy grosze od redakcji… tyle właśnie warte są sukcesy Pani Natalii hahahaha
Anonymous - 5 marca 2021
Natalia jest jedyna ktora teraz startuje. Monika była zawodniczka WMMP ale aktualnie nie jest bo nie startuje. Mowimy o sezonie 2011 wiec dziwia mnie te komentarze…A starty amatorskie owszem.. niektorzy uprawiaja w Radomiu, Lublinie, Ulezy czy Nowodworach co nie znaczy ze sie jest zawodniczka… tylko ze sie czasem jedzie na tor polatac.
Anonymous - 5 marca 2021
Jasne tylko czemu przeinacza się prawde wypisując bzdury o jakichś sukcesach, dlaczego kiedy Pani Natalia przyjeżdża na metę to nie mówi się że na ostatniej pozycji tylko że zajęła punktowane miejsce i tak dalej. Żaden laik który nie śledzi wyścigów oczywiście się nie zorientuje 😀 i dalej będzie zachwycał się fotkami Pani Natalii na moto, a gdzie te osiągane sukcesy? no chyba że sam start jest sukcesem, ale umówmy się że to kwestia tylko możliwości finansowych a nie talentu i dlatego Pani Natalia jest jedyna zawodniczką z sukcesami i wiele amatorek z międzynarodowymi pucharami
Anonymous - 5 marca 2021
hmm ostatniej pozycji? Ciekawe…: http://www.motorsport.v10.pl/WMMP,2011,V,runda,Mistrzostw,Polski,za,nami,64778.html#dalej Pozostale rundy tez nie wygladaja mi na ostatnia pozycje wiec zamiast siac ploty bezpodstawnie poczytaj dokladnie jakie sa wyniki WMMP po rundach i w generalce. Do tego pamietaj ze w WMMP laczonych z AA startuje wiecej zawodnikow niz masz wymienionych wiec Natala sciga sie z kulkudziesiecioma zawodnikami… Ide przewietrzyc moto, bo nie wiem jak Ty ale ja zamiast zazdroscic to wole sie uczyc dobrze jezdzic i latac chocby jak Natala Moze kiedys ja objade tym sposobem a Ty bedziesz gnil przez TV i pil piwo ogladajac motogp narzekajac ze Rossi daje dupy. Pzdr
Anonymous - 5 marca 2021
ucz się, ucz nauka to do potęgi klucz hahaha
Anonymous - 5 marca 2021
Znam Natalię długo i wiem, że ma skromny budżet na wyścigi i tylko determinacją daje radę, aby brać udział w wyścigach.
Do tego pragnę zauważyć, że najlepszy czas Natalii Florek tego sezonu to 1:40:119 – tutaj dowód na to – oficjalne wyniki –
http://www.chronopn.neostrada.pl/11_M_SJ_2.HTM
Najlepszy czas Moniki zeszłego sezonu to 1:40.175 – oficjalne wyniki -http://chronopn.neostrada.pl/10_M_S6_10.HTM
Dodam jeszcze, że Natalia wykręciła ten czas na motocyklu w specyfikacji Superstock, a Monika na motocyklu w specyfikacji Supersport. Dla przypomnienia – Superstock to motocykle słabsze, dozwolone są w nim niewielkie przeróbki, a specyfikacja Supersport ma niemalże nieograniczone przeróbki. Do tego dodam jeszcze, że wszyscy zawodnicy oprócz Marcina Kondratowicza, którzy dojechali w zeszłorocznym wyscigu za Moniką jechali motocyklami w specyfikacji Superstock czyli słabszymi.
Dziwię się, że porównujecie obie Panie skoro jeżdżą różnymi maszynami. Jak Natalia będzie jeździć Supersportem możecie wtedy depatować, która jest szybsza. Poza tym to pierwszy sezon Natalii w Superstocku, wiem, że będzie coraz szybciej, zresztą widać z roku na rok, że nie obija się.
Dodam jeszcze klasyfikacje generalną klasy Superstock 600 Junior, dla niedowiarków, którzy sugerują, że słabo jej idzie – oficjalne wyniki –
http://www.chronopn.neostrada.pl/11_M_SJZ.HTM
A pamiętajmy, że jest debiutantką w tej klasie.
Dziękuję za uwagę:)
Anonymous - 5 marca 2021
Panie Arku czy Pan rzeczywiście ma mnie za idiotkę!!!? Jak Pani Natalia wykręci czas lepszy od rekordu Moniki Jaworskiej na torze Poznań (a nie porównuje czas jednej rundy w której startowała w ubiegłym roku, tylko z wszystkich startów) to możemy wtedy ewentualnie podyskutować, jak narazie to powiela Pan metody Natalii, koloryzując prawdę i wprowadza czytelników w błąd. Nie będę więcej się wysilać na komentarze, bo mam wrażenie że nie jest Pan obiektywny.
Anonymous - 5 marca 2021
pana obiektywizm rozkłada na łopatki. superstock to nie superstock, jak zatem mają mieć takie same czasy? PROSTE…..
Anonymous - 5 marca 2021
pana obiektywizm rozkłada na łopatki. superstock to nie supersport, jak zatem mają mieć takie same czasy? PROSTE…..
Anonymous - 5 marca 2021
Skoro leży Pan już na łopatkach, to zmiażdżę Pana 😀 przytaczając wypowiedż Adama Badziaka cyt.”Adam Badziak: Cieszę się, że Monika postanowiła wrócić na tor i dołączyła do naszego zespołu. Przez lata swoich startów udowodniła, że jest nie tylko najlepszą kobietą w Polsce, ale należy też do Europejskiej czołówki. Monika wystartuje w klasie Supersport, ale używać będzie motocykla w specyfikacji Superstock 600. Mam nadzieję, że szybko przypomni sobie jak odkręca się gaz i utrze nosa wielu rywalom.” a to link do strony żeby nie było, że wyrwane z kontekstu
http://www.stanleyworks.pl/Aktualno%C5%9Bci/Yamaha+POLand+POSITION/Monika+Jaworska+w+Yamaha+POLand+POSITION.aspx i co zatkało kakao !!! ha ha ha