Najmocniejszy Opel Astra wszechczasów – galeria i film
Opel Performance Center (OPC) jest od 1999 roku odpowiedzialny za sportowe akcenty w gamie modeli Opla. Teraz nowa Astra GTC, która wejdzie na rynek w 2012 roku, zostanie wyprodukowana także jako wyczynowa wersja.
Opel Astra OPC |
![]() |
fot. Opel |
Będzie napędzana benzynowym silnikiem turbo z wtryskiem bezpośrednim, o pojemności 2 litrów i mocy280 KM; maksymalny moment obrotowy wynosić ma 400 Nm. Jednostka napędowa zostanie skonfigurowana z sześciostopniową, manualną przekładnią.
Zgodnie z najlepszymi tradycjami OPC, sportowa Astra została poddana testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nürburgring w Niemczech. Chodziło o dopracowanie auta pod kątem dynamiki poprzecznej i przyczepności do nawierzchni, stąd wykorzystanie w przednim zawieszeniu HiPerStrut (nieco różnicej się konstrukcją dolnych partii od kolumn MacPhersona). Oprócz tego Astra OPC ma adaptacyjny system FlexRide, odpowiadający za dostrojenie podwozia do aktualnych warunków drogowych: zaostrzya charakterystykę amortyzatorów, reakcję układu kierowniczego i pedału gazu (poprzez naciśnięcie przycisku „Sport” i „OPC”).
Na przedniej osi zamontowany został mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (szpera), co ma zapewniać większą stabilność i przyczepność podczas wychodzenia z zakrętu przy dużych prędkościach. Układ hamulcowy został dostarczony prze firmę Brembo.
Wariant OPC otrzymał sportowy wygląd: specjalnie wyprofilowany przedni i tylny zderzak, fartuchy boczne i spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu. Wewnątrz zamontowano wyczynowe siedzenia, spłaszczoną, pokrytą skórą sportową kierownicę oraz specjalne wskaźniki.
Obecnie dostępne modele OPC to Corsa o mocy 192 KM (210 KM w wersji Nürburg-Edition), Insignia OPC, która dostępna jest jako 4- i 5-drzwiowy sedan oraz w wersji Sports Tourer. Najmocniejszym silnikiem produkcyjnym w całej historii Opla jest turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra (325 KM). W wersji Insigni OPC „Unlimited”, maksymalna prędkość wzrasta do 270 km/h, w zależności od wersji nadwozia i rodzaju przekładni.
Delikatne podkreślenie sportowej wersji wyjątkowo do nas przemawia… |
![]() |
fot. Opel |
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: