Myśl globalnie i działaj lokalnie: Mercedes i Amazon łączą siły, by wprowadzić elektromobliność na ulice miast

31 sierpnia 2020
Mercedes-Benz AG dołącza do „The Climate Pledge” – zobowiązania, którego współzałożycielami są Amazon i Global Optimism. Celem zobowiązania jest osiągnięcie neutralności węglowej przez wszystkie firmy sygnatariuszy dziesięć lat przed celem określonym w porozumieniu paryskim.
Loading module...

W 2019 roku Amazon i Global Optimism założyli „The Climate Pledge”. Inicjatywa postawiła sobie za cel przyczynienie się do osiągnięcia celów porozumienia paryskiego dziesięć lat wcześniej niż zaplanowano, czyli już w 2040 roku. Mercedes-Benz wspiera ten cel dzięki projektowi „Ambition2039”.

Ola Källenius, prezes zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG, wyznał:

W Mercedes-Benz postawiliśmy sobie ambitny cel, aby transformacja mobilności stała się historią sukcesu. Dołączając do „The Climate Pledge”, budujemy nasz cel, jakim jest konsekwentne dążenie do bezemisyjnej mobilności i zrównoważonej produkcji pojazdów. Amazon, Global Optimism i inni sygnatariusze „The Climate Pledge”, zobowiązując się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2040 roku – dziesięć lat przed celem wyznaczonym przez prozumienie paryskie. Cieszę się, że będziemy mogli jeszcze bardziej przyspieszyć naszą ofensywę na rzecz zrównoważonego rozwoju tym krokiem .

Potrzebujemy ciągłych innowacji i partnerstwa ze strony producentów, takich jak Mercedes-Benz, aby zdekarbonizować sektor transportu i stawić czoła kryzysowi klimatycznemu. Produkcja 1800 elektrycznych pojazdów dostawczych to kolejny krok w naszej drodze do zbudowania najbardziej zrównoważonej floty transportowej na świecie.

Przeczytaj też: Mercedes-AMG Project ONE – testy osiągnęły właśnie niezwykle ekscytującą fazę

Rok temu Mercedes-Benz przedstawił swój projekt „Ambition2039”, mapę drogową na rzecz mobilności neutralnej pod względem emisji CO2. W związku z tym firma przygląda się całemu łańcuchowi wartości, od rozwoju po sieć dostawców, własną produkcję, elektryfikację produktów i nie tylko, aż po energię odnawialną w fazie użytkowania pojazdów elektrycznych. Mając na celu uzyskanie neutralnej pod względem emisji CO2 floty nowych samochodów w ciągu mniej niż 20 lat, firma wnosi istotny wkład w spowolnienie zmian klimatycznych. Firma już robi duże postępy w tym kierunku: do końca tego roku portfolio pojazdów będzie obejmować pięć w pełni elektrycznych modeli i ponad 20 hybryd plug-in.

Produkcja pojazdów ma do odegrania kluczową rolę na drodze do bezemisyjnej mobilności. Od 2022 roku  fabryki samochodów osobowych i dostawczych Mercedes-Benz mają być neutralne pod względem emisji CO2. Program obejmuje ponad 30 fabryk samochodów osobowych i dostawczych na całym świecie.

Amazon złożył dotychczas największe zamówienie na samochody elektryczne marki Mercedes-Benz: ponad 1800 elektrycznych eVito i eSprinter zostanie dostarczonych Amazonowi  w tym roku do użytku w całej Europie. Zamówienie obejmuje około 600 średniej wielkości eVito i ponad 1200 pojazdów dużego furgonu eSprinter.

Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans, wyznał:

Bardzo się cieszę, że jeszcze bardziej zintensyfikujemy nasze wieloletnie partnerstwo z Amazonem i razem współpracujemy nad przyszłością transportu z użyciem akumulatorów.

Dzięki eVito i eSprinter w naszym portfolio mamy pojazdy elektryczne, które idealnie nadają się do wymagań branży kurierskiej, ekspresowej i paczkowej w zakresie dostarczania towarów na tzw.„Ostatniej mili ”pod względem ich wyposażenie i zasięgu. Pokazują, że lokalna bezemisyjna jazda, przekonujące osiągi, komfort i niskie koszty eksploatacji mogą być doskonale połączone.

Postępuje elektryfikacja ruchu na tzw. „Ostatniej mili”. W szczególności branża usług kurierskich, ekspresowych i paczkowych (CEP) jest tutaj wielkim motorem. Rosnący handel internetowy i elastyczne usługi dostawcze w ostatnich latach nie tylko spowodowały wzrost ruchu w miastach, ale także doprowadziły do ​​zwiększenia liczby lokalnych bezemisyjnych przejazdów na obszarach zurbanizowanych. Ponadto warunki wstępne są dobre dla stosowania elektrycznych samochodów dostawczych w branży CEP: trasy można zaplanować z dużym wyprzedzeniem, można je kontrolować pod względem długości i odległości, a zazwyczaj w pobliżu centrów dystrybucyjnych dostawców usług logistycznych znajdują się większe obszary, które są odpowiednie do uruchomienia odpowiedniej infrastruktury ładowania.

Wraz z eVito w 2018 roku i eSprinter w 2019 roku Mercedes-Benz Vans odegrał ważną rolę w segmencie bezemisyjnego lokalnie transportu ładunków na obszarach miejskich. Umiejscowienie akumulatora w podwoziu pojazdów zapewnia obszerne wnętrze bez żadnych ograniczeń co do objętości ładunkowej, co jest szczególnie ważne w przypadku usług dostawczych.

Przeczytaj też: Mercedes eVito i eSprinter - można już skladać zamówienia na elektryczne dostawczaki

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!