Moto 3: Maria Herrera z dziką kartą wystartuje w Aragon
W zbliżającym się wyścigu MotoGP, oprócz Any Carrasco, wśród kobiet zobaczymy startującą z dziką kartą Marię Herrerę. Zawodniczka będzie rywalizować w klasie lekkiej.
| Maria Herrera |
![]() |
|
fot. Repsol
|
Marię zobaczymy na hiszpańskim torze już jutro, co potwierdził jej sponsor, Repsol, na swoim profilu na Twitterze. Hiszpania to miejsce ostatniego zwycięstwa nastolatki (w CEV Repsol w maju tego roku) i jednocześnie historycznego wydarzenia – po raz pierwszy wygrała kobieta w jakiejkolwiek klasie Mistrzostw Hiszpanii. Pisałyśmy o tym tutaj.
16-letnia Maria Herrera z zespołu Estrella Galicia Junior Team jest aktualnie na trzeciej pozycji w Moto3 z punktacją wynoszącą 43. To tylko dziesięć punktów mniej niż lider klasyfikacji Marcos Ramirez.
Sukces Marii to efekt pracy własnej i wsparcia promocyjnego. Głównym sponsorem zawodniczki jest firma Repsol, zaś sama Maria szkoli swoje umiejętności pod okiem Alvaro Bautista Go&Fun Gresini. Oboje pochodzą z Toledo i Bautista steruje karierą Herrery. Poza tym zapewnia jej również wsparcie finansowe. Oboje zawodnicy mają tego samego menedżera – Armando Guerrero.
Bautista tak wypowiada się o Marii:
– Poleciłem ją Emilio Alzamora, szefowi zespołu Estrella Galicia Junior Team, bo dobrze wiedziałem, że Maria jest po prostu dobra. Jesteśmy do siebie podobni – to zawdoniczka, która chce zrozumieć absolutnie wszystko i niczego nie pozostawiać przypadkowi. Emilio dał jej szansę i ona sobie świetnie radzi.
Wyścig już niebawem, bo w dniach 27-29 września, czyli w najbliższy weekend.
Moto3 to obecnie najniższa klasa wyścigowa cyklu Motocyklowych Mistrzostw Świata. W 2012 roku zastąpiła kategorię 125 cm3.
W motocyklach tej klasy występują silniki jednocylindrowe, czterosuwy o pojemności 250 cm3 i średnicy cylindra wynoszącej maksymalnie 81 mm, z ogranicznikiem obrotów do 14 tysięcy, waga minimalna (zawodnik + motocykl) wynosi 148 kilogramów. Dolny limit wiekowy zawodnika to 16 lat, górny 28.
Na chwilę obecną (sezon 2013) dostawcami jednostek napędowych są: Honda, KTM oraz Mahindra (wspólnie z Suterem), nie ma zakazów jeśli chodzi o zgłaszanie swoich konstrukcji przez pozostałych producentów (w odróżnieniu do Moto2, gdzie jedynym dozwolonym silnikiem jest ten od Hondy).
Każdy motocykl wyposażony jest w identyczny ECU Dell’Orto, nie można w żaden sposób zmieniać oprogramowania, poza standardowym mapowaniem, jedyną rzeczą wolną od zakazów są podwozia, na ten moment (2013) mamy 6 producentów: FTR, Kalex, KTM, TSR, Suter i Honda. Zabroniono używania kompozytowych tarcz hamulcowych oraz aktywnego zawieszenia.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?

Zostaw komentarz: