
Morgan Plus Four CX-T – przecudna terenówka o mocy 258 KM, która ucieleśnia rajdowe korzenie marki
Morgan Motor Company postanowiło oddać hołd mało znanej szerszej publiczności części swojego dziedzictwa. W tym celu zbudowano Morgan Plus Four CX-T, przecudną terenówkę, gotową na rajdowe przygody.
Morgan potajemnie pracował nad rajdową koncepcją CX-T od wielu lat. Końcowy rezultat jest niepodobny do niczego, co Morgan zbudował w ostatnich latach.

Wizualne modyfikacje wprowadzone do CX-T są zbyt różnorodne i zbyt liczne, aby je w pełni wymienić. Wciąż jednak wygląda jak Morgan, nie można go pomylić z Jeepem Wranglerem czy Fordem Bronco. Od „normalnych” Morganów odróżniają go między innymi wysokość, błotniki, zewnętrzna klatka bezpieczeństwa czy dodatkowe światła powyżej przedniej szyby. Z tyłu Morgan zastąpił tylny panel stelażem, który mieści aluminiową skrzynkę na narzędzia, kanistry na paliwo i parę zapasowych opon.
Przyznajcie, że gdybyście mieli zbudować terenówkę w latach 40., to właśnie tak by wyglądała (no może z wyjątkiem czterech tylnych świateł LED)!

Wewnątrz jest miejsce dla dwóch pasażerów, którzy zasiądą na sportowych fotelach obitych skórą. Morgan ma nadzieję, że przyszli właściciele CX-T spędzą za kierownicą znaczną ilość czasu, więc dołożono wszelkich starań, aby kabina była bardzo praktyczna. W desce rozdzielczej znajduje się specjalne miejsce, gdzie można zamontować regulowaną podstawkę na smartfona, lampkę do mapy, uchwyt na ołówek i notatnik oraz torbę termiczną w przestrzeni na nogi po stronie pasażera.
Morgan nie poprzestał na zasznurowaniu swojego roadstera w parę turystycznych butów. Podczas gdy projektanci pracowali nad przekazaniem w CX-T ducha dawnych samochodów terenowych, inżynierowie opracowywali nowy systemem zawieszenia, który może ujarzmić dziki szlak.
Zamontowano wahacze z modelu Plus Six, aby zwiększyć skok zawieszenia Plus Four, co wymagało przeprojektowania nadkoli. Zmieniono także kształt układu wydechowego, aby zwiększyć kąt zejścia. Morgan Plus Four CX-T ma także pięcioczęściowy system ochrony podwozia, który minimalizuje uszkodzenia spowodowane przeszkodami na szlaku. Układ napędowy jest wyposażony w elektroniczny mechanizm różnicowy, który został przetestowany i skalibrowany specjalnie dla CX-T i oferuje kierowcy trzy tryby jazdy: Road, All-Terrain i All-Terrain Extreme.

Moc Morgana Plus Four CX-T najprawdopodobniej pochodzi z turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika o pojemności 2 litrów, dostrojonego tak, by dostarczał 258 KM i w zależności od wybranej skrzyni biegów 350 lub 400 Nm momentu obrotowego.
W budowie tej cudnej terenówki pomagał Rally Raid UK, ekspert w budowie samochodów biorących udział między innymi w Rajdzie Dakar. Dopiero po ich fachowej ocenie trwałości aluminiowej platformy, układu napędowego i zawieszenia, Morgan Plus Four CX-T dostał przysłowiowe zielone światło do produkcji.

Powstanie osiem egzemplarzy Morgan Plus Four CX-T, których ceny zaczynają się od 170 000 funtów. Kupujący zostaną zaproszeni do bezpośredniej współpracy z członkami zespołu projektowego Morgana w celu maksymalnej personalizacji swojego samochodu.
Najnowsze
-
Już dzisiaj otwarcie nowego fragmentu Zakopianki. Nie jest długi, ale za to ważny
Odwieczny problem kierowców udających się na Podhale jest ciągle zakorkowana, jednopasmowa Zakopianka. Na szczęście budowa nowej, ekspresowej trasy trwa już od dłuższego czasu, a kierowcy już dziś będą mogli docenić stopniową jej rozbudowę. -
Limity tankowania na stacjach paliw. Daniel Obajtek czeka na przeprosiny
-
Kierowca autobusu śmiertelnie potrącił 19-latkę. Zapadł wyrok w głośnej sprawie
-
Instant karma na przejściu wywołała burzę. Zawinił kierowca czy to pieszy nie zna przepisów?
-
Elon Musk szuka Polaków do pracy. Zarobki w fabryce Tesli robią duże wrażenie