
Monisha Kaltenborn przyznaje się do błędów w sprawie van der Garde
Szefowa zespołu Sauber - Monisha Kaltenborn - przyznała, że popełniła błędy w sprawie Giedo van der Garde.
Holender miał być kierowcą zespołu, jednak ekipa nie wywiązała się z umowy i był zmuszony do zapłacenia 15 milionów euro odszkodowania z tego tytułu, a sama Kaltenborn była zagrożona pójściem do więzienia.
„Kiedy siedzisz w australijskim sądzie i słyszysz słowo sąd, jest to szok”, powiedziała Kaltenborn. Jednocześnie przyznała, że sprawa mogła przybrać inny obrót, gdyby van den Garde otrzymał wymaganą do startów superlicencję. „Gdyby miał superlicencję, zrobiłby wszystko, żeby wystartować”. To pozbawiłoby fotela jednego z dwóch wnoszących do budżetu zespołu duże pieniądze kierowców – Felipe Nasra lub Marcusa Ericssona.
Sprawa zakończyła się, gdy van der Garde zaakceptował 15-milionową rekompensatę od Saubera. Nie wiadomo, kto pokrył tę kwotę – mający problemy finansowe zespół, sponsorzy Nasra lub Ericssona, czy założyciel ekipy Peter Sauber.
„Nie mogę i nie będę tego komentować”, powiedziała Kaltenborn. „Tak, popełniłam błędy. Okazałam zbyt wiele zaufania i zostałam za to surowo ukarana. Sądy nie orzekają na podstawie zasad moralnych – dla nich liczą się tylko spisane umowy, niezależnie od okoliczności”.
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: