Młodzież nie lubi samochodów – woli smsy
Statystyki przekonują nas, że nastolatki, które właśnie wchodzą w wiek uprawniający do posiadania prawa jazdy, wolą smsować i korzystać z internetu.
![]() |
fot. sxc
|
Tendencja do przeniesienia swojego życia na fora internetowe wzięła swój początek od wyprzedzających świat technologicznie młodych Japończyków. Kiedy firma Garnter przedstawiła im ankietę pt. „Pytanie dla nastolatków: auto czy smartfon?”, Japończycy jak można się domyślić opowiedzieli się za poręcznym gadżetem. Na to może mieć wpływ także perfekcyjna komunikacja miejska Japonii, która sprawia, że auta w dużych miastach stają się właściwie niepotrzebne.
Jednak obecnie Japońskie preferencje powoli przenoszą się i na inne kontynenty, rozpoczynając od Ameryki Północnej. Według podobnej ankiety przeprowadzonej przez General Motors, aż 46 procent osób pomiędzy osiemnastym, a dwudziestym czwartym rokiem życia woli mieć ciągły dostęp do internetu niż auto. Starsza generacja zgodziła się z tym stwierdzeniem tylko w przypadku 15 procent respondentów. Brak zainteresowania autami w przypadku generacji Y widać także w ilości kursów na prawo jazdy – podczas gdy w 1978 roku co drugi amerykański nastolatek uczył się prowadzić, dwa lata temu była to już tylko jedna trzecia całości.
Prawdopodobną przyczyną takiego podejścia nastolatków jest fakt, że coraz więcej młodych ludzi woli kontaktować się z rówieśnikami za pomocą smsów i komunikatorów, zamiast spotkać się w rzeczywistym świecie. Kontakt osobisty nie uznają już za potrzebny, a jeśli nie muszą się spotykać – nie muszą nigdzie dojeżdżać.
Taka postawa najmłodszych kierowców stanowi spory problem dla producentów aut. Starają się oni wszelkimi sposobami nakłonić nastolatków do kupna swojego produktu, czy to darmowymi iPhone’ami, czy rozbudowanym komputerem pokładowym z WiFi. Dobrze, że polskich nastolatków jeszcze długo nie będzie to dotyczyć – na nowe samochody i tak nie mają pieniędzy.
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem
Zostaw komentarz: