Michelin edukuje dzieci i młodzież

Program edukacyjny Rosype, prowadzony przez firmę Michelin z myślą o poprawie warunków bezpieczeństwa najmłodszych na drogach, objął swoim zasięgiem 1,13 miliona młodych osób – w tym kilkadziesiąt tysięcy w Polsce.

Każdego roku na drogach UE ginie 1 100 dzieci poniżej 15 lat, a ok. 100 tysięcy zostaje rannych. Te statystyki zainspirowały powstanie programu ROSYPE (Road Safety for Young People in Europe) w 2009 roku. W ramach programu, realizowanego w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz na Węgrzech zorganizowano 45 akcji. Niektóre objęły edukację w szkołach, inne szkolenia praktyczne oraz zajęcia z wykorzystaniem symulatorów jazdy. Liczba zainteresowanych przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów!

fot. Michelin

W Polsce program został zainicjowany w 2010 roku. Dla najstarszej grupy uczestników przygotowano m. in. debaty z udziałem ekspertów, praktyczne testy na symulatorach zderzeń i jazdy na nieprawidłowym ciśnieniu. Przeprowadzono je na uczelniach w Warszawie, Gdańsku i Olsztynie. Rok później zorganizowano kampanię skierowaną do najmłodszych, propagującą używanie kasków rowerowych. Rok 2012 upłynął pod znakiem akcji internetowej skierowanej do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, której celem było uświadomienie młodym ludziom, że bezpieczeństwo drogowe w dużej mierze zależy od nich samych. W jej skład wszedł m. in. konkurs filmowo-fotograficzny „Nie daj się na drodze”.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze