Michelin edukuje dzieci i młodzież
Program edukacyjny Rosype, prowadzony przez firmę Michelin z myślą o poprawie warunków bezpieczeństwa najmłodszych na drogach, objął swoim zasięgiem 1,13 miliona młodych osób – w tym kilkadziesiąt tysięcy w Polsce.
Każdego roku na drogach UE ginie 1 100 dzieci poniżej 15 lat, a ok. 100 tysięcy zostaje rannych. Te statystyki zainspirowały powstanie programu ROSYPE (Road Safety for Young People in Europe) w 2009 roku. W ramach programu, realizowanego w Austrii, Belgii, Czechach, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Wielkiej Brytanii, we Włoszech oraz na Węgrzech zorganizowano 45 akcji. Niektóre objęły edukację w szkołach, inne szkolenia praktyczne oraz zajęcia z wykorzystaniem symulatorów jazdy. Liczba zainteresowanych przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów!
![]() |
fot. Michelin
|
W Polsce program został zainicjowany w 2010 roku. Dla najstarszej grupy uczestników przygotowano m. in. debaty z udziałem ekspertów, praktyczne testy na symulatorach zderzeń i jazdy na nieprawidłowym ciśnieniu. Przeprowadzono je na uczelniach w Warszawie, Gdańsku i Olsztynie. Rok później zorganizowano kampanię skierowaną do najmłodszych, propagującą używanie kasków rowerowych. Rok 2012 upłynął pod znakiem akcji internetowej skierowanej do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, której celem było uświadomienie młodym ludziom, że bezpieczeństwo drogowe w dużej mierze zależy od nich samych. W jej skład wszedł m. in. konkurs filmowo-fotograficzny „Nie daj się na drodze”.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: