
Mercedes odchodzi z Formuły E. Producent planuje skupić się na „zwykłych” elektrykach
Mercedes ogłosił, że wycofa się z elektrycznej serii wyścigowej w charakterze zespołu fabrycznego oraz dostawcy układów napędowych po sezonie 2021/2022. To kolejny producent samochodów, który zaprzestanie rywalizacji w elektrycznej serii wyścigów.
Decyzję o odejściu Mercedesa z Formuły E podjął zarząd Daimlera. Zapadła ona jeszcze przed zdobyciem przez ekipę tytułów mistrza świata wśród kierowców (Nyck de Vries) i zespołów.
Mercedes wycofa się z elektrycznej serii wyścigowej w charakterze zespołu fabrycznego oraz dostawcy układów napędowych po sezonie 2021/2022.
Jak tłumaczy dyrektor operacyjny Mercedesa Markus Schäfer, firma musi przenieść zasoby z Formuły E do działu samochodów produkcyjnych, aby sprostać celowi stworzenia trzech różnych platform dla samochodów elektrycznych do 2025 roku:
Zadeklarowaliśmy, że będziemy ze wszystkich sił walczyć ze zmianami klimatu w tej dekadzie. Wymaga to przyspieszenia zmian w naszej firmie, produktach i usługach. W tym celu musimy całkowicie skupić się na głównym obszarze naszej działalności. Formuła E była dobrą platformą, aby sprawdzić naszą wiedzę i zaprezentować markę Mercedes-EQ.
Teraz Mercedes zamierza skoncentrować się na startach w Formule 1:
To miejsce, w którym możemy nieustannie testować nasze technologie oraz w którym konkurencja jest najsilniejsza. Trójramienna gwiazda nie lśni jaśniej nigdzie indziej. F1 oferuje duży potencjał dla transferu technologii, co widać w naszych obecnych projektach jak Vision EQXX, a nasz zespół oraz cała seria będzie neutralna pod względem śladu węglowego do końca dekady.
Kierownictwo zespołu rozważa opcje pozostania w Formule E na okres obowiązywania regulaminu technicznego Gen3. Jednym z rozwiązań miałaby być sprzedaż zespołu. Niezależna ekipa występowałaby jako kliencki zespół, korzystając z jednostek napędowych przygotowywanych przez High Performance Powertrains w Brixworth.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?