Mercedes EQE – cena w Polsce. Kosztuje sporo, ale jest tańszy od EQS-a
Mercedes EQE to elektryczny odpowiednik Klasy E, który jest bardzo blisko spokrewniony z modelem EQS. EQE na rynku samochodów elektrycznych ma rywalizować między innymi z Teslą Model S czy przyszłym Audi A6 e-tron.
Mercedes EQE wygląda niemal identycznie, jak EQS, choć jest odrobinę mniejszy, ma nieco krótszy rozstaw osi, krótsze zwisy i bardziej wgłębione boczne profile. Mercedes EQE ma 4934 mm długości i 3,1-metrowym rozstaw osi. Pojemność bagażnika to 430 litrów.
Kierowcy będą mieli do wyboru tylnonapędowego Mercedesa EQE 350+ z silnikiem o mocy 293 KM i akumulatorem mieszczącym 90,6 kWh energii oraz mocniejsze wydanie EQE 43 4MATIC sygnowane przez AMG, z napędem na 4 koła i mocą 476 KM.
Mercedes EQE 350+ w zależności od wyposażenia i konfiguracji będzie w stanie przejechać na jednym ładowaniu nawet 660 kilometrów, a od 0 do 100 km/h rozpędzi się w 6,4 sekundy. Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC do „setki” przyspiesza w 4,2 sekundy, ale kosztem zasięgu, który tu wynosi 531 kilometrów.
Mercedes EQE – cena w Polsce
Polski cennik Mercedesa EQE pojawia ponad pół roku od daty premiery. Chętni kupić elektrycznego Mercedesa muszą przygotować się na spore wydatki, choć i tak jest znacznie taniej niż w przypadku większego EQS, którego cennik startuje od 453 300 złotych.
Za bazową wersję Mercedesa EQE 350+ trzeba zapłacić 333 600 złotych. EQE 350+ jest standardowo oferowany z pakietem wyposażenia Advanced oraz wnętrzem Electric Art. Seryjna specyfikacja obejmuje m.in. 19-calowe obręcze, pakiety lusterek i wyświetlaczy, klimatyzację automatyczną THERMATIC, a także centralną poduszkę powietrzną.
Mercedes EQE - ceny minimalne wersji napędowych:
- EQE 350+ – od 333 600 złotych
- EQE 43 4MATIC - od 468 900 złotych
Wciąż nie ujawniono, ile będzie kosztować topowe wydanie EQE 53, oferujące sprint do „setki” w nieco ponad 3 sekundy i 690 KM. Nie mamy wątpliwości, że cena przekroczy pół miliona złotych.
Najnowsze
-
Suknia z samochodowych kabli, tren z wycieraczek? Hyundai Re:Style – oni wiedzą jak to robić dobrze
W dobie, gdy słowo recykling odmienia się przez wszystkie przypadki, także w motoryzacji, pewne działania koncernów przestają dziwić. Ale tego jeszcze nie było! Hyundai Motor uruchomił w Europie platformę Re:Style - kreacje z przetworzonych resztek po produkcji aut stworzył sam Jeremy Scott! -
Land Rover Classic otwiera nowy rozdział w swojej historii prezentując Defender Classic V8 od Works Bespoke
-
50 lat Golfa na Torze Modlin – wyjątkowy jubileusz kultowego modelu Volkswagena
-
Urządzenie wykrywające drony zadziałało! Polska firma była odpowiedzialna za bezpieczeństwo przestrzeni powietrznej na F1 w Austrii
-
Jak założyć działalność spedycyjną? Formalności, koszty, uwarunkowania
Zostaw komentarz: