Mercedes Concept EQV – elektryczny van klasy premium

Na bazie Concept EQV Mercedes planuje zbudować pojazd produkowany seryjnie, który zostanie przedstawiony jesienią, na tegorocznych IAA Cars we Frankfurcie.

Concept EQV ma kompaktowy napęd elektryczny (eATS) o mocy 150 kW. Silnik elektryczny, skrzynia biegów ze stałymi przełożeniami, układ chłodzenia tworzą integralną całość. Energia jest dostarczana przez akumulatory litowo-jonowe o łącznej pojemności 100 kWh, dzięki czemu pojazd ma zasięg do 400 km. Prędkość maksymalna modelu to 160 km/h.

Pojazd można wygodnie ładować w domu za pomocą ładowarki Mercedes-Benz Wallbox lub zwykłego gniazdka. Dostępna jest również funkcja szybkiego ładowania: w ciągu zaledwie 15 minut bateria może być naładowana energią wystarczającą do pokonania odległości około 100 kilometrów.

Dzięki zainstalowaniu akumulatora w podłodze pojazdu, cała przestrzeń wewnętrzna dostępna jest bez ograniczeń. Tak więc, na przykład, wyposażony w sześć pojedynczych foteli Concept EQV staje się typowym pojazdem typu shuttle bus, który spełnia wszystkie wymogi transportu VIP. Inne konfiguracje siedzeń sprawiają, że samochód staje się praktycznym miejskim pojazdem rodzinnym (maksymalnie 8-osobowym), a także umożliwia łatwy transport sprzętu sportowego i rekreacyjnego.

Concept EQV korzysta również z obszernego ekosystemu elektromobilności oferowanego przez tę markę technologiczną. Począwszy od kompleksowego doradztwa i palety usług, aż po infrastrukturę ładowania, a nawet zmodyfikowany system nawigacji, który uwzględnia poziom naładowania baterii. Pojawią się również aplikacje, które umożliwią na przykład zdalną kontrolę temperatury wnętrza lub płatności bezgotówkowe w publicznych stacjach ładowania.

Całe nadwozie jest pomalowane lakierem high-tech silver, a zderzak zyskuje niepowtarzalny wygląd dzięki dużym wlotom powietrza i dwóm szerokim chromowanym wstawkom umieszczonym na zewnętrznych krawędziach. Reflektory LED podkreślają prezencję pojazdu, podobnie jak grill z chromowanymi wstawkami i pasek LED – charakterystyczna cecha rodziny EQ

Era elektromobilności ukształtowała nie tylko nadwozie Concept EQ. Również we wnętrzu zachowana została chłodna stylistyka. Utrzymany w stylu technologicznej elegancji kokpit zapewnia intuicyjną obsługę. Podstawą interakcji jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX, który łączy w sobie samouczący się system sterowania głosowego z innowacyjnymi funkcjami łączności.

Zgodnie z designem marki EQ, skórzane obicie deski rozdzielczej w kolorze „Midnight Blue” zostało wzbogacone pasmami w kolorze różowego złota, które imitują miedziane druty. Ten ciepły akcent podkreśla efekt przyjaznego wnętrza domu. Uwagę przyciągają też kolory obramowania różnych elementów. W systemie infotainment emanuje elegancją i ciepłem różowe złoto, ale touchpad i włącznik światła mają kontur w kolorze ciemnego chromu, a otwory wentylacyjne otacza srebrna poświata. Ciemnobłękitna skóra nappa pokrywa podłokietniki, tworząc z różowo-złotymi szwami ciekawy kontrast. Ten sam efekt powstaje dzięki przeszyciom wzdłuż siedzeń. Z kolei zastosowanie czarnej skóry nappa na poduszkach siedzeń, a ciemnobłękitnej na elementach oparć siedzeń pokazuje możliwości zastosowania różnych komponentów kolorystycznych. W rezultacie całe wnętrze utrzymane jest w tym kontrastującym podziale: błękit dominuje w górnej części deski rozdzielczej, a czerń w dolnej – nie tylko jest elegancki, ale podkreśla technologiczny charakter wnętrza.

Najnowsze

Mercedes SLC Final Edition – wspominając protoplastę

SLK debiutował jako seryjny model w 1996 roku i wzbudził niemałą sensację, za sprawą swojego sztywnego dachu oraz, nietypowym jak na Mercedesa, żółtym kolorze. Teraz model SLC, potomek SLK, debiutuje w specjalnej edycji Final Edition, która na wspomnienie tamtej premiery jest oferowana w „słonecznie żółtym” kolorze.

Nabywcy odmian SLC 180, 200 i 300 mają do wyboru dwie wersje stylizacji. Klienci, którzy zdecydują się na standardowy, czarny odcień nadwozia lub lakiery czerń obsydianu albo szary selenit, otrzymają SLC z przednim zderzakiem AMG z listwami ozdobnymi ze srebrnym, chromowanym wykończeniem (dolna część zderzaka).  I odwrotnie, w połączeniu z żółtym lub białymi kolorami karoserii dolne elementy ozdobne zostają wykończone na czarno. Co więcej, w przypadku jasnych odcieni na czarno lakierowane są też klamki drzwi, lusterka boczne i tylna listwa. Wspólną cechą wszystkich konfiguracji jest plakietka „SLC Final Edition” na przednich błotnikach. Uwagę przyciągają również 5-ramienne18-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z czarnym, lśniącym wykończeniem.

Specjalny model bazuje na linii AMG, która w standardzie zawiera zderzaki w stylizacji AMG, sportowe zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem (z tej opcji można zrezygnować) oraz wydajniejszy układ hamulcowy z perforowanymi tarczami hamulcowymi i przednimi zaciskami z napisem „Mercedes-Benz”.

Wnętrze SLC Final Edition wyróżnia się dwukolorową, skórzaną tapicerką nappa w czarno-srebrnej tonacji o perłowej fakturze, wzbogaconą o kontrastowe szare przeszycia. Ten sam szary odcień mają pasy bezpieczeństwa. Wyjątkowość kabiny podkreślają skórzane wstawki z deseniem przypominającym włókno węglowe na zagłówkach i w górnej części oparć foteli. Zagłówki oraz dźwignię automatycznej przekładni zdobi srebrny napis „SLC”, a okładziny na desce rozdzielczej i konsoli środkowej mają lśniące, aluminiowe wykończenie. Standardowo montowana trójramienna, wielofunkcyjna sportowa kierownica łączy „karbonową” skórę w górnej i dolnej części wieńca z gładką skórą nappa w obszarze uchwytu. Dodatkowo wyróżniają ją spłaszczenie u dołu oraz srebrne manetki zmiany biegów.

Ponadto standardowa specyfikacja SLC Final Edition obejmuje czarne dywaniki z haftowanym logo, ogrzewanie okolic karku Airscarf, podgrzewane fotele oraz pakiet pamięci dla siedzeń, kolumny kierownicy i lusterek bocznych. Pakiet ten zawiera również 4-kierunową regulację podparcia lędźwiowego – zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.

AMG SLC 43 Final Edition cechuje się bardziej sportową stylizacją – m.in. z żółtym lakierem i szeregiem czarnych elementów o wysokim połysku. Należą do nich: przedni spojler, poprzeczki wlotów powietrza, podstawa trójramiennej gwiazdy, element ozdobny tylnego pasa, obudowy bocznych lusterek i klamki drzwi. W dynamiczny wizerunek roadstera wpisują się matowoczarne, 5-ramienne obręcze kół AMG z lekkich stopów (o średnicy18 cali) z żółtym rantem i oponami w rozmiarze 235/40 R 18 z przodu i 255/35 R 18 z tyłu.

We wnętrzu znalazła sie czarno-srebrna skórzana tapicerka z szarymi przeszyciami i pasami bezpieczeństwa, a także elementy ze skóry o wzorze włókna węglowego. Sportowa kierownica AMG Performance obszyta mieszanką dwóch typów skóry – „karbonowej” i nappa – wyróżnia się szarym pierścieniem na godzinie 12 i dodatkowym emblematem „AMG EDITION”.

SLC Final Edition jest już dostępny w salonach Mercedesa, a jego ceny startują od 182 519 zł.

Najnowsze

Alfa Romeo Tonale – piękna hybryda

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Genewa 2019, Alfa Romeo wkracza do świata samochodów elektrycznych, prezentując nowy samochód koncepcyjny Tonale,

Tonale jest pierwszym hybrydowym samochodem typu plug-in oraz pierwszym średniej wielkości SUV-em Alfy Romeo. Jednym z elementów przywołujących tradycję producenta jest koło przypominające tarczę telefonu. Wzór 21-calowych felg Tonale  sięga roku 1960, kiedy to pojawił się on w Alfie 33 Stradale. Z kolei boczna bryła nadwozia nawiązuje do modeli Duetto oraz Disco Volante Spider.

Przód zdobi alfowski napis „Trilobo” oraz charakterystyczny grill „Scudetto”, którego tłem i jednocześnie dopełnieniem jest oświetlenie typu „3 plus 3”, które przywołuje na myśl spojrzenie SZ i Brery.  Tył Tonale jest elegancko podkreślony kształtem tylnej szyby, zwieńczonej u góry „skrzydłem”.

Wnętrze Tonale ukierunkowane jest na kierowcę, ale może wygodnie przewieźć czterech pasażerów.  Wnętrze Tonale wyróżnia kontrast pomiędzy chłodną solidnością aluminium a miękkością i przyjemnym ciepłem skóry i alcantary. Wewnątrz znajdują się półprzezroczyste podświetlone listwy, na przykład na tunelu środkowym, będącym jednocześnie idealnym miejscem dla najważniejszego elementu Alfa Romeo, selektora jazdy DNA.

Kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy wyświetlacz z wirtualnymi zegarami oraz 10.25-calowy centralny ekran dotykowy. Nowy system multimedialny wyposażony jest w płynny i wielozadaniowy interfejs.

Silnik elektryczny umiejscowiono z tyłu, co stanowi zapowiedź sportowych wrażeń z jazdy, które dostosowujemy używając systemu DNA. W Tonale, tryb „Dynamic” zmienia się w „Dual Power” i gwarantuje maksymalną moc wyjściową z dwóch silników. Ekran dotykowy systemu Infotainment wyposażony jest w przycisk E-mozione, który oferuje specjalne ustawienia przepustnicy, ostrzejsze hamowanie i bardziej bezpośrednią reakcję układu kierowniczego. Tryb „Natural” pozwala utrzymać najlepszy kompromis między osiągami,  a oszczędnością. Tryb „Advance Efficiency” zmienia się w „Advance E” dla uzyskania osiągów w trybie w pełni elektrycznym.

Najnowsze

Jak obniżyć ubezpieczenie samochodu?

Składka za ubezpieczenie samochodu uzależniona jest od wielu czynników, które ubezpieczyciele biorą pod uwagę przy kalkulacji ceny zarówno polisy OC, jak i polisy AC. Sprawdźmy, co można zrobić, żeby obniżyć cenę za obowiązkowe ubezpieczenie OC samochodu.

Co ma wpływ na cenę ubezpieczenia OC?
Lista czynników, które mają wpływ na cenę ubezpieczenia OC, jest bardzo długa. Ubezpieczyciele mają pod tym względem odmienne podejście. Inaczej naliczają zniżki i zwyżki, mogą również przypisywać wyższą/niższą wagę do poszczególnych czynników. Prześledźmy zatem najpopularniejsze sposoby na obniżenie kosztu polisy OC.

  • Płatność jednorazowa za ubezpieczenie – niemal zawsze zapłata za ubezpieczenie w jednej płatności da niższą cenę, niż gdybyśmy mieli płacić za ubezpieczenie OC np. w dwóch ratach.
  • Zakup więcej niż jednej polisy – ubezpieczyciele zazwyczaj doceniają klientów, którzy skorzystają u nich z więcej niż jednej polisy. Tak więc np. koszt samej polisy OC będzie wyższy, niż gdybyśmy ją kupili w pakiecie z polisą AC.
  • Zniżki za płatność online – ubezpieczyciele często oferują rabat w zamian za to, że klient zamówi polisę online. Dla towarzystwa ubezpieczeniowego jest to klient, który tak naprawdę nie wymagał opieki doradcy – zajął się wszystkim sam.
  • Garażowane auto – ubezpieczyciel może naliczyć wyższą cenę za polisę OC dla auta, które będzie stało na parkingu pod blokiem niż dla auta garażowanego.
  • Bezszkodowa jazda – wraz z kolejnymi latami bezszkodowej jazdy kierowca wypracowuje zniżki na ubezpieczenie OC. Początkowo nie ma żadnych zniżek, więc też koszt jego polisy OC może być bardzo wysoki, natomiast wraz z kolejnymi latami będzie zyskiwać coraz wyższe zniżki na OC. Ile lat trzeba czekać na maksymalne? Nie ma reguły. Ubezpieczyciele przyznają za rok bezszkodowej jazdy 5-20 proc. zniżek. Tak samo odmiennie w każdym towarzystwie wyglądać będzie kwestia zwyżek na OC.
  • Zakup auta z mniejszym silnikiem – pojemność silnika samochodu ma również bardzo duże znaczenie przy wyliczaniu ceny za polisę OC. Różnica w cenie ubezpieczenia pomiędzy autem z silnikiem 1.0 a silnikiem 3.0 może wynosić nawet kilkaset złotych!
  • Większość towarzystw ubezpieczeniowych naliczy wyższą składkę na OC w przypadku samochodów z instalacją LPG . Zatem ten koszt kierowca również powinien brać pod uwagę, jeśli zastanawia się, czy aby na pewno w jego przypadku opłacalna jest inwestycja w taką instalację.
  • Wybór samochodu innego niż sportowy – ubezpieczyciele w przypadku samochodów sportowych naliczą wyższą cenę za polisę. Analogicznie ze zwyżką wiąże się również wybór marki kojarzonej z kierowcami, którzy preferują agresywny styl jazdy.
  • Stan cywilny – na zniżki mogą liczyć klienci, którzy są po ślubie, a jeszcze lepiej, jeśli mają dzieci.

Cena za polisę OC może być niższa
Wpływ na polisę OC ma wiele czynników, a powyżej nie znalazły się wszystkie. Przed decyzją o np. współwłasności warto przeprowadzić kalkulację i zweryfikować, jaka będzie różnica w cenie polisy przy jej zakupie indywidualnie i jako współwłaściciel. Oblicz cenę polisy OC za pomocą kalkulatora i skontaktuj się z ubezpieczycielem w celu podpisania korzystnej umowy.

Najnowsze

Imagine by Kia – nowy elektryczny concept car

„Design samochodów musi wywoływać emocje i przyprawiać o szybsze bicie serca. Nie ma powodu, dla którego miałoby być inaczej tylko dlatego, że samochód jest elektryczny” – mówi Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe. I dodaje – „e-mobilność może być emocjonująca i odzwierciedla to concept car nowego elektrycznego auta marki Kia”.

„Nie tylko z punktu widzenia designu, ale również podczas jazdy elektryczne auta mogą się podobać” – wyjaśnia Guillaume. „Wielu producentów o samochodach elektrycznych myśli i mówi tak samo, jak o autach z silnikiem spalinowym. Kładą nacisk na takie parametry, jak osiągi, zasięg czy koszty eksploatacji. W Kia Motors mamy do elektromobilności zupełnie inne podejście”.

Takie założenie odzwierciedla model studyjny pierwszego czterodrzwiowego samochodu elektrycznego Kii. W przeciwieństwie do elektrycznego crossovera e-Niro, który bazuje na płycie podłogowej Niro w wersji hybrydowej, konstrukcja „Imagine by Kia” została oparta o nisko położony akumulator, który można ładować indukcyjnie i który zasila kompaktowy zespół napędowy.

„W modelu studyjnym na nowo zinterpretowaliśmy charakterystyczne elementy designu współczesnych samochodów marki Kia, do których należy – na przykład – wlot powietrza do chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa. Samochody elektryczne nie potrzebują takiego elementu, dlatego „nos” zastąpiliśmy podświetlaną „maską”, która otacza nowoczesne reflektory i tworzy w ten sposób nowy, łatwo rozpoznawalny „autograf” marki Kia” – wyjaśnia Guillaume.

Przednią szybę i dach tworzy jedna zaokrąglona tafla szkła, która zapewnia panoramiczne okno. W tylnej części nadwozia tafla zwęża się, a dwa niewielkie wybrzuszenia z tyłu zapewniają odpowiednią wysokość wnętrza dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie. Mocno pochylone słupki A i C oraz wygięta linia dachu tworzą jedną łagodną linię, a wyraźnie zaznaczone nadkola i niewielka powierzchnia szyb z boku podkreślają bardzo dynamiczną sylwetkę auta.

Gregory Guillaume wraz z zespołem stylistów wykorzystali zalety niewielkich podzespołów elektrycznego układu napędowego, aby zmaksymalizować przestronność wnętrza modelu studyjnego. Z przymrużeniem oka zinterpretowali przy tym współczesny zapał konstruktorów do umieszczania wyświetlaczy zamiast zegarów i do wyposażania samochodów w coraz większe dotykowe ekrany na konsoli środkowej. Na desce rozdzielczej concept car’a ekranów jest aż 21 i tworzą one jeden wyświetlacz. Za jego pośrednictwem kierowca steruje pracą klimatyzacji i nawigacji, śledzi przepływ energii elektrycznej w zespole napędowym oraz korzysta z systemu multimedialnego.

Najnowsze