
Mercedes Concept EQV – elektryczny van klasy premium
Na bazie Concept EQV Mercedes planuje zbudować pojazd produkowany seryjnie, który zostanie przedstawiony jesienią, na tegorocznych IAA Cars we Frankfurcie.
Concept EQV ma kompaktowy napęd elektryczny (eATS) o mocy 150 kW. Silnik elektryczny, skrzynia biegów ze stałymi przełożeniami, układ chłodzenia tworzą integralną całość. Energia jest dostarczana przez akumulatory litowo-jonowe o łącznej pojemności 100 kWh, dzięki czemu pojazd ma zasięg do 400 km. Prędkość maksymalna modelu to 160 km/h.
Pojazd można wygodnie ładować w domu za pomocą ładowarki Mercedes-Benz Wallbox lub zwykłego gniazdka. Dostępna jest również funkcja szybkiego ładowania: w ciągu zaledwie 15 minut bateria może być naładowana energią wystarczającą do pokonania odległości około 100 kilometrów.
Dzięki zainstalowaniu akumulatora w podłodze pojazdu, cała przestrzeń wewnętrzna dostępna jest bez ograniczeń. Tak więc, na przykład, wyposażony w sześć pojedynczych foteli Concept EQV staje się typowym pojazdem typu shuttle bus, który spełnia wszystkie wymogi transportu VIP. Inne konfiguracje siedzeń sprawiają, że samochód staje się praktycznym miejskim pojazdem rodzinnym (maksymalnie 8-osobowym), a także umożliwia łatwy transport sprzętu sportowego i rekreacyjnego.
Concept EQV korzysta również z obszernego ekosystemu elektromobilności oferowanego przez tę markę technologiczną. Począwszy od kompleksowego doradztwa i palety usług, aż po infrastrukturę ładowania, a nawet zmodyfikowany system nawigacji, który uwzględnia poziom naładowania baterii. Pojawią się również aplikacje, które umożliwią na przykład zdalną kontrolę temperatury wnętrza lub płatności bezgotówkowe w publicznych stacjach ładowania.
Całe nadwozie jest pomalowane lakierem high-tech silver, a zderzak zyskuje niepowtarzalny wygląd dzięki dużym wlotom powietrza i dwóm szerokim chromowanym wstawkom umieszczonym na zewnętrznych krawędziach. Reflektory LED podkreślają prezencję pojazdu, podobnie jak grill z chromowanymi wstawkami i pasek LED – charakterystyczna cecha rodziny EQ
Era elektromobilności ukształtowała nie tylko nadwozie Concept EQ. Również we wnętrzu zachowana została chłodna stylistyka. Utrzymany w stylu technologicznej elegancji kokpit zapewnia intuicyjną obsługę. Podstawą interakcji jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX, który łączy w sobie samouczący się system sterowania głosowego z innowacyjnymi funkcjami łączności.
Zgodnie z designem marki EQ, skórzane obicie deski rozdzielczej w kolorze „Midnight Blue” zostało wzbogacone pasmami w kolorze różowego złota, które imitują miedziane druty. Ten ciepły akcent podkreśla efekt przyjaznego wnętrza domu. Uwagę przyciągają też kolory obramowania różnych elementów. W systemie infotainment emanuje elegancją i ciepłem różowe złoto, ale touchpad i włącznik światła mają kontur w kolorze ciemnego chromu, a otwory wentylacyjne otacza srebrna poświata. Ciemnobłękitna skóra nappa pokrywa podłokietniki, tworząc z różowo-złotymi szwami ciekawy kontrast. Ten sam efekt powstaje dzięki przeszyciom wzdłuż siedzeń. Z kolei zastosowanie czarnej skóry nappa na poduszkach siedzeń, a ciemnobłękitnej na elementach oparć siedzeń pokazuje możliwości zastosowania różnych komponentów kolorystycznych. W rezultacie całe wnętrze utrzymane jest w tym kontrastującym podziale: błękit dominuje w górnej części deski rozdzielczej, a czerń w dolnej – nie tylko jest elegancki, ale podkreśla technologiczny charakter wnętrza.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: