Mercedes C63 AMG driftuje w rytmie… Linkin Park

Kilka dni temu sportowa dywizja Mercedesa opublikowała klip, na którym najnowsze C63 AMG driftuje na torze. Wszystko byłoby w normie, gdyby nie zaskakujący dobór ścieżki dźwiękowej.

Tak naprawdę, przy prezentowaniu takich samochodów jak C63 AMG nie jest potrzebna muzyka. Doskonałym dostarczycielem soundtracku do klipu mógłby być silnik V8 o pojemności czterech litrów wspomagany przez podwójnie turbo. 

Jednak coś podkusiło twórców tej produkcji, żeby jako tło muzyczne do ociekających testosteronem (i jadących bokiem) C63 AMG podłożyć utwór Linkin Park. Tym bardziej, że znajdująca się pod maską jednostka o mocy 476 KM, dysponująca momentem obrotowym o wartości 650 Nm, potrafi zagrać iście rockowo!

Najnowsze

BMW X6 pod wpływem wody zmienia się w bestię!

Wiemy o różnych konfiguracjach kolorystycznych na nadwoziach samochodów, ale czegoś takiego jeszcze nie było. Ten egzemplarz BMW X6 w kontakcie z wodą pokazuje swoje drugie oblicze.

Malowanie karoserii samochodowej może być sztuką. Niemiecki artysta specjalizujący się w graffiti postanowił wykorzystać ciekawą technologię, by zmienić BMW X6 w samochód o dwóch obliczach. 

Na pierwszy rzut oka auto wygląda standardowo. Ot, niebieski lakier z palety indywidualnej przykuwa wzrok. Wystarczy jednak kontakt z gorącą wodą, by samochód w mgnieniu oka zamienił się w zieloną bestię pomalowaną na motyw Hulka. Wszystko za sprawą termochromatycznej farby, która została nałożona na karoserię. Pod wpływem temperatury zmienia swą barwę.

Efekt jest niesamowity!

 

Najnowsze

W centrum miasta pojedziemy tylko 30 km/h?

Najpierw władza postanowiła zaostrzyć przepisy za przekraczanie prędkości, żeby kierownicy zwolnili, a na drogach było mniej wypadków. Teraz pojawił się kolejny pomysł. W centrum miasta prędkość będzie ograniczona do 30 km/h.

Raporty z polskich dróg pokazują jasno, że coraz częściej i dłużej w centrach miast stoimy w korkach. To jednak nie zraża włodarzy miast, żeby ograniczyć prędkość maksymalną.

Najnowszy pomysł pojawił się w Katowicach, gdzie debatuje się nad tym, czy w centrum miasta wprowadzić strefę „tempo 30”. Na razie projekt jest poddawany konsultacjom, ale już niedługo może zostać wdrożony w życie.

Wszystko za sprawą chęci ochrony pieszych. Polska wśród krajów Unii Europejskiej znajduje się na szarym końcu pod tym względem. Według statystyk Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego niemal jedna trzecia wypadków na polskich drogach odbywa się z udziałem pieszych. W tym przypadku każde ograniczenie prędkości o kilka kolejnych km/h może ratować życie. Przy uderzeniu z prędkością 30 km/h pasażer ma 90 procent szans na wyjście cało z opresji. Przy prędkości 50 km/h szanse maleją już do 10 procent.

Eksperci od transportu drogowego zwracają jednak uwagę, że ograniczenie prędkości do 30 km/h w centrum sprawdzi się jedynie pod warunkiem możliwości objechania takiej trasy drogami z wyższym limitem szybkości oraz większej przepustowości. Jednak – jak często pokazuje praktyka – w naszym kraju obniżenie szybkości poruszania się w miastach będzie kolejną szansą na zarobek dla straży miejskiej i gminy oraz innych służb używających przenośnych fotoradarów. 

Najnowsze

Parlament Europejski: alkolocki skutecznym narzędziem na drogach

Eksperci, europosłowie i politycy na konferencji w Parlamencie Europejskim w Brukseli pochylili się nad tematem alkoholowych blokad samochodowych. W ich ocenie to skuteczny środek w walce z pijanymi kierowcami na europejskich drogach.

Konferencja zgromadziła przedstawicieli instytucji unijnych i organizacji pozarządowych, stowarzyszeń związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego, a także producentów samochodowych blokad alkoholowych. Dane są bezwzględne – jedna czwarta śmiertelnych wypadków na drogach spowodowana jest alkoholem, w wyniku których rocznie ginie 6 tysięcy ludzi. W Polsce według zaostrzonych przepisów, które obowiązują od maja br., blokady alkoholowe montowane są w autach na koszt kierowców skazanych wcześniej za jazdę „na podwójnym gazie”.  – „Osoba wsiadająca do pojazdu poddaje się próbie na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. Jeżeli urządzenie pokaże przekroczenie dozwolonej wartości w Polsce wówczas nie będzie można uruchomić pojazdu. W Europie prym wiodą państwa skandynawskie. Urządzenia te są już bardzo szeroko stosowane. Niektóre kraje z zastosowaniem alcolocków poszły o krok dalej.
– W Szwecji wszystkie samochody wyprodukowane po 2014 roku muszą być wyposażone w blokady antyalkoholowe – mówi Bartłomiej Czernecki, Dyrektor Zarządzający Noidss Sp. Z o.o.

Eksperci wskazują na duże znaczenie alkolocków w przypadku przewoźników osób i towarów, zarówno firm prywatnych, jak i przedsiębiorstw publicznych. W Norwegii wejdą wkrótce w życie przepisy, nakazujące instalowanie blokad we wszystkich taksówkach i autobusach. Szczególną troską objęty jest transport dzieci – obowiązkowe wyposażanie w blokady alkoholowe pojazdów do przewozu dzieci ma miejsce w Finlandii.

– W przypadku firm, zastosowanie blokady alkoholowej przekłada się również na oszczędności i zyski. Np. firma transportowa może obniżyć koszty likwidacji zniszczeń środków transportu, napraw blacharsko-lakierniczych pojazdu uszkodzonego przez pijanego kierowcę, czy zadośćuczynień dla poszkodowanych. Zwiększa też terminowość dostaw i zainteresowanie swoimi usługami poprzez zwiększenie swojej wiarygodności. Jest postrzegana jako bardziej odpowiedzialna – podkreśla Czernecki.

Istotną kwestią jest również wspólna antyalkoholowa polityka transportowa na poziomie europejskim. Obowiązujący w Polsce limit 0,2 promila jako dolna granica zakazanego poziomu stężenia alkoholu we krwi kierowcy jest jednym z bardziej restrykcyjnych w Europie. Jest wprawdzie kilka krajów które obowiązuje limit 0,0 promila (m.in. Czechy, Słowacja i Węgry) jednak najbardziej popularnym poziomem jest 0,5 promila, zaś najbardziej liberalne pod tym względem kraje (np. Wielka Brytania) wprowadziły limit 0,8 promila. W kilku krajach zdecydowano się na nietypowe rozwiązania (np. w Danii przewidywana jest konfiskata samochodu dla sprawców najpoważniejszych zdarzeń, w Niemczech w celu odzyskania prawa jazdy konieczne jest przejście szkolenia reedukacyjnego połączonego z trudnym egzaminem), ale najlepsze efekty uzyskuje się jak dotąd wprowadzając szersze programy z wykorzystaniem środków prewencyjnych w postaci blokad alkoholowych.

Najnowsze

Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport – nowy, sportowy kompakt

Już od momentu prezentacji Peugeot 308 z niecierpliwością oczekiwano na pojawienie się jego sportowej wersji. Marka powierzyła zadanie stworzenia auta ekspertom - konstruktorom z zespołu Peugeot Sport.

Kierowca 308 GTi dysponuje jednostką 1.6 THP S&S o mocy 270 lub 250 KM, samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen, możliwością regulacji zawieszenia oraz i-Cockpit.

Dzięki rekordowo niskiemu jak na ten segment stosunkowi masy do mocy, wynoszącemu jedynie 4,46 kg/KM, 308 GTi 270 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i pokonuje 1000 metrów ze startu zatrzymanego w 25,3 sekundy (dane producenta).

Peugeot 308 GTi 270 jest wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen i opony Michelin Super Sport na 19-calowych obręczach kół Carbone. W układzie hamulcowym zastosowano tarcze o średnicy 380 mm z przodu, z polakierowanymi na czerwono zaciskami oraz tarcze o średnicy 268 mm z tyłu.

Wersja 308 GTi ma obniżone o 11 mm zawieszenie oraz odmienny kolor przodu i tyłu nadwozia. Sportowe jest również wnętrze samochodu.

Dostępne wyłącznie w wersji 308 GTi 270 dwukolorowe nadwozie stanowi połączenie nowego, ognistego odcienia czerwieni Ultimate z czernią Perla Nera. Wchodzą one w skład palety 6 dostępnych kolorów nadwozia gamy 308 GTi. Do wyboru klientów będą następujące lakiery czerwony Ultimate, niebieski Magnetic, czarny Perla Nera, szary Artense, biały Perłowy oraz szary Hurricane.

Co jeszcze postanowiono dorzucic do tego cacka? Zawieszenie z możliwością regulacji przez kierowcę, wydech o sportowym brzmieniu, pakiet Driver Sport Pack, kubełkowe siedzenia.

Nie możemy się doczekać przejażdżki!

{{ download(84) }}

Najnowsze