Mercedes-Benz GLE 350de 4MATIC oraz GLC 300e 4MATIC już oficjalnie

Mercedes-Benz GLC jest w swoim żywiole na każdym terenie. Teraz premierę swoją mają modele: Mercedes-Benz GLE 350de 4MATIC oraz GLC 300e 4MATIC, które wykorzystują technikę trzeciej generacji hybrydowego napędu plug-in.

Mercedes-Benz GLE 350de 4MATIC z hybrydowym napędem plug-in może przejechać „na prądzie” ponad 100 kilometrów.Jego maksymalna prędkość wynosi wówczas 160 km/h. Również najnowocześniejszy 4-cylindrowy silnik wysokoprężny jest bardzo efektywny. Kolejna nowość to GLC 300e 4MATIC, który także wykorzystuje technikę trzeciej generacji hybrydowego napędu plug-in Mercedes-Benz.

Miejsce na duży akumulator wygospodarowano dzięki specjalnej konstrukcji tylnego pasa i zmodyfikowaniu tylnej osi. W bagażniku nie ma dodatkowego stopnia – wciąż jest on bardzo pojemny i ma objętość do 1915 l. Udział jazdy w trybie elektrycznym zwiększa się nie tylko za sprawą długiego zasięgu, ale i szybkiego „tankowania”. Z tego względu SUV może być ładowany zarówno prądem zmiennym (AC), jak i stałym (DC); gniazdo ładowania które znajduje się po lewej stronie pojazdu, naprzeciwko klapki wlewu oleju napędowego. Na odpowiednich stacjach ładowania prądem stałym akumulator GLE 350de 4MATIC można „zatankować” w ciągu ok. 20 minut (10-80 % stanu naładowania) lub w ok. 30 minut (10-100 %).

Jako największy członek rodziny modeli EQ Power, GLE 350de 4MATIC w szczególnym stopniu korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Wśród nich – układ odzyskiwania energii o dużym potencjale, możliwym dzięki rekuperacji przy wszystkich czterech kołach (maksymalny moment rekuperacji wynosi 1800 Nm). W tym trybie w większości sytuacji na drodze można posługiwać się jedynie pedałem przyspieszenia.Także jako hybryda typu plug-in GLE ma uciąg do 3500 kg. Asystent manewrowania z przyczepą sprawia, że manewry przeprowadzane z przyczepą są łatwe nawet dla niedoświadczonych kierowców – automatycznie kontroluje on kąt skrętu samochodu.

W przypadku nowego GLC 300e 4MATIC nabywcy muszą zaakceptować jedynie niewielkie ograniczenia w zakresie przestrzeni ładunkowej. Jako SUV z napędem na wszystkie koła nadaje się on także do holowania – jego uciąg wynosi 2000 kg (przyczepa z hamulcem).

Z zewnątrz GLC zwraca uwagę sportowym stylem. Jego wyrazisty, „terenowy” charakter podkreślają muskularne kontury i szereg detali, takich jak chromowane dodatki, które teraz standardowo występują z przodu i z tyłu, czy mocno „wyrzeźbiona” osłona chłodnicy. Seryjne wyposażenie odnowionego GLC obejmuje wysokowydajne reflektory LED o nowym, smuklejszym kształcie, a także diodowe lampy z tyłu. Na życzenie oferowane są reflektory LED MULTIBEAM.

Od samego początku GLC zaprojektowano z myślą o oszczędzającym przestrzeń montażu akumulatora. Pomaga w tym obniżona tylna oś i odpowiednio zaprojektowane nadwozie. W rezultacie użytkownik hybrydowej wersji plug-in ma do dyspozycji duży, równy bagażnik o pojemności 395–1445 litrów, czyli niewiele mniejszej niż w przypadku innych odmian modelu.

Hybrydowe zespoły napędowe modeli z silnikiem montowanym wzdłużnie, od Klasy C do S i od GLC do GLE, reprezentują już trzecią generację hybryd z gwiazdą od czasu wprowadzenia na rynek S 400 Hybrid w 2009 r. Obecny silnik elektryczny został przeprojektowany na potrzeby hybrydowych napędów plug-in i przekładni 9G-TRONIC – zgodnie z zasadą silnika synchronicznego z magnesami trwałymi w wirniku. Przy okazji zastosowano nową, ulepszoną energoelektronikę, która pozwoliła na znaczne zwiększenie mocy i gęstości momentu obrotowego.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze