Maserati Mexico – ikona włoskiego stylu z egzotyczną nazwą. Jaka jest jej historia?
Maserati Mexico było wyjątkowym samochodem o smukłych i nieskazitelnych liniach. To eleganckie coupé 2+2 w czystym włoskim stylu, ale z potężnym sportowym sercem.
Maserati Mexico – ikona włoskiego stylu
Maserati Mexico było wyjątkowym samochodem o smukłych i nieskazitelnych liniach. To eleganckie coupé 2+2 w czystym włoskim stylu, ale z potężnym sportowym sercem. Pod maską kryła się drogowa wersja silnika wyścigowego pochodzącego z 450 S. Był to trzeci model Maserati, w którym zastosowano tę jednostkę napędową, po Quattroporte i 5000 GT.
Od momentu premiery Maserati Mexico było wyposażone w 4,2-litorwy silnik V8 o mocy 260 KM, który rozpędzał samochód do prędkości maksymalnej 240 km/h oraz 4,7-litrowy silnik V8 o mocy 290 KM, który był w stanie rozpędzić Mexico do prędkości maksymalnej 255 km/h.
Maserati Mexico imponowało zarówno osiągami, jak i wyposażeniem, które obejmowało – w standardzie – skórzane fotele, elektryczne szyby, drewnianą deskę rozdzielczą, klimatyzację i wentylowane przednie hamulce tarczowe. Automatyczna skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy i radio były dostępne jako dodatkowo płatne opcje.
Maserati Mexico – teoria dotycząca nazwy
Jak to się stało, że samochód Maserati zyskał nazwę kraju z Ameryki Północnej? Jedna z hipotez mówi, że pewien znaczący klient kupił model 5000 GT Allemano, który wcześniej należał do prezydenta Meksyku, Adolfo Lópeza Mateosa, i przywiózł go do Modeny w celu dokonania drobnych napraw.
Wśród hipotez dotyczących tego, jak ten samochód został nazwany krajem Ameryki Środkowej, mówi się, że duży klient meksykański kupił model 5000 GT Allemano, który wcześniej należał do prezydenta Meksyku Adolfo Lópeza Mateosa w 1961 roku, i przywiózł go do Modeny naprawiony po wypadku. Odwiedzając historyczną fabrykę Maserati, ów klient miał być pod takim wrażeniem zaprojektowanego przez Vignale prototypu, że bezwzględnie nalegał na jego zakup, aż w końcu nadwozie zostało przeniesione na podwozie jego 5000 GT. Mówi się, że ta seria zbiegów okoliczności doprowadziła do wyboru nazwy „Mexico” dla przyszłego modelu.
Maserati Mexico reprezentowało doskonałość, design i moc, wartości, które wciąż można znaleźć we współczesnych modelach włoskiej marki. Dziś, podobnie jak 55 lat temu, Maserati nadal buduje kultowe samochody, które kształtują historię motoryzacji.
Najnowsze
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?
Mokry Tor Modlin, sześć finałowych modeli i jedna zwycięska tytułowa statuetka. Zdradzamy kulisy decyzji jury, emocje podczas jazd testowych i powody, dla których to właśnie Panda okazała się bezkonkurencyjna. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
-
Uważaj na znak D-13 – to podpucha, na którą łapie się wielu kierowców.
Zostaw komentarz: