Marianne Hinson – spec od aerodynamiki w Caterham F1 Team
Marianne Hinson odpowiada za aerodynamikę w zespole Caterham F1 Team.
Hinson dorastała w rodzinie, której wielką pasją były sporty motorowe. Jej ojciec, z wykształcenia inżynier IT, zawsze kręcił się wokół wyścigów. Marianne studiowała astrofizykę, ale marzyła o tym, aby związać swoją przyszłość z wyścigami, dokładnie z Formułą 1. Kiedy zaczęła myśleć o studiach magisterskich dowiedziała się, że na Cranfield University jest kierunek związany z inżynierią w sportach motorowych. Bez wahania złożyła tam swoją aplikację.
| Marianne Hinson – specjalista od aerodynamiki F1 |
![]() |
Wykładowcy w szkole mieli bardzo dobre kontakty w świecie motoryzacji i sportów motorowych – dzięki ich pomocy Marianne napisała pracę dyplomową dotyczącą mechaniki płynów w F1, przy tworzeniu której otrzymała wsparcie British American Racing, zespołu Formuły 1 z lat 1999-2005. Po uzyskaniu tytułu magistra złożyła aplikację na stanowisko młodszego specjalisty w zakresie aerodynamiki w zespół Jordan Grand Prix i została przyjęta, realizując tym samym swoje młodzieńcze marzenie o Formule 1.
| O Polkach, które budują bolidy przeczytasz tutaj. |
Pracowała z Johnem Iley’em, który później współpracował z Ferrari, oraz z Mikiem Gascoyne’m. Po dwóch latach została niejako złowiona przez ekipę Toyota F1 i przeniosła się do Kolonii w Niemczech. Spędziła tam ponad pięć lat budując i wzmacniając wydajność pracy zespołu.
Ekipa Toyoty odpadła z F1 w 2009 roku, ale mimo światowej recesji, która odbiła się również na sporcie, Marianne Hinson szybko znalazła pracę. Z powrotem pojawiła się w zespole Jordana, który zmienił nazwę na Force India. Współpraca trwała dwa lata. W 2011 roku Marianne współpracowała z Lotus F1 Team, dziś jest w Caterham F1 Team.
| O Kobietach w F1 przeczytasz tutaj. |
– Moi rodzice zawsze mnie wspierali – mówi Marianne. – Kiedy chodziłam do szkoły, zawsze angażowałam się w typowo męskie zadania i przedmioty jak fizyka i matematyka. Dla moich rodziców decyzja o tym, że chcę pracować w F1 nie była szokiem. Myślę, że nawet przez myśl im nie przeszło pytanie, po co to robię. Owszem, trafiłam w życiu na seksistowskich nauczycieli, którzy uważali, że to bardzo zabawne, że dziewczyna chce studiować technologię i zajmować się nauką. Wtedy jednak byłam nastawiona przede wszystkim na wiedzę, nie wiedziałam, że będę kiedyś w F1.
Obecnie zadaniem Hinson jest uzyskać maksymalną wydajność aerodynamiczną w czasie prób w tunelach aerodynamicznych.
| Marianne Hinson z Jarno Trullim i Heiki Kovalainenem. |
![]() |
Najnowsze
-
-10°C i niemy diesel na parkingu. Winne są nie świece, a ten zapomniany element
Gdy słupek rtęci spada poniżej -10°C, twój diesel może przestać być samochodem, a stać się drogą bryłą lodu. Okazuje się, że za 9 na 10 porannych koszmarów odpowiada ten sam, lekceważony przez kierowców element. -
Opony to za mało. Te 2 płyny w aucie decydują o bezpieczeństwie zimą. Sprawdź przed wyjazdem!
-
Niebezpieczne „mikołajki” pod maską: na 8 z 10 płynów do spryskiwaczy nie można polegać
-
Świąteczny prezent od Forda: hybrydowy van, który ratuje zwierzęta. Zobacz, jak działa „112 dla zwierząt
-
Renault 5 o włos od wygranej! Jak Fiat Panda odniósł zwycięstwo w najważniejszym polskim konkursie Car of the Year?


Zostaw komentarz: