Maria de Villota straciła oko. Stan nadal bardzo ciężki

Jak informowałyśmy wcześniej, Maria de Villota, kierowca testowy w Marussia F1 Team, uległa poważnemu wypadkowi podczas testów. Dalsze doniesienia mówią, że zawodniczka w wyniku wypadku straciła oko.

Dziś rzecznik  Marussia F1 Team poinformował, że Maria de Villota w wyniku wypadku na lotnisku Duxford straciła prawe oko. Mimo wielkich starań chirurgów, nic nie dało się zrobić. Zawodniczka wciąż znajduje się w krytycznym stanie.

Maria doznała poważnych obrażeń w obrębie twarzy i czaszki. Przeszła skomplikowaną operację, która trwała całą noc.

„Wciąż oczekujemy na informacje dotyczące tego, czy podczas wypadku doszło do uszkodzenia mózgu” – powiedział prezydent hiszpańskiej Federacji Motorsportowej. Dodał również, że Marię czekają kolejne operacje i w tym celu zostanie przetransportowana ze szpitala w Cambridge do placówki w Londynie.

Maria de Villota
fot. materiały zawodniczki

Okoliczności wtorkowego wypadku wciąż nie są znane. Wiemy jedynie, że de Villota podczas testu bolidu z nieznanych przyczyn przyspieszyła i uderzyła w ciężarówkę wypełnioną sprzętem należącym do jej zespołu. Główna siła uderzenia skoncentrowała się na przodzie samochodu i kasku zawodniczki. Maria pozostawała nieruchoma przez kwadrans, po czym zaczęła wykazywać słabe oznaki przytomności. Pomoc zjawiła się w ciągu kilku minut. Chociaż stan Marii jest bardzo poważny, to jednak również stabilny. Znajduje się pod najlepszą możliwą opieką.

O wypadku Marii de Villota pisałyśmy również tutaj.

Najnowsze

Motocykl w hołdzie dla Enzo Ferrari

Motocykl Ferrari - czy to możliwe? Oczywiście! Jak się okazuje, włoscy giganci pozwolili sobie kiedyś na niewielkie odstępstwo od normy i wyprodukowali jednoślad.

Motocykl został wyprodukowany w 1990 roku z inicjatywy inżyniera Davida Kaya, który skontaktował się z fabryką Ferrari z prośbą o pozwolenie na budowę maszyny w hołdzie dla zmarłego dwa lata wcześniej Enzo Ferrari. Enzo bowiem swoją karierę rozpoczynał od wyścigów motocyklowych. Dave Kay otrzymał zgodę od Piero, syna Enzo, po czym rozpoczął prace nad budową maszyny.

fot. Ferrari

Motocykl został wyposażony w 4-cylindrowy silnik o pojemności 900 ccm, produkujący moc 105 KM i pozwalający na osiągnięcie prędkości 60mph (ok. 96km/h) w 3 sekundy. Choć liczby te są imponujące, to tak naprawdę maszyna miała charakter jedynie dekoracyjny i nie była używana przez długi czas.

 Prace nad motocyklem zostały ukończone w 1995 roku, po czym jednoślad znalazł się w kolekcji brytyjskiego entuzjasty motocykli i pozostał u niego przez następne 17 lat.

29 kwietnia bieżącego roku motocykl Ferrari znalazł się na licytacji. Kwota, jaką ostatecznie zaoferowano, wyniosła £85,000, czyli 166 tysięcy dolarów amerykańskich.

Najnowsze

Wypadek Marii de Villota

Maria de Villota, kierowca testowy w Marussia Formula 1 Team, podczas treningów uległa wypadkowi zagrażającemu jej życiu.

32-letnia kobieta uległa wypadkowi poprzez kolizję z innym pojazdem na terenie lotniska Duxford, gdzie testowała bolid Marussia MR-01. Ten przejazd był jej pierwszym kontaktem z maszyną.

De Villota została przetransportowana ambulansem do szpitala. Jego rzecznik oświadczył, że obrażenia, jakich doznała, początkowo zagrażały jej życiu.

„Maria jest już przytomna, a medycy zapewniają jej jak najlepszą opiekę” – powiedział niewiele później przedstawiciel teamu Marussia F1.  Swoje wsparcie dla Marii wyrazili także Jenson Button oraz Fernando Alonso.

Maria de Villota
fot. materiały prasowe

„Właśnie wróciłem do domu i dowiedziałem się, co się stało. Niebawem dowiemy się więcej. Cała moja energia jest z Marią” – zaznaczył Alonso.

„To naprawdę okropny wypadek. Myślami jestem z Marią i jej rodziną w tym trudnym czasie” – dodał Button.

Maria de Villota jest szóstą zawodniczką w Formule 1. Do tej pory w rozgrywkach startowały także panie Maria-Teresa de Filippis, Lella Lombardi, Divina Galica, Desire Wilson i Giovanna Amati. De Villota jest córką kierowcy F1 – Emilio de Villota, a kierowcą w Marussia F1 Team została w marcu tego roku.

Więcej o Marii tutaj.

Najnowsze

Północ kontra południe, Halinka kontra Łukasz

Halinka Mlynkova za kierownicą Mazdy MX-5 czy Łukasz Nowicki w najnowszej Maździe CX-5? Północ czy południe? Bieszczady czy Międzyzdroje? Wyprawa Mazdy Skyactiv rusza w lipcu.

fot. Mazda

Wyzwanie podjęte przez Halinkę i Łukasza to okazja, by odkryć mało znane zakątki naszego kraju i zachęta, by głosować na ulubiony region. Wyniki głosowania poznamy pod koniec lipca. Każdy internauta będzie również mógł dodawać zdjęcia i opisy własnych ulubionych miejsc.

Halina Mlynkova wyruszy na północ roadsterem Mazda MX-5 i zwiedzi mało znane zakątki Pomorza, Mazur i Podlasia. Przez 2 tygodnie przejedzie całą północną Polskę, od Suwalszczyzny aż do Międzyzdrojów.

Łukasz z kolei sprawdzi zalety najnowszej Mazdy CX-5 podczas górskiej wyprawy na południe, od Dolnego Śląska aż do Bieszczadów.

O swoich przygodach opowiedzą na Facebooku.

Codzienne relacje z ich podróży zamieszczane będą od 16 lipca na stronie https://apps.facebook.com/polnoc-poludnie, gdzie można też głosować na wybrany region i dodawać własne propozycje miejsc wartych odwiedzenia w Polsce. Na autora najciekawszego zdjęcia z opisem czeka nagroda – weekend z Mazdą MX-5, którą można wybrać się w najdalsze i najpiękniejsze zakątki naszego kraju.

Mówi Halina Mlynkowa:

fot. Mazda

Mieszkam w Polsce od 13 lat i zdałam sobie sprawę, jak mało ciągle o niej wiem, jak mało miejsc udało mi się zobaczyć, mimo że grałam koncerty prawie wszędzie. Wybrałam północ, bo jako Czeszka z pochodzenia zawsze tęskniłam za morzem i klimatem, który kojarzy mi się z filmami drogi, które uwielbiam – tylko kabriolet, ja i wiatr we włosach”.

A my oczywiście kibicujemy Halinie!

 

Najnowsze

Nowe propozycje BMW

Firma BMW zaprezentowała modele F700GS i F800GS na 2012 rok. Będą ulepszeniami świetnie znanych nam motocykli: F650GS i F800GS.

Jak widać na pierwszy rzut oka, zmienią się przede wszystkim dotychczasowe nazwy, F650GS ewoluuje w F700GS, choć – co zaskakujące – pojemność silnika nie zmieniła się (798ccm). Zmiana nazw ma na celu podkreślenie zwiększenia mocy z 71bhp do 75bhp (F700GS) oraz do 85bhp (F800GS).

Inne zmiany zawierają w sobie opcję elektronicznego zawieszenia oraz instalację elektronicznego programu stabilizacji (ESP).

fot. BMW

Wśród nowości zaproponowanych przez BMW znalazły się również:

– obniżone zawieszenie dla F800GS

– nowa szyba przednia dla F700GS

– możliwość redukcji mocy do 35kW (48 bhp)

– nowy, pod względem wizualnym, prędkościomierz w kokpicie

– Automatic Stability Control (ASC), czyli system odpowiadający za przeciwdziałanie poślizgowi kół napędowych podczas ruszania i przyspieszania na śliskiej nawierzchni

– zwiększenie momentu obrotowego w modelu F700GS do 7300rpm, w stosunku do poprzedniego modelu F650GS (7000rpm)

– najnowsza generacja ABS od BMW Motorrad

– pomocnicza lampa LEDowa dla F800GS.

Najnowsze