Lucid Air kontra Tesla. Zobacz film i przekonaj się, który elektryk jest szybszy!
Lucid Air to elektryczny sedan o mocy ponad 1000 KM, gigantycznym zasięgu i zabójczym przyspieszeniu. Czy będzie szybszy od Tesli Model S?
Prace nad pierwszym elektrycznym samochodem Lucid rozpoczęły się już w 2014 roku. Po sześciu latach prac, pozyskiwania inwestorów oraz budowania fabryki, projekt został ukończony – powstał Lucid Air.
W zależności od liczby i mocy silników oraz pojemności akumulatorów Lucid Motors wyróżnił wersje: Pure, Touring, Grand Touring i topową Dream Edition. Strategia Lucid przewiduje sprzedawanie samochodów w kolejności od najdroższego do najtańszego, dlatego aktualnie dostępna jest wersja Dream, sprzedawana w dwóch wariantach: Performance i Range. Każda kosztuje 169 tysięcy dolarów, a różnią się mocą silników i zasięgiem.
Jeden z pierwszych właścicieli elektrycznego samochodu wybrał najszybszą dostępną odmianę Lucid Air Dream Edition Performance, w której elektryk rozwija moc 1111 KM i 1000 Nm momentu obrotowego, obiecywany zasięg wynosi do 765 kilometrów, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 2,5 sekundy.
Brooks Weisblat z kanału DragTimes na YouTube zdołał namówić właściciela Lucida Air na spotkanie. Ekipa DragTimes postanowiła zweryfikować czy Lucid Air jest szybszy od Tesli Model S, dlatego umówiła się na test przyspieszenia z właścicielem modelu Air na terenie lotniska należącego do słynnego tunera: Johna Hennesseya z Hennessey Performance.
Czy Lucid Air będzie szybszy od Tesli Model S?
Najlepszy wynik przyspieszenia do 60 mil/h, jaki uzyskał Lucid Air to 2,88 sekudny, a dystans 1/4 mili pokonał w 10,04 sekundy. W obu konkurencjach Tesla okazała się zauważalnie lepsza. Przyspiesza do prędkości 60 mil/h w 2,01 sekundy, a na dystansie 1/4 mili uzyskuje czas 9,248 sekuny.
Trzeba jednak przyznać, że mimo wszystko, samochód elektryczny opracowany pod kierunkiem Petera Rawlinsona robi ogromne wrażenie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne
Komentarze:
Dave - 5 lutego 2022
Takie rzeczy to tylko dla oka, no bo przecież komu robi różnicę sekunda, czy nawet dwie na przyspieszeniu. Elektryki generalnie mogą się pochwalić dobrym przyspieszeniem i udało mi się to poczuć na własnej skórze. Z takich przystępnych bardziej modeli to nowy Ford Mustang Mach-E może też pochwalić się przyspieszeniem z górnej półki. 3,7s do 100km/h, nawet 860Nm i 487KM. Takie osiągi pozwalają na wiele na drodze 😉